I want more Powerrrrr

Forumindex Forums Modellen Astra I want more Powerrrrr

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254436

    Hee Peepz,

    Ik heb een 1.6 8v Aut. Z16SE motortje, (astra:))
    Jammer genoeg maar 85 PKtjes, is er een mogelijkheid om deze wat op te krikken, bijv richting de 100? Of iets in de richting en wat zijn de mogelijkheden!?
    Liefste niet al te duur, het mag wel iets kosten, maar jullie zullen me wel begrijpen :)

    Hoor het graag!!!

    Mvg,

    Joran.

    #18095491

    8klepper tuning is niks waard.

    Had je toch bij testrit kunnen weten hoe het reed?

    1.6 16V doet 100pk
    1.8 16v doet 115pk
    2.0 16v meende 136pk
    2.2 16v 147 of 150pk

    opc turbo ook een 2.0 200pk

    #18095492

    Niks tegen mij achtkleppertje he :O.. Super motortje, maar het probleem is, dat ik toen alleen automaat mocht rijden :) Dusja dan wordt het voor een jong brakkie al gauw een 1.6je aangezien een 2.2 voor een scholier niet te betale is haha. Tegenwoordig werk ik dus al wel als monteur :) Maar wou hem eigenlijk nog wel 2 jaartjes blijven rijden, aangezien ik t wel lekker vind zo :).

    Er zal vast wel iets zijn waardoor er iets meer power uit te krijgen is ?

    #18095493

    jupz, andere motor erin..

    Willem

    #18095494

    Haha zat ik ook al aan te denken, maar zoveel geldjes heb ik op dit moment niet haha!

    Echt helemaal NIKS?

    #18095495

    Niets dat echt iets oplevert zonder er al teveel geld in te gaan steken…

    #18095496

    Jawel hoor, bij ons in de club hebben we verschillende mensen met een 1.6 8 klepper die hem hebben laten tunen, er kan echt wel wat verbeterd worden kwa trekkracht en pk’s

    Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18095497

    Tell meeeee :)

    #18095498

    miss een spagetti uitlaad spruitstuk er op weet niet wat hem dat doet zal vast helpen

    #18095499

    Zal niet gaan ivm mijn kat.. Zit op t spruitstuk. :( :(

    #18095500

    Nee is niet te doen. Had zelf een astra G Z16SE welke een ander uitlaatsysteem had, andere luchtfilter en chiptuning, maar echt een beest ging het niet worden.

    #18095501

    wordt geen beest. toch vind ik het geen langzaam blok. was er altijd wel blij mee.
    allleen totaal niet zuinig als je mee wilt met de rest.

    snap ook niet waarom je zegt dat een 2.2 niet te betalen is. aanschaf is vaak goedkoper, zijn degelijke blokjes. en ze verbruiken het zelfde.

    chippen is onzin. een goed luchtfilter systeem, en groep a uitlaat systeem doet wel iets. deze setup had ik, en merkte duidelijk dat hij veel lekkerder door de toeren ging.
    met deze aanpassingen kan je een 16v het toch enigsinds lastiger maken hoor.
    kon toen der tijd niet mee op rijden met een 107 uit 2010. na aanpassingen ging ik harder:D
    zelfs mijn huidige x12xe 1.2 16v is nog sneller dan een z16se.

    #18095502

    Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??

    #18095503

    @darknight2003 wrote:

    Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??

    kerel je bent volwassen, neem aan dat je dat zelf beslist of je wel of geen andere auto koopt :wtf

    #18095504

    Ik woon nog thuis en naja ben ook aan t sparen voor een mooie coupe of opc. Dus moet zowiezo nog sparen haha.

    #18095505

    Gewoon even lekker sparen en dan een nieuwer tootje kopen en genieten van je astra. ;)

    Je kan er wel een open systeem in gaan gooien met een chip-mod maar 100pk zal het niet zo snel worden. Beter steek je dat geld in een auto die dit al standaard heeft ;)

    Z1.6SE zijn prima blokjes overigens.

    #18095506

    Haha ja dat dacht ik dus ook, zonde om er dan al te veel geld in te steken, informeren is altijd de moeite waard :) Dan houdt het op, blijf ik lekker zo rondtuffen, naja echt zuinig zal hij nooit worden, zo’n 4traps automaat :(

    zon 500km op een tank :( En dan moet ik rustig rijden, en dat rechtervoetje wil nog al eens uitschieten :jerry

    #18095507

    @darknight2003 wrote:

    Hmmm. Dan nog maar 2 jaartjes zo.. Mag nog geen andere wagen van me ouders :) daarna 2.2 of een 2.0 turbo.. Welke is betrouwbaarder??

    ik zou voor een 2.0 turbo (opc) gaan / gewoon omdat ik een kennis heb die heb heeft getuned en weet wat zown ding kan met wat aanpassingen

    je zegt dat een 2.2 niet zuinig is mijn oom heeft pas geleden een mercedes clk 500 (5l v8) gekocht en hat een 1.8 compresor station (ook mercedes)
    en hij zegt dat de clk zuiniger is als de 1800 (maar alleen als hij rustig reid)

    ik heb rij zelf met een coupe 1.8 16v rond en als ik gewoon normaal rij dan haalt hij ongeveer 550km net een volle tank maar het ligt allemaal aan je rechter voet ;)

    #18095508

    Het ligt uiteraard aan je rechtervoet.
    Maar het ligt ook aan de pk’s per kilo, met een lichte motor moet je meer gas geven om op snelheid te komen dan met een zwaardere motor. Die geeft meer koppel onderin, en wanneer je koppel het hoogst is, is het brandstofverbruik het gunstigst.

    #18095509

    garrett t2 turbo
    monopointinjectie uitlaatspruitstuk
    actieve brandstofdrukregelaar
    AEM fuel/ignition controller
    blow off valve
    intercooler
    pijpmateriaal en aansluitmateriaal

    als je het meeste gebruikt koopt kun je voor rond de 700 euro
    al een leuke setup maken
    menig 16v wat je dan raar kan laten kijken ;)

    #18095510

    Zonde van het geld.

    #18095511

    ja vind ik ook en zeker als je in de planning hebt een 2.2 of 2l turbo tehalen

    #18095512

    als ie toch weggaat misschien wel
    maar dat er niet meer uit te halen is natuurlijk lulkoek
    beetje 1.6 8v turbo haalt de 160pk

    #18095513

    1 van de boardsponsoren van het Opel-Forum, Unlimited Tuning, chipt regelmatig 1.6 8kleppers. Waaronder de X16SZR en Z16SE.

    Mijn X16SZR heb ik daar ook op maat laten chippen. Met vermogenswinsten van 9.7pk en 15.7nm, met een betere acceleratie in elk toerental. Goed te zien op de vermogenskromme maar ook zeer zeker op de weg.

    Ik ben uitermate tevreden.

    #18095514

    En dat te bedenken dat een x16szr het moet doen met 1 injector :thumb

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 75)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.