HOW-TO zuigerbodemkoeling

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) HOW-TO zuigerbodemkoeling

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 25 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door .
24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17587918

    is zeker goed idee heb nog verschillende onderblokken liggen voor de cqp kan altijd is uitproberen

    maar door die sproeiers ga je druk toch een stuk terug vallen?

    of zie ik dat verkeerd?

    #17587919

    ^^ zolang je geen dikke fohn rijd, is dat niet nodig op je 2.0s je or

    #17587920

    ik vind zelf dat er erg veel onduidelijkheden zijn over dit zuigerbodemkoelings verhaal en wil gewoon duidelijk maken hoe of wat.. aangezien andre botter bijvoorbeeld een andere gedachte heeft dan bijvoorbeeld eds, of de andere bedrijven die het sproeier richting uitlaat richten, en alle onduidelijkheden netjes in de beginpost te vermelden.

    #17587921

    ben ook wel benieuwd naar meer info
    hierover

    heb nog minimaal 1 blok liggen waar ik t in wil hebben

    tjah ik heb iets tegen uitbesteden
    omdat ik daar al vaak slechte ervaringen mee heb gehad

    maar wil ook wel cker weten dat ik
    A goede oiledruk houd na montage van zuigerbodem koeling
    B dat die sproeiers dan ook daadwerkellijk doen wat ze moeten doen
    en
    C dat ze dat ook blijven doen

    nadeel vind ik dat je niet kan zien of ze wel of niet hun werk doen
    dus eigenlijk is het volgens mij niet te controleren
    goed je weet dat ze er in zitten
    maar dan ??????????????

    als iemand een echt goed adres heeft
    (niet van horen en zeggen maar uit ervaring postten aub)
    dan denk ik toch aan uitbesteden:hmmz

    #17587922

    mijn sproeiers komen niet uit NL..
    De leverancier levert ze al jaren en heeft mij er een nette inbouw beschrijving bij gedaan voor de hoek en plaatst etc..

    Deze waardes zijn door OMR gecontroleerd en de jongens daar bouwen met regelmaat dikke motoren.
    Alleen dat wordt niet aan de grote klok gehangen..

    Iedereen die ik hier in de buurt ken is altijd vol lof over hun werkwijze.. Zo ook ikzelf…
    Sproeiers die ik erin heb zitten kosten niet de hele wereld.

    Hoe je de juiste oliedruk houdt,
    gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
    Lekker nieuw en meer opbrengst.

    op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…

    #17587923
    #17587924

    Autocomponenti is de site van Jim Steck, een echte Alfa man. Hele dikke spullen maken die voor oude Alfa’s.:afro Heb een 2.0 8v TS Turbo gezien van hem met 750 pk.:o

    #17587925

    zijn de sproeiers die ik gebruikt nu de ‘bmw sproeiers’ die mindere kwaliteit hebben of andere?

    origineel gepost door corsaboy
    Hoe je de juiste oliedruk houdt,
    gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
    Lekker nieuw en meer opbrengst.

    op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…

    my thought exactly!

    origineel gepost door Bart Hoedemaker
    Nog een manier
    http://www.fluent.com/solutions/automotive/ex240.pdf
    Of deze
    http://www.autocomponenti.com/jets.htm
    of deze
    http://www.kb-silvolite.com/test/article.php?action=read&A_id=64

    interesant pdfje;)

    de manier als in de 2e link gaat bij een opel alleen niet werken ivm het koelwater kanaal dat al direct onderaan de cilinder begint!

    #17587926

    origineel gepost door corsaboy
    mijn sproeiers komen niet uit NL..
    De leverancier levert ze al jaren en heeft mij er een nette inbouw beschrijving bij gedaan voor de hoek en plaatst etc..

    Deze waardes zijn door OMR gecontroleerd en de jongens daar bouwen met regelmaat dikke motoren.
    Alleen dat wordt niet aan de grote klok gehangen..

    Iedereen die ik hier in de buurt ken is altijd vol lof over hun werkwijze.. Zo ook ikzelf…
    Sproeiers die ik erin heb zitten kosten niet de hele wereld.

    Hoe je de juiste oliedruk houdt,
    gewoon een pomp monteren met meer opbrengst (z20let) heb ik ook gedaan..
    Lekker nieuw en meer opbrengst.

    op die manier ben je gewoon zeker van voldoende opbrengst en de juiste druk…

    een z20let pomp stond al in de planning
    mijn punt is echter

    al is je pomp nog zo sterk
    als je ergens een fout hebt
    waar je druk verliest helpt een sterke pomp ook niet

    ben er voor me zelf nog niet van overtuigd dat olie druk onder je lagerschaal
    goed is

    denk dat ik gevoelsmatig liever voor een gaatje in de lagerschaal kies
    dan voor n kanaaltje onder de lagerschaal

    maar ik heb nog even de tijd
    ga nooit over 1 nacht ijs:P

    #17587927

    Een Z20LET pomp is zeker aan te bevelen.
    Alleen neem dan wel de bij passende aanzuig buis en verbouw die dan niet met een dunner stuk pijp!!!
    Zo als ik wel vaker heb gezien.:hmmz

    En ik maak mijn olie sproeiers ook mooi zelf.:D
    En mijn blok is al meerdere keren goed getest met TIME ATTACK.:D
    En in maart gaan we dat weer doen.:P

    #17587928

    Kijk is naar turbines… die zweven in de olie, als druk wegvalt heb je probleem

    #17587929

    hier sproeiers vd isuzu

    Oil jets, GM part # 90499496.

    #17587930

    #17587931

    Wie levert er olie sproeiers en wat zijn de punten waar ik op moet letten ?

    #17587932

    Up, hij zakt zo hard naar beneden :P

    Mag hij sticky staan ?

    #17587933

    ik moet nog een setje bestellen freek, wil er wel meerdere bestellen..
    msn of mail maar

    #17587934

    :thumbup

    #17587935

    Originally posted by corsaboy
    ik moet nog een setje bestellen freek, wil er wel meerdere bestellen..
    msn of mail maar

    Ga is snel doen dan :angel

    #17587936

    Ik zag vandaag dat in de drijfstangen die ik wil monteren geen gaatje geboord zit gericht naar de cilinder zoals in de originele drijfstang. Daar de motor met een droogcarter draait vermoed ik dat er teweinig olie op de cilinders zal spatten.
    Gaatje boten door de rijfstangen of sproeiers plaatsen zoals hierboven omschreven. Dit is wel geen LET blokje wel een zuigertje
    stalen drijfstangen en wossner zuigers, catcams nokjes dus +/- 200 Pk mik ik toch naar

    #17587937

    Wie weet waar ik deze sproeiers kan bestellen in NL ? En anders toch bij Klasen

    #17587938

    m tech levert ze ook.
    heb zelf ook zbk werkt prima
    wel idd aan te raden een betere pomp te monteren.
    mijn blok heeft warm altijd 3 bar stationair en +/- 4.5 op toeren.

    #17587939

    @corsabc20xe wrote:

    m tech levert ze ook.
    heb zelf ook zbk werkt prima
    wel idd aan te raden een betere pomp te monteren.
    mijn blok heeft warm altijd 3 bar stationair en +/- 4.5 op toeren.

    Op hun site staan de types :hmmz
    Wil exact de zelfde als die in de how to zijn gebruikt en als bij klasen op de site staan

    :thumb

    #17587940

    Die verstevigingsplaat die de topicstarter heeft, iemand enig idee waar zulke platen te koop zijn. Omdat de lagerkappen zijn uitgefreest in de plaat past deze zonder freeswerk onder de motor. Zou wel makkelijk zijn.

    Jeroen

    #17587941

    Ik zie de foto’s helaas niet meer, dacht tijd geleden nog als het zover is kijk ik even op het forum. Ook al staat het nog zo mooi omschreven how to zuigerbodemkoeling ..

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.