hulp astra 2.2 met moterschade (overhitting) (cilinders)(kop

Forumindex Forums Modellen Astra hulp astra 2.2 met moterschade (overhitting) (cilinders)(kop

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267606

    Hey
    ik heb een opel astra gekocht
    alleen de auto heeft moterschade

    Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven !!

    specificaties auto
    opel astra G coupe
    type: irmscher bertone
    moter: 2.2L 16v z22se

    moter is heet gelopen ivm verliezen koelwater uit bougiegat

    1e vraag
    op een of andere manier een bougie gat een scheurtje
    daar komt koelvloeistoef uit omhoog nu is mij vraag is dat te repareren
    bij de moterrivisie ofzo
    foto’s volgen….

    2e vraag
    toen ik de cilinder kop lichte zat er water in de cilinders
    Maar de moter liep voor de rest goed
    en er zat gebladerd as in net als je een krant verbrand
    kan iemand mij verrtellen wat dit kan zijn
    heb alles schoon gemaakt met een schuur papiertje
    maar is dit voldoende ??
    de klepdekselpakking was ook verband en lekte koelvloeistof!!
    foto’s volgen…….

    3e vraag
    ik weet de cilinderkop moet gevlakt worden
    maar het gedeelte van de cilinders moet dat niet gevlakt worden
    of is schoonmaken met een schuurpapiertje genoeg
    fotos volgen….

    alle tips zijn welkom!!!

    bij voorbaat dank!!!!

    hieronder de foto’s
    http://www.filedropper.com/0opelastrainreparatie08-2014″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/0astracoupeirmescherbertone” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/1kopgeheel” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/2scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/3scheurtjebougie” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/4cilinderkop” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/5cilindersschoon” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/6motercompleet” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/cilinderviesaserin” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/cilindersvies1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://www.filedropper.com/cilindersvies2″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18249044

    Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.

    Willem

    #18249045

    @wim-v6 wrote:

    Zou wel het onderblok goed na (laten) kijken, dit is een volledig aluminium motor, deze heeft makkelijker schade van over verhitting.

    Willem

    oke bedankt wou nog even toevoegen dat de moter nog perfect draaide

    gr mark

    #18249046

    Ja kan zijn, maar vervorming hoef je niet te voelen aan het draaien..

    Koppakking ligt er niet zomaar uit, moet ie toch knap TE warm voor worden..

    Willem

    #18249047

    Ik weet niet wat je geschuurd hebt, maar als je de cilinders hebt geschuurd dan kun je beter je blok bij het oud ijzer doen.

    Of opnieuw laten boren honen, vlakken.

    Water uit de bogie’s tja, al zou er een scheurtje zitten waar je de bougie in draaid. Zou daar nog geen water uit mogen komen.

    Zichtbare schade aan de kop? Scheurtjes?.

    Ik denk dat de koppakking eruit is door overhitting, dus onderblok en kop zullen wel krom zijn.

    #18249048

    Er zit een scheurtje net boven de schroefdraad in het bougie gat
    Daar kwam water in omhoog
    En hij is overhit geraakt door het verliezen van koelwater
    De koppakking was van te voren niet stuk

    En hoe kan ik er achter komen als het onderblok krom is?

    En wat als ik doorrijd met een krom blok?

    De auto heeft trouwens 132000 km gelope

    BVD mark

    #18249049

    Dat scheurtje zou ik maar negeren, dat water komt enkel in de cilinders door een lekke koppakking.
    Waar verloor die koelwater? Als ze dat nooit hebben gevonden had die dus al een lekke koppakking.

    Als je rijd met een krom onderblok zullen je zuigers en cilinderwanden overmatige slijtage gaan vertonen, met als gevolg hoog olieverbruik en kans op vastloper.

    #18249050

    Hij verloor koelwater uit het bougie gat niet naar de cilinders toe
    En hoe kan je weten dat het onderblok krom is ?
    En de cilinderwNd daar zie je lichte krassen is dat erg?

    Wat kan ik nu het beste doen

    Mvg mark

    #18249051

    Uit een bogiegat komt nooit koelwater!
    Is dat zo is er iets goed mis! Ofwel koppakking of kop lek (gescheurd).

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.