Huilend geluid Astra 2006

Forumindex Forums Modellen Astra Huilend geluid Astra 2006

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Hallo,

Ik heb nu een paar maanden een Astra station 1.3 CDTI uit 2006. Als de motor warm is hoor ik een huilend geluid bij het optrekken en uit laten rollen. Bij het intrappen van de koppeling was het direct weg. Ik had het idee dat het de turbo was en besteedde er niet veel aandacht aan. Nu is het sinds kort soms zo dat als ik een km of 20 heb gereden het geluid blijft na het intrappen van de koppeling. Hij maakt dan ook een zwaar brommend geluid bij het optrekken en het verbruik schiet omhoog (rond de 2,5 l/h stationair. Normaal is dit 0,6). Als ik dan de motor uitzet, even (zo’n 20sec) wacht en weer start, is het vaak weer goed. Een enkele keer verdween het ook weer spontaan. Garage kon niets met de omschrijving en bij bezoek maakt ie natuurlijk niet het bedoelde geluid. Het lijkt mij echter niet goed en wil eigenlijk voorkomen dat ik straks de boel helemaal kapot heb.

Hebben jullie ideeën wat het kan zijn? Net nog een beurt gehad waarbij de olie is ververst.

Alvast dank voor de reactie.

Groet,
    Wouter

Welkom op het forum!

Ik heb te weinig kennis om je hiermee verder te helpen. Hopelijk is er iemand met uitgebreidere kennis, waar dit bekend voor in de oren klinkt.

Weet niet of je een 6 bak ( m32 ) hebt?? Dan kan het ook in de bak zitten. Lagers hiervan gaan vaak stuk namelijk.

Bij contact aan uit is het weg dus lijkt me niet dat dat het is. Ik zou denken dat die aan het regenereren is.
    Gaan er ook geen lampjes branden?

Bij geupdate motorcomputers, gaan er geen lampjes branden..

als de boel een ander geluid gaat maken, en het verbruik schiet omhoog, dan is de motor inderdaad aan het regenereren.
    het SLECHTSTE wat je dan kan doen is hem uit zetten, beter is om zelfs een blokje extra te rijden, om hem zijn proces af te laten maken.

Doe je dit niet, dan kan je aan een nieuw roetfilter, en die is prijzig!!!

Willem

@Haasje17 wrote:

Bij contact aan uit is het weg dus lijkt me niet dat dat het is. Ik zou denken dat die aan het regenereren is.
    Gaan er ook geen lampjes branden?

Daar had ik overheen gelezen…….. :agent

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.