Hulp en advies gevraagd ombouw c-kadett c20xe

Forumindex Forums Modellen Kadett Hulp en advies gevraagd ombouw c-kadett c20xe

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17700676

    [rquote=1712788&tid=129760&author=Kadett91]Heeft meer met het budget temaken, en de spullen worden steeds schaarser:

    1.8S bak (manta ! anders moet je een ander schakelmechanisme monteren)
    1.8S Carterpan met aanzuigbuis
    1.8S motorsteunen
    C20Let koppelingsplaat met XE drukgroep
    Manta koppelingskabel
    Kachelhuis aanpassen, of 1.8S ontsteking maken op XE blok, of een DIS ontstekings blok nemen
    Manta B automaat aandrijfas of inkorten
    1.6/2.0 vooras + achteras (of evt A manta/GT achteras en schotels overzetten + panhard omzetten).
    XE uitlaatspruitstuk ombouwen

    Heb je een 1.2 ? Dan radiateur steunen inkorten + verlassen
    Tank met retour monteren
    Brandstofpomp monteren
    Bekabeling aanpassen (logisch).
    Grotere radiateur monteren + waterslangen aanpassen
    Sterkere motorrubbers
    Gasstang ombouwen naar gaskabel

    Dan ben je aardig in de buurt om een 2.0 16V in je kadett tebouwen ! Heb je een handbak dan moet je de tunnel nog wat masseren met een hamer, lukt dat niet… grotere hamer gebruiken :D
    [/rquote]

    Je kan ook de koppelingskabel van een VW LT (dat oude vierkante model) gebruiken.
    Deze is een stuk langer, waardoor je de koppelingshevel in de bak om kan draaien (naar de ‘engelse’ stand).
    Als je dat doet, heb je meer ruimte voor de uitlaat aan de linkerkant van de motor/bak.

    Voor de motorrubbers kan je evt. ook aggregaatrubbers pakken. Van die stugge ronde rubbers met een draadeind aan weerzijden.
    Goedkoop en lekker stug.

    Als je de tank om moet bouwen, ik heb evt. nog een tank liggen, waar een 10mm pijpje aan is gesoldeerd.
    Dit gebruik je al aanvoer voor de pomp (ook 10mm), oude aanvoer gebruik je als retour.

    #17700677

    Ik heb al een blok een 2.5 uit mijn donor vectra 2000 dus ga geen ander blok kopen deze is gereviseerd dus het liefste hoopte ik dat iemand wist of je de kachel kan aan passen

    #17700678

    moet gewoon 1800s onsteking koopen kan je kachel blijven ziten

    #17700679

    is dat moeilijk om te bouwen???

    #17700680

    Je moet een steuntje maken voor de verdeler.
    Het nokkenastandwiel van de 18S (dat met kleine extra poelie) op 1 van de 16V nokkenassen zetten.
    Gat in je distibutiekap maken, dat de kleine poelie er door heen steekt.

    Dan is de ontsteking voor de 20XE geregeld door de ECU, de 18S ontsteking heeft z’n eigen losse regeling.
    Hoe je dit aangesloten krijgt, zou ik ook niet direct weten.
    Of je moet ‘m meteen ombouwen naar carburateurs, dan is dat probleem ook opgelost. :P

    #17700681

    Koop gewoon een ombouw van iemand over, dat is het goedkoopste en het handigste als je er geen verstand van hebt.
    Er hebben hier 2 ombouwen te koop gestaan van mij en manta 24v.
    Hebben er allebij lang opgestaan, weinig tot geen reacties, tenminste bij mij……
    Er zijn ook al zoveel topics over, en iedere keer word er weer gestart……
    En die prijs van manta 24v was echt niet te duur……..
    Is geloof ik wel verkocht nu.
    Suc6
    Gr.Kerni

    #17700682

    ja die set van manta 24v is verkocht!:D

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.