i2000 wielophanging

Forumindex Forums Modellen Ascona i2000 wielophanging

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270493

    Als ik foto’s zie van een i2000, valt mij altijd op dat zo’n type Ascona altijd lekker breed op zijn pootjes staat. :D :D

    Met name de wielkastverbreders van deze auto’s vind ik erg gaaf staan. :thumb :thumb :thumb

    Weet iemand hoe dit zit met betrekking tot de wielophanging en assen? :???:

    Ik neem aan dat er toch iets gebeurd is dan wat spoorverbreders er tussen, toch? :hmmz

    #18272807

    Nee, niks spannends, gewoon standaard asjes.

    #18272808

    Oké, standaard asjes dus. Maar wat maakt dan wat hem zo breed doet ogen?

    Ik bedoel de wielkast-verbreders zijn aardig gevuld. Verbrede velgen met een gewijzigde ET-waarde dan, misschien?

    #18272809

    Niet zo zeer verbrede, maar gewoon bredere velgen, bijvoorbeeld de ATS in 7×13 met et 3 of 20, die staan al een stuk breder als de originele stalen velgen in 5,5×13 et 37 (dit is ff een gokje, maar zoiets is het).

    #18272810

    Aha,dat is dus de truuk! Mooi, bedankt, daar kan ik wat mee! :thumb :jerry

    Ik weet nu wat ik moet zoeken! :jerry

    #18272811

    bedoel je niet de 400?ik vind er niks breeds aan, een i2000 die heeft een standaard koets ja

    #18272812

    Ja, maar er zijn ook 400,s zonder uitbouwsets verkocht. die carrosserie oogt ook standaard.
    Maar de i2000 die ik bedoel zijn ook voorzien van een uitbouwset, maar dan ronder van vorm dan de hoekige set van een 400.
    Deze i2000 werd ook ingezet in het EK rally.

    #18272813

    ah duidelijk :thumb

    #18272814

    Alle 400’s zijn smal van de band gerold in Antwerpen. Ascona & Manta400.
    Met smalle velgjes 6X14 en 195/60/14 bandjes. Fotooke genomen op Plant 1:

    Op bestelling kon de klant de brede kit bestellen, die werd dan in Duitsland (Irmscher) gemonteerd.
    Grtjs!

    #18272815

    Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?

    Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.

    #18272816

    Die foto is gisteren niet genomen haha, stonden ze er nu maar zo.

    #18272817

    Die lokatie (Opel Antwerpen) is zo’n 10km van hier. Na de sluiting van de fabriek (dank u vakbonden) zijn de oude productiehallen
    verkocht en hebben een andere funktie verkregen. Nu staat er een draad rond en securety, maar ik wil er eens een foto nemen
    met mijn 400 op die plaats.

    #18272818

    maar dan moesten ze bij irmscher wel de wielkasten uitslijpen en dichtlassen,even die kit erop schroeven werkt niet.
    kwam wel wat meer bij kijken lijkt mij.

    #18272819

    @hinterachse wrote:

    Kijk eens even, zeg! Wat een mooi plaatje, hè! Inderdaad die zijn smal, ja. En zo heb ik ze ook nog gezien. Ik vond het altijd al een vreemd verhaal met uitbouw en zonder. Maar dat is dus gewoon een kwestie van een kit erbij kopen, in die tijd, dus?

    Leuk is ook om nog een Blitz in gebruik te zien, rechts op de foto, net als die paar Ascona’s en de Monza in gestripte staat links van het midden achteraan.

    Niet gestript, maar juist nog voor het assembleren :)
    Al zullen de meesten inmiddels wel gestript zijn, denk ik zo ;)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.