Huidige Opel campagne

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Huidige Opel campagne

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253237

    Sorry, maar ik moet even ontladen;

    Voor de zoveelste keer hoor ik de huidige reclame campagne voorbij komen dat de Opel dealer graag ALLE Opels weer terug ziet komen van …. let wel… ALLE LEEFTIJDEN.

    Ik erger me daar aan, zeker na mijn ervaringen met diezelfde Opel Dealer.

    Iemand dezelfde gedachten? of laten we nu massaal de vriendelijke universele garage vallen en gaan we met onze Opel op leeftijd naar de Dealer?

    #18079223

    Ik allesinds niet meer…
    Dinsdag voor de allereerste keer mijn Opel bij de dealer op onderhoud gedaan (is ondertussen ook al 12j, ikzelf rij er echter nog maar 18maand mee)
    En voor een groot onderhoud + remblokken vooraan 588,26€ mogen betalen :vertag
    Dus dat was de allereerste, maar zeker ook de laatste keer ;-)
    Wel supervriendelijk ontvangen, een mooie vervangwagen gehad, etc… maar het prijsverschil is het mij toch niet waard !!

    #18079224

    Ik zeker wel, 20% korting op distributie + WP gekregen!
    Was goedkoper dan de universele garage :)

    Dus die ouder dan 10 jaar deal = top :thumb

    #18079225

    20% korting op opels ouder dan 10 jaar ;)

    #18079226

    Ik kreeg in het voorjaar nog een grote bek bij de Dealer hier met m’n 6 jaar oude auto wat ik hier moest met die ouwe bak en dat was niet de 1e keer.

    Dus al leveren ze 100% korting, van mij kan die in ieder geval de boom in.

    #18079227

    Dat is best wel klant vriendelijk :puke

    ze proberen nog al wat om omzet te generen.

    Als je een universeel hebt waar je tevreden over bent mooi daar blijven.

    Moet zelf nog een adresje vinden voor de dingen die we niet zelf kunnen.
    Maar met een tarief van rond de 100 zien ze mij daar niet meer.

    Theun

    #18079228

    Ik had gebruik gemaakt van de welkom terug aktie (50 euro retour bij besteding van 100 euro).
    Nu wilde ik nog wat accessoires en onderdelen kopen twv 78 euro, maar had nu voor 119 euro voor 69 euro.
    Echter de virtuele waardebon had wel voor 15 oktober uitgeprint moeten worden, niet gedaan en kon deze niet meer vinden op mijn opel.nl.

    Opel Nederland gebeld, dit was bekend, het had duidelijker op de website moeten staan, dus je kon een blanco voucher krijgen van je dealer zodat het alsnog geregeld kon worden, mocht de dealer hiermee niet bekend zijn dan zou dat kunnen….want Opel nederland heeft de opeldealers hiervover niet geinformeerd, dan moet de betreffende dealer maar contact opnemen met opel Nederland.
    Na de desbeteffende dealer hierop aangesproken te hebben/onderdelen afdeling kwam het bij mij in 1 x goed.

    Mijn 1e ervaring met de Opel dealer (in mijn woonplaats) was in ieder geval een hele slechte, en niet klantvriendelijk..deze gaat mijn vrouw’s Zafira in ieder geval niet in onderhoud krijgen de komende jaren.

    De andere dealer weet ik nog niet, zij voeren meerdere merken en kom daar sinds 2 jaar wegens gemak (we zijn verhuisd maar nog lang naar de oude dealer gegaan), maar vorig jaar vervangen remklauw was zijn prijsopgave ongeveer 275 euro duurder als bij mijn oude dealer, vorige week moesten er na beurt en apk ook 2 zaken vervangen worden voor 400 euro…vond het nogal duur…vandaag bij oude dealer laten monteren voor 150 euro! weer 250 verschil toch niet normaal!!

    Dus ook ik houd me aanbevolen voor een ECHT goede dealer (wie heeft er ervaringen (werkplaats en tarieven) met Corsten in Mariahout of Lathouwers in den Bosch, of Driessen in Eindhoven)

    of een echt goede Opel SPECIALIST in omgeving Den Bosch-Eindhoven???

    #18079229

    onderdelen zullen ze toch niet meer kunnen leveren meestal…

    Maargoed, het is een stap de geode richting in zullen we maar zeggen, bij lathouwers in den bosch kwam ik in het begin nog wel eens maar die konden weinig voor me doen qua onderdelen toen.

    In Etten-Leur doet wel veel moeite, de manager heft zelf ook een a manta en d kadett dus daar zien ze je wel graag komen.

    Kijk dan naar Mercedes, die leveren alles nog nieuw van oude wagens!

    #18079230

    Hier zijn ze iig super vriendelijk, het kost natuurlijk wel wat.
    Haal de onderdelen gewoon bij de dealer en monteer ze zelf ;)

    #18079231

    Ben 1 keer met een vraag geweest bij een opel dealer bij mij in de buurt ( heb de rekord nu 1,5 jaar )om te vragen wat het aanhaalmoment was van de cilinderkop bouten nadat ik de koppakking had gewisseld . maar kreeg te horen dat ze dat alleen geven als ik daar ook de onderdelen gekocht had .
    Is dus de de eerste en de laatste keer geweest dat ze mij daar zien !!

    #18079232

    Het is een leuke lokker. Maar dan nog zijn ze te duur in uurloon/onderdelen en weten ze vaak geen bal meer van de wat oudere autos.
    Ik kom iig nooit van mn leven meer bij een dealer van wat voor merk dan ook. ;)

    #18079233

    Sinds kort kom ik wel weer hier bij de dealer.Klantvriendelijkheid is er stukken verbeterd.Ook willen ze weer naar onderdelen gaan zoeken van oudere ( 20+) auto’s.Ook als ze niet (meer) via Opel zelf te leveren zijn.
    Hangt er natuurlijk wel vanaf welke magazijnmedewerker je voor je hebt.
    Ook de werkplaatsreceptie denk goed mee en wil je aan alle kanten helpen.

    #18079234

    Ben zelf ook niet zo Opel-dealer fan. Maar ik moet zeggen, dat de Wintercheck laatst wel een positieve indruk heeft achtergelaten. De monteur heeft toen met mij de auto na gelopen, welke aandachtspunten ik even op moest letten.
    Bij de plaatselijke Opel dealer bij mijn ouders in de buurt is ook wel goed, ze kennen je daar bij naam. Alleen daar hebben we alleen ervaringen met het onderhoud van leaseauto’s.

    #18079235

    Zelf kom ik eigenlijk nooit bij n garage
    Maar weet wel uit ervaring dat het veel verschil maakt bij welke dealer je komt

    Bij lieuwes in roden altijd goed geholpen
    In drachten ook prima service
    Hoogezand kom ik nog wel es voor onderdelen
    Altijd behulpzaam zelfs als ik enkel voor info kom

    Maar van de molen in groningen
    Ben ik niet zo over te spreken dus ja maakt nogal wat verschil waar je komt

    #18079236

    @hans-rekord-e wrote:

    Ben 1 keer met een vraag geweest bij een opel dealer bij mij in de buurt

    Laat me raden : klinkt als Ophoff…

    Ik heb inmiddels al redelijke ervaring met diverse Opel dealers zoals ZAM Zeist & Doorn, Broekhuis groep, Ophoff, Wolfes, Fokkens, van Voorden & van Kouwen

    Moet zeggen dat met name de kleinere vestigingen mij meer bekoren dan de grote jongens.

    Helaas zitten bij de dealers hierboven ook een aantal “boeven” waar ze nog geen boutje meer aan mijn auto gaan vervangen laat staan leveren.
    Inmiddels ben ik al enige jaren overgestapt naar de vestiging in Zeewolde, heb daar nu een vestiging gevonden waar men je graag van dienst wil zijn en men ook echt met je mee wil denken in tegenstelling tot hun grote broer in Harderwijk.

    Vooral Ophoff is er een waar ik met een grote boog omheen rijdt na 2 van de 2 keer een zeer slechte ervaring te hebben gehad. De laatste keer is er door een andere dealer zelfs een klacht bij Opel Nederland neergelegd omtrent de uitgevoerde werkzaamheden. Voor mij reden genoeg om daar niet meer te komen.

    #18079237

    Zo he,dat doen ze niet snel.Moet wel een grove fout zijn geweest dan.
    Wel petje af. :thumbup

    #18079238

    ophof.. beunhazen

    maarja.. dealer en dealer.. er zit groot verschil in.
    opel de jong hardenberg .. (inmiddels gelukkig kapot.)
    had ook zo`n pipo op het magazijn.. jammer mannetje was dat.
    kon je ook geen kant mee op,
    maar op coevorden bij Juurlink wordt je al wat hartelijker ontvangen,

    terwijl opel de jong in het oude pand een heel ander sfeertje had, als in het kollosale
    overtrokken nieuwe pand. jammer…

    #18079239

    verbaasde me er ook al over, voor de youngtimers hebben ze zelfs al geen onderdelen of kunnen nergens meer aankomen.

    zoals maartuh al zegt bij oa mercedes hebben ze dat vele malen beter voor elkaar!

    zie de kleine dealers hier nog vrij ‘oude’ auto’s van particulieren doen en de groteren leven voornamelijk op lease maatschappijen.

    helaas merk ik overal weinig echte kennis meer op de magazijnen…. zelfs als je c20xe als motorcode geeft vragen ze je van WTF waar liggen die motoren in? :cry

    #18079240

    herkennen ze die wel als motorcode .???

    als ik hier CIH noemde… dachten ze eerder aan een case of ouwe cormick (trekker)
    als aan een motorblok van hun huismerk..

    #18079241

    Boven de 206500 km wilde ze mijn 6 jaar oude gtc niet eens hebben
    Moest maar een vak garage gaan zoeken :wtf

    #18079242

    @danny wrote:

    Boven de 206500 km wilde ze mijn 6 jaar oude gtc niet eens hebben
    Moest maar een vak garage gaan zoeken :wtf

    Raar is voor hun een kunst om hem tot nieuwstaat te poetsen en tellertje aanpassen

    #18079243

    Optiek is die 100%: Motorisch is die ook goed en loopt als een zonnetje
    Maar wilde eigenlijk een kleine beurt laten geven , om het onderhouds boekje bij te houden
    Dan maar niet, dan doe ik het wel zelf en bewaar ik de rekeningen wel bij de autopapieren

    #18079244

    @sw16v wrote:

    verbaasde me er ook al over, voor de youngtimers hebben ze zelfs al geen onderdelen of kunnen nergens meer aankomen.

    zoals maartuh al zegt bij oa mercedes hebben ze dat vele malen beter voor elkaar!

    zie de kleine dealers hier nog vrij ‘oude’ auto’s van particulieren doen en de groteren leven voornamelijk op lease maatschappijen.

    helaas merk ik overal weinig echte kennis meer op de magazijnen…. zelfs als je c20xe als motorcode geeft vragen ze je van WTF waar liggen die motoren in? :cry

    bij de opel dealer in goes daar zitten 2 goede magazijn mannen, zij zijn nog goed op de hoogte van oudere modellen en weten vaak zelfs onderdeel nummers uit hun hoofd :D

    #18079245

    mijn astra’s F gaan bijde altijd naar de dealer, maar dat is omdat ik daar zelf werk

    #18079246

    Zou het nou echt zo zijn dat auto’s van 10+ welkom zijn ?
    Dit is naar mening de ware reden:

    minder auto’s in de werkplaats door langere onderhoudsintervallen, teruglopende verkoop nieuwe auto’s en de 10+ auto’s gaan haast allemaal naar de universele garages omdat die beduidend goedkoper zijn.
    En ik twijfel soms ook over hun kennis van auto’s van 10+
    Ik moet soms een Opel-monteur uitleggen waar iets zit, nu zal je me toch :swear :swear

    Rik :D

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.