hulp ge vraagt bij 1 kopaking 2 evt motor wissel

Forumindex Forums Modellen Corsa hulp ge vraagt bij 1 kopaking 2 evt motor wissel

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274897

    goedendag en de beste wensen voor 2016 allemaal

    het betreft een opel corsa van mijn dochter
    een 1,2 16v motor x1.2xe uit 98

    deze verliest koelvloeistof ongeveer 75cc op 100 km
    heb bij de opel een co test laten doen
    de vloeistof wert geel dus uitlaat gas in het koelsysteem
    de reparatie is behoorlijk duur

    Zoek nu iemand die dit kan en tegen betaling zou willen doen als het kan

    ook hebben we aan een andere motor gedacht weer een x1.2xe deze zou ik dan zelf kunnen wisselen
    als ik hier voor kies kom ik dan nog nog voor problemen te staan (ecu of ieds anders )???

    hoop dat ik goede reacties krijg om het probleem op te lossen voor mijn dochter
    ben bij voorbaat al dankbaar

    17-01-2016
    welkom allemaal
    ik heb een ander blok
    en wil het blok gaan wisselen

    ik heb hier geen ervaaring mee
    en zou graag van jullie info en tips ontvangen
    hoe het uit te voeren
    en waar op te letten
    hoop op veel reacties
    B.V.D

    gr johan

    #18307308

    Klinkt idd als een koppakking, hier hangt idd ook een prijskaartje aan hoeveel het dat kost dat weet ik zelf niet. Maar weet zeker weten dat hier iemand op het forum het wel weet (en evt. ook kan doen)
    Een andere motor kan ook, min punt is dan wel dat je nooit zeker weet dat de donor motor goed is. kwestie van geluk. (ecu kun je dan laten zitten ivm met start blokkering…)
    maar als ik het goed lees kan je zelf wel de motor verwisselen? als je dat kan dan kan je met de juiste handleiding ook de koppakking vervangen ;)

    #18307309

    bedankt corsa slow

    kopt wel wat je zegt
    donor motor weet je ook niet in welke staat alles verkeert
    kan ook lekke kop hebben of tik in de dis

    vandaar dat ik ook nog de vraag er bij heb of er iemand is die de kop zou kunnen doen
    tegen betaling kan ik kijken wat het in prijs verschilt voor mijn dochter

    de kop zelf doen dat durf ik nog net niet aan
    als ik iemand zou hebben die mij daar goede uitleg over kan geven
    en bij noot evt zou willen helpen om de boel weer op tijd te zetten
    zou ik het zelf wel aan durven

    dus als er mensen zijn laat het mij maar weten

    nogmaals dank

    #18307310

    Heb in de afgelopen 5 jaar 2 keer een donor motor gekocht. 1 x Peugeot en 1 keer Corsa C. Bij de betere sloperijen kunnen ze je exact vertellen wat de status van het blok is. Je krijgt sowieso garantie van 3 tot 6 mnd. ( niet dat je er op zit te wachten om een blok na 1 mnd weer uit te bouwen)
    In mijn geval heeft het beide keren goed uitgepakt. Het Corsa C (z12xe) blok kostte 450 euro. Bij omwisselen van een blok kan je gewoon de bestaande computer op het blok overzetten.

    #18307311

    @johannn Uit welke omgeving kom je?

    Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk

    #18307312

    hoi allemaal
    ik heb de knoop door gehakt en ga er een ander blok in leggen
    ik heb hem al in huis compleet met bak en egr en cat enz

    nu denk ik dat het mij zelf moet lukken om het blok te verwisselen
    wel zou ik graag van jullie tips ontvangen
    hoe ik het beste te werk kan gaan
    en waar ik op moet letten
    alle info is welkom ook fotos

    zelf denk ik dat ik de bak kan laten zitten
    en het blok er uit
    en het andere blok er in
    hoor graag van jullie

    #18307313

    Blok en bak samen eruit, is veel handiger.
    Alles los, wagen omhoog en dan alles er onder uit halen

    #18307314

    bedankt voor je reactie

    je schrijft wagen omhoog
    dat gaat mij niet lukken heb geen brug
    wel motor takel

    #18307315

    Motor + bak is inderdaad het handigste. En naar boven uithalen gaat prima.(dus met motortakel) Kan het subframe blijven zitten.
    Wielen eraf- fuseekogels losmaken – stuurkogels losmaken- je kunt dan de aandrijfassen uit de bak trekken.
    Verder natuurlijk uitlaat – benzineleiding- motorsteunen- koppelingskabel en alle electra aansluitingen. Gewoon even rustig kijken dan zie je eigenlijk vanzelf wel wat er los moet.
    Kan zijn dat de ventilator voor de radiateur er even af moet voor iets meer ruimte. Oja de motorkap verwijderen.
    Moet lukken, heb het vorig jaar in m’n eentje gedaan met een motortakel en ik ben geen automonteur.
    Heel veel succes.

    #18307316

    auto kun je op bokken zetten en zoals hierboven vermeld met een motortakel de motor en bak uit de auto pakken..
    voordat je de motorkap verwijderd.. teken met een witte of zwarte stift ( net wat goed zichtbaar is) de omtrek van de motorkapscharnier op de kap.. zodat je straks de kap weer goed terug aan je auto monteert.. scheelt richten etc en dat je kap niet goed sluit of scheef ligt…
    voor de rest het bovenstaande opvolgen dan komt het wel goed

    als je de bak overzet.. vervang bij het terug hangen ook je bakvloeistof… wordt vaak vergeten

    #18307317

    Blok moet r zoiezo in 1 geheel uit kunnen heb bij mij een 3.2 V6 met bak er van bovenaf ingetakelt compleet

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18307318

    @Jhon long wrote:

    Kan het subframe blijven zitten.

    Corsa B heeft geen subframe… ;)

    #18307319

    Corsa-C wel

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18307320

    @wim-v6 wrote:

    Corsa-C wel

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    Maar daar gaat het nu niet over…

    @johannn wrote:

    het betreft een opel corsa van mijn dochter
    een 1,2 16v motor x1.2xe uit 98

    #18307321

    Okeej dan niet inderdaad.
    Excuus

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #18307323

    bedankt allemaal voor jullie reacties

    goede tip motorkap aftekenen van bard gsi scheeld weer tijd en geknooi

    wik ook bak olie verversen hoe veel liter gaat er in ? en welke olie ?

    vraag aandrijf assen kunnen die zo uit de bak worden getrokken ??????

    vraag de versnelling bak en pook afstellen hoe gaat dat ???

    koelvloeistof ??hoeveel liter

    welke motor olie is aan te bevelen ??? ze rijd kleine stukken naar haar stage 10 km heen 10 km terug

    hebben jullie nog aanbevelingen ik hoor het graag

    #18307322

    Volgens mij had je beter de koppakking kunnen (laten) vervangen…

    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

    #18307324

    Iedereen moet t leren toch en leergierig is die…

    Bijvulplug zit bij n b corsa naast de aandrijfas(de lange) op de bak , daar zit n bout die losdraaien kun je t bijvullen , durf alleen niet te zeggen ofdat dat bij n C corsa t zelfde is maar je moet zoiezo n flacon halen en die gaan d8 ik per 5 liter dus das makkelijk

    Aandrijfassen kunnen er idd zo uit getrokken worden met wat geweld

    Onder je pook (bij n b corsa iig) zit een rond gaatje daar kun je n sleutel oid doorheen steken en dat valt daaronder dan weer in n gaatje en je hebt op je bak n dopje die eraf trekken , als je dan je bak in zen vrij hebt gezet met de vork en je beweegt het n beetje omhoog en omlaag en tegelijkertijd n boortje of inbussleuteltje erin dan zul je merken dat hij er dan op n gegeven moment inschiet en dan is je pook vergrendeld en bak dan kun je je schakelmechanisme opnieuw vastzetten (waardoor ie weer goed afgestelt staat) controleer ook even de rubbers en dergelijke in je schakelmechanisme want lees wel is dat het vaker voorkomt dat ie bij n corsa c sneller slijten

    Koelvloeistof zou ik zo ook niet durven zeggen maar hou rekening met n litertje of 5 als je systeem helemaal leeg is

    Moter-olie pak ik altijd gwn de goedkoopste 10W40 oid maar miss kunnen andere je daar beter bij adviseren

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18307325

    Zo bedoelde ik het niet, ik denk gewoon dat het goedkoper en sneller was geweest om de koppaking te vervangen.
    Is ook een makkelijker ingreep tov een compleet motorswap.

    #18307326

    Wel en niet als je zkr weet dat de doner moter goed is dan scheelt t kwa werk ni veel denk

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

    #18307327

    Plus dit is een 1.2.. Als ik goed opgevangen heb een ketting motor.. Niet veel mensen kunnen met kettingen omgaan… Dan is in dit geval een motorwissel makkelijker

    #18307328

    bedankt allemaal alvast voor de reacties

    ik doe een motor swap om dat ik geen ervaring heb met de dubbele nokken assen
    heb hier op het forum nog gezocht naar hulp wel tegen betaling zo dat ik het eens gedaan zou hebben maar niet gelukt

    boven dien als ik kijk wat de kosten zijn als ik de kop en de disr vervang ik veel meer kwijt ben
    om de auto van mijn dochter weer goed in orde te krijgen
    vandaar mijn keuze

    #18307329

    dan is het een goede keuze toch :thumb suc6 ermee en komt vast goed :thumbup

    #18307330

    zou iemand mij nog kunnen vertellen welke olie er in de versnelling bak moet volgens opel

    en welke motor olie is door jullie aan te bevelen ?????

    #18307331

    Denk dat mijn motor olie anders is dan van jouw 1.2.. Ik gebruik 5w30 full synt van mpm..

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.