Hulp!! Geschakelde spanning Opel Astra H !!!

Forumindex Forums Modellen Astra Hulp!! Geschakelde spanning Opel Astra H !!!

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243728

    Ik heb sinds kort een carkit mki9200 gekocht en een iso tussen stuk bij de Opel dealer. Nu wilde ik deze zelf installeren, echter moet ik de blauwe draad vd parrot aansluiten op 12 volt.
    Aangezien mijn sigaretten aansteker op constante 12v staat en ik geen geschakelde voeding bij mijn radio vanaf kan halen (canbus systeem) weet ik even niet wat ik nu moet doen.

    Kan iemand mij aub helpen???

    Greetz Will

    #17948070

    Onder de radio zit je kachelbediening.
    In die stekker van de kachebediening zit een dikke rode draad, dit zou een geschakelde + moeten zijn.
    Meet dit voor de zekerheid wel even na…

    #17948071

    Hè bedankt! Ti’s gelukt de rode draad was geschakeld.

    Bedankt voor je reactie!! :thumb

    Gr Wil

    #17948072

    ook de (dunne) zwarte draad bij de sigarette aansteker is geschakeld. Daar heb ik mijn parrot op aangesloten en werkt prima.

    #17948073

    Is het moeilijk om deze te installeren?
    Kan je misschien een beetje uitleg hierover geven.. ik zou namelijk ook graag hetzelfde parrot-type willen installeren in mijn opel astra H GTC van 2006.
    En het houdt me een beetje tegen dat ik in een draad moet beginnen ‘knippen’.

    #17948074

    @snoei wrote:

    ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld

    Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !

    Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
    Het is dus niet per definitie dat dit zo is.

    #17948075

    @—Jens— wrote:

    Is het moeilijk om deze te installeren?

    Moeilijk is het niet, al komt er wel eea bij kijken.
    Zowiezo zul je eerst ergens een geschakelde + vandaan moeten zien te halen en zoals hierboven aangegeven zit daar per modeljaar en uitvoering nogal wat verschil in. Als je dat niet ziet zitten dan zou ik daar zeker hulp bij zoeken.

    #17948077

    @Juffer1 wrote:

    @snoei wrote:

    ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld

    Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !

    Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
    Het is dus niet per definitie dat dit zo is.

    Ik zou normaal een geschakelde + moeten hebben.
    Ik heb namelijk een sigarettenaansteker.. en deze ‘zou normaal toch’ moeten uitschakelen wanneer de auto op slot is.

    #17948078

    Kunt geschakelde plus ook bij je alarmlichtschakelaar weg halen.

    #17948079

    Kheb geen alarm ^^

    #17948080

    @—Jens— wrote:

    Kheb geen alarm ^^

    Grapje?

    #17948076

    @—Jens— wrote:

    @Juffer1 wrote:

    @snoei wrote:

    ook de (dunne) zwarte draad bij de sigaretten aansteker is geschakeld

    Let op : dit is type en uitvoering afhankelijk !

    Per modeljaar zit hier verschil in en tevens kan je een uitvoering met of zonder rokerspakket hebben.
    Het is dus niet per definitie dat dit zo is.

    Ik zou normaal een geschakelde + moeten hebben.
    Ik heb namelijk een sigarettenaansteker.. en deze ‘zou normaal toch’ moeten uitschakelen wanneer de auto op slot is.

    Als de deur open gaat is de spanning er vanaf als het goed is.

    #17948081

    Ik denk dat die van mij anders werkt :S

    Ik dacht dat men in de garage zei dat deze nog 10 minute, na het op slot doen van de wagen, blijft werken.
    Morgen even controleren hoe het nu echt zit.

    #17948082

    @JelleV wrote:

    @—Jens— wrote:

    Kheb geen alarm ^^

    Grapje?

    Ja wa dacht je nu :D
    Elke auto heeft de bekende ‘4-pinkers’ :D

    #17948083

    Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord

    #17948084

    @Astra H OPC-Line wrote:

    Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord

    Zoals ik al zei.. de knop om de ‘4-pinkers’ aan te zetten.

    Wel ik heb ondertussen de radio eruit gehaald.. maar ik zie nergens de bedrading naar deze knop :S
    Moet ik nog andere elementen demonteren om deze te zien?

    #17948085

    @—Jens— wrote:

    @Astra H OPC-Line wrote:

    Alarmlichtschakelaar is die driehoekige schakelaar voor alarmlichten aan te zetten op je dashbord

    Zoals ik al zei.. de knop om de ‘4-pinkers’ aan te zetten.

    Wel ik heb ondertussen de radio eruit gehaald.. maar ik zie nergens de bedrading naar deze knop :S
    Moet ik nog andere elementen demonteren om deze te zien?

    Ik zou gewoon bij je aansteker gaan zoeken naar de geschakelde draad, zo heb ik het ook gedaan.
    Voor je alarmlichten schakelaar te bereiken moet je de hele middenconsole eruit want daar zit hij aan vast en dan zitten de draden ook nog
    op een standaard opel stekker vast dus zou je hem moeten door knippen en daar ben ikzelf eigenlijk nooit zo weg van.

    Zoals andere al zeiden je aansteker zou een geschakelde plus moeten hebben, in mijn geval hing er dus nog een losse zwarte draad die niet in gebruik was
    en ook geschakeld was dus die heb ik gepakt voor mn parrot.

    #17948086

    Gewoon doen wat Juffer1 al zij gewoon bij de kachel bedienings stekker weg halen zit nog het dichtst bij ook.

    En de draden van de alarm licht schakelaar kan je ook niet zien want die kabel loopt omhoog je dashboard in.

    #17948087

    als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
    gewoon van die 3m klemmen pakken

    Uploaded with ImageShack.us
    die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippen

    #17948088

    @thereaper wrote:

    als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
    gewoon van die 3m klemmen pakken

    Uploaded with ImageShack.us
    die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippen

    Ik heb juist hele slechte ervaringen met deze klemmetjes(deel kabel boom uitgebrand) ik knip wel altijd de draad door en maak er dan een duraseal tussen werkt bij mij altijd helemaal top.

    #17948089

    inderdaad die klemmetjes zijn niet veilig, ik haal altijd een stukje isolatie weg en doe er een stuk draad omheen, dan solderen en goed isoleren, dat is de enige veilige manier.

    Mark

    #17948090

    @thereaper wrote:

    als je de draad gevonden hebt zou ik dus niet in de draad gaan knippen en met kroonsteentjes gaan werken.
    gewoon van die 3m klemmen pakken

    Uploaded with ImageShack.us
    die zet je op de draad en dan kun je lassen zonder je draad door te knippen

    Dit zijn hobby bob klemmen en zijn de meest waardeloze dingen die er zijn. Heb al diverse storing gehad door deze pruts dingen.

    Beste is draad door knippen en goeie doorverbinders (duraseals) halen die je ook kan dicht smelten zodat de kabels goed vast zitten.

    Of een draad in een stekkerblok monteren dus ouwe pinnen eruit nieuwe pinnetje met extra draad erin.

    Of solderen dat gaat ook goed moet je er wel goed bij kunnen.

    #17948091

    Dat is waar, is niet het beste. Er gaat bijna niets boven een soldeerverbinding.
    Maar z’n klemmetje is beter als een kroonsteentje zoals je ook vaak ziet.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.