ids inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra ids inbouwen

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234463

    Ik kan nog aan een setje ids schokdempers met veren komen (Voor+Achter), is dit makkelijk in te bouwen en zijn de kabels in de auto voorbereid of is dit haast niet te doen? En is er hiervoor een nog een besturingsmodule nodig?

    Ik heb er al een sportknop inzitten (ook achteraf ingebouwd).

    #17841225

    Dat moet je niet willen.

    dat systeem is erg storings gevoelig.

    zoek er maar eens over op internet.

    Willem

    #17841226

    Hmm, dat is duidelijk.

    Nu heb ik de 5 deurs hatchback njoy uitvoering.

    Is de sport variant van de 5-deurs nu eigenlijk 2cm lager? En zijn dat alleen de veren die anders zijn of ook de schokdempers?

    #17841227

    ook de schokdempers, want een sport heeft bij mijn weten altijd die IDS schokdempers

    #17841228

    Dat is zeker niet het geval.

    Alle sport uitvoeringen hebben wel altijd de sportknop voor de andere gasreactie en stuurreactie en zijn ?standaard 2cm verlaagd?.

    IDS+ is altijd een optie geweest.

    #17841229

    Asconac20ne heeft gelijk alle sport uitvoeringen hebben een IDS onderstel maar Spacejam heeft ook gelijk IDS+ is namelijk altijd een optie, het zijn dan ook 2 verschillende dingen:D

    IDS is namelijk het gewone sport onderstel
    IDS+ is het geregelde sport onderstel

    om IDS+ achteraf in te bouwen heb je nodig kabelboom (zelf maken) stuurapparaat, de IDS+ schokdempers en het activeren van het spul met de tech2

    #17841230

    Dat verklaart :).

    De vraag anders dan: wat heb je nodig om te upgraden naar een ids onderstel (die is toch 2cm lager of niet?)

    Ik heb epc nog even zitten doorspitten en gekeken welke veren de sport varianten hebben (de origineel verlaagde dus).

    En ik kwam de volgende onderdeel nummers tegen:

    Voorveren: 93182922
    achterveren: 93178632

    Deze veren zouden dan toch voor een verlaging van +/- 2cm moeten zorgen of niet?

    De prijs van de veren is wel achterlijk. €350 voor de voorveren en nog eens €350 voor de achterveren. Weet iemand misschien waar ze goedkoper te krijgen zijn?

    #17841231

    Wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde van IDS+?
    Wat doet het nu feitelijk als je gewoon rijd???

    Ik heb dit systeem ook, maar ik heb geen idee wanneer het nou iets doet. Behalve dan als ik de sportknop indruk, want dan wordt die zo hard als een plank.

    Storing heb ik overigens nog maar 1X gehad, een draadbreuk.

    #17841232

    Dat dus, hij wordt gewoon een stuk stugger, dat is alles eigenlijk.

    #17841233

    gasrespons wordt ook directer, stuurbewegingen reageerd hij veel directer op, als je automaat hebt schakelt hij ook anders.

    Het is een leuke optie als het er op zit, maar persoonlijk zou ik er niet meer voor willen betalen

    #17841234

    Gasrespons en stuurbewegingen heb je al met de sportknop. Het gaat bij IDS+ puur om het stugger worden.

    #17841235

    Het stugger worden en verbeterde rem en ESP werking!!!!!!

    Op het moment dat jij een noodstop maakt klapt hij direct in de sport stand zodat alle remenergie in het vertragen gaat zitten ipv in het duiken.
    Verders ook met ESP. Als je te hard een bocht in hoekt kan hij een of 2 wielen op stug zetten zodat hij mindert rolt over de lengteas.

    Wat de bestuurder merkt: Alleen het stugger worden na het indrukken van de sportknop.

    #17841236

    [rquote=1896686&tid=144889&author=Laagvlieger]Het stugger worden en verbeterde rem en ESP werking!!!!!!

    Op het moment dat jij een noodstop maakt klapt hij direct in de sport stand zodat alle remenergie in het vertragen gaat zitten ipv in het duiken.
    Verders ook met ESP. Als je te hard een bocht in hoekt kan hij een of 2 wielen op stug zetten zodat hij mindert rolt over de lengteas.

    Wat de bestuurder merkt: Alleen het stugger worden na het indrukken van de sportknop.
    [/rquote]

    He, bedankt. Dus dat bedoelen ze dus. Dat heeft dus ook weer te maken met de term CDC (continious damping control)

    #17841237

    Ik ga denk ik voor de opc veren, dat zou dit als resultaat moeten opleveren:

    Heeft er misschien iemand een how-to voor het monteren van de (voor veren) veren?

    Ik zag me eigenlijk af te vragen, kan je het beste heel de veerpoot eronderuit halen of meteen de middelste moer van bovenaf losmaken zodat de veer meteen los komt en het bovenste stuk aan de auto blijft zitten?

    #17841238

    kun je niet beter een setje H&R veren nemen? is waarschijnlijk goedkoper en je gaat volgens mij nog 1cm lager dan de opc veren.

    heb zelf bijna altijd H&R ingebouwd en dat is gewoon iets stugger dan origineel, ligt een stuk beter op de weg en in de bochten, maar toch nog redelijk comfortabel.

    #17841239

    Ik had de opc veren nog gevonden voor 80euro dus dat scheelt ook wel wat in de keuze :).

    #17841240

    Zijn de opc veren dan nog lager dan de ids?

    Ik heb op dit moment de ids maar geen ids+. Ik zou nog wel wat lager willen :)

    #17841241

    Ik heb ook een IDS (geen IDS+) onderstel maar dan verlaagd met een Eibach Pro Kit. Voor een achter 30mm

    #17841242

    Oke lijkt wel super! En hoe rijdt dat met die veren? Beetje goed?

    Je wielen zijn 18 inch toch?

    #17841243

    Wielen zijn 18 inch inderdaad. De wegligging is echt verbeterd met deze veren. Ligt veel strakker. Maar dat heb je dus aan comfort ook ingeleverd. Ik maak erg weinig kilometers en het is ook meer voor de mooiigheid. Op de snelweg zal je er niet zoveel last van hebben maar rij je veel binnenwegen dan is het toch best wel stug. Ik vind het niet zo’n probleem maar mijn ouders bijvoorbeeld noemen het al een stuiterbak;)

    #17841244

    Ik heb de opc veren gekocht :), ik ga het eerst daarmee uitproberen en dan kan ik altijd nog kijken of ik voor de eibach veren ga.

    Dus als het goed is gaan jullie binnenkort hier wat nieuwe foto’s van mijn auto zien :) (als ik weet hoe je die veren moet monteren).

    Ik had deze how-to nog gevonden:
    http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=217591

    Is dat de makkelijkste manier om de voorste veerpoten los te maken? Op die manier blijft de schotel gewoon aan de auto zitten of niet?

    #17841245

    Mijn boertje heeft het voor mij op het werk op de brug gedaan. De hele veerpoot er gewoon met schotel en al onderuit. Dat is denk ik de makkelijkste manier maar dan moet je wel een brug hebben natuurlijk…

    #17841246

    Hoi Spacejam,

    Vergeet niet dat je naar het verlagen je wagen ook nog ff moet laten uitlijnen.
    Ben benieuwd naar het resultaat!

    Succes.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.