Hydraulische klepstoters vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Hydraulische klepstoters vervangen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239579

    Ik zit met het volgende probleem.
    Mijn klepstoters van mijn astra g z1.6se 8v zijn goed hoorbaar.
    Nu wil ik ze gaan vervangen alleen nu schijnt dat de hele cilinderkop eraf moet als je geen speciale tool ter beschikking hebt.
    En wie weet de maat van de nokken dus hoeveel ze mogen zijn versleten.
    Wie o wie heeft hier ervaring mee…

    #17899637

    er schijnt een vork voor tezijn
    kun je ze er uit halen zonder de kop telichten

    #17899638

    weet je toevallig ook waar ik zo een vork kan krijgen

    #17899639

    als je iemand bij de opel kunt die hebben er een
    hier in valkenswaard wel

    #17899640

    ik ken helaas niemand bij een opel dealer maar weet er misschien hoe dit stuk gereedschap heet of waar ik het kan kopen.

    #17899641

    vraag een aan willem
    die kan er goed een hebben willen v6

    #17899642

    Ik heb geen gereedschap om dat te doen helaas..

    Trek altijd nokkenashuis los…

    Willem

    #17899643

    oke maar meestal komt de helekop mee en dan weer pakking
    wisselen toch

    #17899644

    lostikken met een houten of kunstof hamer, wil wel hoor…

    #17899645

    ja oke wim maar nokkeashuis
    zit toch vast met de kopbouten toch

    #17899646

    Klopt, heb ze vaker losgehaald zonder de kop los te halen…

    Tis niet de manier, maar de auto’s waarbij ik dit heb uitgevoerd, hebben nog jaren rond gereden zonder problemen

    Willem

    #17899647

    Trouwens hoe kan ik controleren of er een stoter stuk is.
    Mag er dan ruimte zitten tussen de stoter en nokkenas

    #17899648

    Kan ruimte zitten tussen de nokkenas en tuimelaar inderdaad..

    kan ook met een stethoscoop om te luisteren welke er tikt..

    >> Weet je zeker dat het de Klepstoters zijn???

    Bij deze motoren is vaker de nokkenas versleten dan dat er een stoter tikt..

    Willem

    #17899649

    Ik zal de maat van de nok moeten weten dus de diameter om te kunnen bepalen of deze nog goed is

    #17899650

    Kan je zo zien.

    als de nok versleten is, heb je aan de zijden van de nok top, opstaande randjes die je duidelijk voelt, als je deze vergelijkt met de andere nokken voel je duidelijk het verschil..

    Meestal zijn de nokken van Cilinder 4 versleten..

    Willem

    #17899651

    hallo allemaal
    dit lijkt ook mijn probeem te zijn de motor z18ex klinkt als ’n diesel of zelfs erger en geluid lijkt aan de links[ is dit de vierde cilinder ?] te zitten als je ervoor staat durf er niet meer mee te rijden en is eigenlijk als zachtjes begonnen en nu ineens die diesel geluid !.
    of heeft het te maken met de stoters maar die hoor ik niet tikken
    alsvast bedankt van newbie Zaburo

    #17899652

    Links is de 1e cilinder, maar de16kleppers zijn niet te vergelijken met een 8klepper.

    de nokkenassen moeten eruit om de stoters te wisselen.

    Willem

    #17899653

    hallo dus zijn het vlg jou de stoters en niet de nokkenas en als ik vragen mag hoe kan ik dat zien of controleren ?
    en dank voor supersnelle reaktie :shock:

    #17899654

    Nokkenassen slijten normaal niet weg van een 16klepper..

    Willem

    #17899655

    Ik heb vandaag ff goed doorgetrapt in de astra om te kijken of er iets los zou komen maar in plaats daarvan is die ff op 3 pitten gaan lopen en brand het gele motorlampje.
    Wat is nu wijsheid om alles te vervangen of alleen de stoters en die geleideplaatjes die kapot zijn te vervangen.
    Want op ebay vind ik complete sets incl nokkenas voor 188 euro.
    Ik geef liever 188 euro uit en weet zeker dat ik niet weer het hele spul los hoef te halen dan dat ik er 2 vervang en later achter kom dat ik meer had moeten vervangen.
    Want ik moet alles los halen ook de cilinderkop want ik heb geen speciale tool hiervoor.
    Of ik zet er een gereviseerde cilinderkop op want deze kan ik krijgen voor €275.

    zie hier de link http://www.ebay.de/itm/Kit-Satz-Nockenwelle-Opel-Astra-G-1-6-X16SZR-Z16SE-NEU-/400245410831?pt=DE_Autoteile&hash=item5d307c4c0f#ht_4641wt_962

    #17899656

    nou vandaag even kleppendeksel losgehaald nokkenas in orde alle klepspeling lijkt mij goed ik heb geen voelermaatjes meer maar zit overal beetje speling op
    de tok blijft natuurlijk en naar mijn idee 1ste of 2 de cilinder en motorlampje is ook gaan branden ? en nou weet ik het echt niet meer !!
    gr zaburo

    #17899657

    nou vandaag even kleppendeksel losgehaald nokkenas in orde alle klepspeling lijkt mij goed ik heb geen voelermaatjes meer maar zit overal beetje speling op
    de tok blijft natuurlijk en naar mijn idee 1ste of 2 de cilinder en motorlampje is ook gaan branden ? en nou weet ik het echt niet meer !!
    gr zaburo

    #17899658

    @ Marcus36: Ga m eerst maar eens uitlezen

    @ Zaburo: Klepspeling kan je niet controleren, ook de Stoters niet op werking..
    – Deze kan je alleen met een stethoscoop beluisteren..

    Willem

    #17899659

    hallo Willem
    de reden waarom ik dit wilde meten is dat opel zafira 2006 160.000 km op lpg loopt.
    dus mijn vrees is dat het mss ook verbrande klep kan zijn ik ben al oudere monteur en heb geen ervaring met 16v of computer en zo.
    deze motor ging pakweg 3000 km geleden al lichte geluid te maken onder de kleppendeksel en leek mij dat aan het lopen te horen dat de computer of stoter dit probeerde te corrigeren ? dat bijgeluid was niet konstant maar pakweg om de minuut en toen nog alleen als ie echt warm was en kon toen ook horen dat motor iets anders ging lopen als dat geluid begon [ licht tokkend ?] en nu dit veel erger is geworden [ zomaar in een keer ? ] en hoor nog steeds verschil in lopen als dit geluid weer begint daarom wil ik eigenlijk weten wat ik moet doen die stoters kan ik nog wel zelf vervangen maar als kop eraf moet voor verbrande klep of mss wel klepzitting dat wordt mij teveel .
    dus mijn moeilijke vraag is wat is er aan de hand ??
    mvg frans

    #17899660

    Verbrande klep zou kunnen komt meer voor bij auto’s op LPG. Als je het niet vertrouwd zou je ook een compressie test en evt een lektest kunnen laten uit voeren. Mooi zou zijn als je iemand kent die met een endoscoop in de cilinders kan kijken.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.