HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) HOW TO:c20xe ombouw naar dubbele webers (met filmpje)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 103)
  • Auteur
    Berichten
  • #17463006

    throttlebodies geven ook meer pk’s naar mijn idee

    #17463007

    mooi man :wors heb zelf een hurricane motor gehad in mijn ascona sport, veel plezier mee gehad :D

    #17463008

    origineel gepost door Lex
    throttlebodies geven ook meer pk’s naar mijn idee

    dat wel maar kost ook meer , vanwege een aanvullend motormanagement systeem om het goed aftestellen.
    of je moet er zelf motor gasklephuizen op bouwen.

    webers is iets makkelijker te monteren vindt ik zelf. zeker op oudere cih motoren of auto’s die al een andere ontsteking en brandstofpomp hebben.

    :thumbup

    en het geluid van webers :wub alleen het verbruik :thumbdown :hmmz maarja je moet iets

    #17463009

    throttlebodies leveren zeker veel pk’s.
    ik heb zelf nog eens samen met een collega van me een cross auto gebouwd met throttlebodies en by passende software, was dan wel geen opel (citroen ax 1.3 :P) maar deze lieps zelfs sneller als de 2 liters daar:o

    we hadden de throttelbodies zelfs gemaakt en in elkaar gelast, net het management systeem was by een specialist gekocht. Liep egt als een gek, en zeker niet voor veel geld. Als je bedenkt dat het in een cross auto lag:o:P

    #17463010

    Throttlebodies zijn meer uit te halen, omdat de lucht-,brandstofverhouding veel beter te nuanceren is dmv elektronische regeling.
    Webers daar in tegen zijn zeker niet verwaarloosbaar!
    Heb metingen gezien van mensen die met 45mm webers, zonder verdere aanpassingen 185 pk weten te pompen uit een C20XE!

    Over de kosten ga ik niet discuseren, een goede TB opstelling kost meer als een goede carb. opstelling, betekend niet dat een carb opstelling “el cheapo” is!!
    Verreken je er echt niet op, denk dat ik met m’n C20XE 45mm weber setupje ook wel richting de €2000,- ging! (ex motor uiteraard ;) )

    Smaken verschillen, ik ging liever voor het goddelijke geluid (wil niet zeggen dat TB’s niet lekker klinken ;) ) en de flinke vermogens boost, dan de extra paar pktjes en ruimere afstel opties.

    pruttel… :wub

    #17463011

    Ik ben ook een groot fan van webers, hoewel de mogelijkheden met TB’s gewoon veel groter zijn…… tja prijsverschil is er wel degelijk hoewel je voor een set goede carbs ook even een centje neer moet tikken…..

    Greetz

    Arnold

    #17463012

    carbs geeft in mijn ervaring een veel directere respons op het gaspedaal als injectie/throttlebodies
    Plus lekker oldschool

    #17463013

    wij hebben een corsaatje a gsi met 1.6 8v tb’s van dbilas gehad en dat ding had een gasreaktie van een racemotor echt niet normaal, en een geluid zooo mooooooooooii.

    na mijn weten hebben tb’s een snellere gasreaktie als carbs, tb’s zijn in feite een rechte pijp met n gasklep zonder foefy’s enz.

    leuk topic dit kan er veel info uithalen:thumbup.

    mvg nick

    #17463014

    hoeveel MM carb is eigenlijk minimaal nodig??
    45 of kan je t ook met 40mm af??

    Marc

    #17463015

    origineel gepost door TRPower
    hoeveel MM carb is eigenlijk minimaal nodig??
    45 of kan je t ook met 40mm af??

    Marc

    40mm loopt een stuk mooier op een standaard XEtje, 45mm ken je verder mee gaan, maar is een beetje te veel van het goede als je toch niet verder gaat.

    #17463016

    hmm
    tot hoever kan je gaan met de 40’ers??
    ik wil voor in mn a tr ook een carb blokje gaan bouwen
    de delen die inmiddels in bezit zijn:
    Catcams 267 graden asjes, komen met de tijd scherpere asjes voor…
    verstelbare nokkenaspoullies
    Omega hoge compressie zuigers 86,50mm
    geflowde kop
    facet lage druk pomp
    4-1 uitlaatspruit
    Kadett d gte ontsteking
    en een 3.2kg vliegwiel

    ik moet dus eigenlijk alleen nog de webers…of andere carbs om t te kunnen laten lopen
    maar dan gaat het mij erom welke t best bij mijn andere delen passen ( ik denk zelf de 45 omdat t niet een bepaald standaard xe is )

    #17463017

    origineel gepost door TRPower
    hmm
    tot hoever kan je gaan met de 40’ers??
    ik wil voor in mn a tr ook een carb blokje gaan bouwen
    de delen die inmiddels in bezit zijn:
    Catcams 267 graden asjes, komen met de tijd scherpere asjes voor…
    verstelbare nokkenaspoullies
    Omega hoge compressie zuigers 86,50mm
    geflowde kop
    facet lage druk pomp
    4-1 uitlaatspruit
    Kadett d gte ontsteking
    en een 3.2kg vliegwiel

    ik moet dus eigenlijk alleen nog de webers…of andere carbs om t te kunnen laten lopen
    maar dan gaat het mij erom welke t best bij mijn andere delen passen ( ik denk zelf de 45 omdat t niet een bepaald standaard xe is )

    Zou idd lekker voor de 45mm gaan als je toch al bezig bent.
    Kan me namelijk iemand heugen die ook al goed op weg was, maar toch voor de 40mm is gegaan en niet verder is gekomen dan 175pk en 200nm…

    Wel ff opletten met het aanschaffen van het inlaatsprstk, of deze wel 45mm is, zit volgens mij verschil in (correct me if im wrong..).

    Ook even kijken hoe je je webers wil hebben staan,
    ik had namelijk problemen met ruimte bij het schutbord,
    kon niet langere kelken als 4cm monteren, schutbord weghalen win je ook niet veel mee, omdat 45mm webers ook iets lager uitkomen..
    Wordt helemaal leuk als je er nog een filterbak achter wil!!

    Dus het mooiste zou een recht spruitstuk zijn die iets diagonaal staat.

    Oja!! let wel ff op dan je voor een redtop facet pomp gaat en geen silvertop, ga je niet redden ;)

    #17463018

    ik heb een redtop pomp liggen

    het enige dat ik nu dus nog nodig heb zijn de webers
    dit worden na dat van jou gelezen te hebben zoiezo 45ers

    het komt in een A tr te hangen, waarvan het schutbord weggaat, komen waarschijnlijk losse schuimfilters op… wil eigenlijk een recht spruitstuk maar wel wat langere kelken
    dus moet daarvoor even gaan meten wat ik kwijt kan

    komt allemaal goed, in elk geval bedankt voor alle info

    #17463019

    origineel gepost door TRPower
    ik heb een redtop pomp liggen

    het enige dat ik nu dus nog nodig heb zijn de webers
    dit worden na dat van jou gelezen te hebben zoiezo 45ers

    het komt in een A tr te hangen, waarvan het schutbord weggaat, komen waarschijnlijk losse schuimfilters op… wil eigenlijk een recht spruitstuk maar wel wat langere kelken
    dus moet daarvoor even gaan meten wat ik kwijt kan

    komt allemaal goed, in elk geval bedankt voor alle info

    Het is vast wel te doen hoor, maar denk dat je onder het schutbord ook het 1 en het ander moet aanpassen.
    Ik ben van de schuimsokken afgestapt omdat ze er zo kort op zaten dat ze constant opgevreten werden, letterlijk… :P ;)
    Even kijken hoe het in de praktijk gaat, gaat vast lukken ;) :thumbup

    #17463020

    de ontstekingsmodule en bobine heb je ook nodig die bij de 1.8 ontsteking hoort
    heeft iemand er een voor mij met het stekertje er aan.
    hoor het wel bellen mag ook 0610904191

    #17463021

    ik heb er ook een gevonden bij de sloop maar zonder stekker maar is van een 1600 en heeft 7 pinnetjes er in maar weet niet of dat de goede is

    #17463022

    Zal kijken of ik vanaaf ff fotootjes kan maken, zwerft hier op het forum ook nog wel een foto hiervan rond..
    Blijken moeilijk te krijgen zijn..

    #17463023

    staat ook een code op siemens 5wk6105
    heb ook foto zal ze zoo even op mijn site zetten.

    #17463024

    hebben de module bij de brezen en de stekker is het zelfde als volkwagen duk komt helemaal goed.:afro

    #17463025

    ik heb mn ontsteking compleet :D
    helemaal in t chroom ;)
    thnx 2 orangearrow

    #17463026

    origineel gepost door stylus
    hebben de module bij de brezen en de stekker is het zelfde als volkwagen duk komt helemaal goed.:afro

    Hey…
    Wat is het bestel nummer van de module?
    Altijd handig, heb zelf een vw geval liggen. Of die goedwerkt weet ik nog niet……heb maar een laffe vonk.
    aangezien ze bij de brezan in de buurt niet zon zin hebben in zoeken…is het makkelijk ls ik dan met een nummr aan kom.

    #17463027

    Meteen even makkelijk om meer kombinaties te melden van verdelerkap en bougie kabels!
    Heb gehoord dat honda civic 16v kabels ideaal werken ivm goede lengtes tov de orginele, deze moeten ook meteen passen op een standaard gte verdelerkap!
    Doppen zijn afgedicht, net als orgineel!
    Ga ik van de week ff proberen…

    #17463028

    ik kan anders wel het 1 en ander passen bij de brezan…
    daar heb ik namelijk gewerkt…
    dus kabels en noem maar op

    #17463029

    Ik gebruik zon haakse peugeot kap….
    Moet nog bougiekabels voor de 16v halen.

    Ben benieuwd Piele, laat je ook de onderdeelnummers weten?

    #17463030

    Uiteraard ;)
    honda civic 16v, volgens mij zijn de doppen van de 1500 en 1600 gelijk..
    Heb ze waarschijnlijk morgen, maar als jij me voor kan zijn TR ;)

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 103)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.