HOW TO: Schroefset monteren Astra H Station

Forumindex Forums Modellen Astra HOW TO: Schroefset monteren Astra H Station

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225747

    SCHROEFSET VOORKANT



    – Krik onder het punt van de kriksteun plaatsen.

    – Wielmoeren los halen en het wiel eraf halen.

    – Zo ziet het er dan uit.

    – Nog een foto van dichter bij.

    – Links bovenin je motorkap de dop van de veer eraf halen met een platte schroevendraaier.

    – Onder de dop zit een moer. De moet later los gemaakt worden. (zie vervolg)

    – De stabilisatorstang aan de bovenzijde losmaken d.m.v. steeksleutel aan de achterkant te plaatsen en met een steek/dop of luchttol aan de voorkant lost te schroeven.

    – Zet nu een krik onder de veerpoot. Krik de veerpoot zo hoog mogelijk op totdat je de auto bijna mee tilt.

    – Nu kan je deze moer onder de motorkap los draaien. (Dit is een lastige moer om los te maken omdat de demperstang mee draaide. Hierom hebben de veerpoot omhoog gekrikt en toen ging het wel.)

    – Laat de krik onder de veerpoot weer zakken.

    – De onderkant van de veerpoot / demper zit vast met twee bouten en moeren.
    – Haal deze twee eruit en je kan het geheel onder je auto vandaan halen.
    (Vergeet niet de remleiding en de kabel van de ABS sensor los te klikken van de veerpoot)

    – Dit is het resultaat.

    – Resultaat in de wielkast

    – Gat waar het schroefdraad van de demperstang door heen gaat richting de motorkap.

    – Demper en veer voorzijde

    – En op de manier zoals hierboven beschreven omgedraaid de nieuwe onderdelen monteren.

    SCHROEFSET ACHTERKANT



    – Achterkant auto op de krik zetten.
    – Zet voor de veiligheid een krik onder de draagarm zodat deze niet ineens naar beneden komt.
    – Bout 1: Achter het wiel los halen.
    – Bout 2: Linksboven het wiel los halen.
    (let op, buitenwaardse torx bout, (2 verschillende maten) maar kan ook met ringsleutel.)

    – Krik laten zakken.
    – Demper en veer kan je er dan zo tussenuit halen.
    (eventueel met gebruik van verenspanners!! Dit was bij mij niet nodig omdat er al lagere veren onder zaten)

    – Op de foto heb ik de blauwe veer achter er al weer tussen geplaatst.
    – Wel even van de oude veer het rubber aan de bovenkant eraf halen en overzetten op de nieuwe veer.

    – De kortere achterdemper

    – En weer op krikken zodat de demper weer vast gemaakt kan worden.

    TOT SLOT


    – Even naar de garage om je auto te laten uitlijnen….

    EINDRESULTAAT VAN MIJN AUTO



    #17726770

    ziet er goed uit, de how too,

    mis alleen de foto’s met het eind resultsaat.

    greetz

    Marcel.

    moet je de auto ook laten uitlijnen na vervangen van dit allemaal?

    #17726771

    origineel gepost door chopperbob
    moet je de auto ook laten uitlijnen na vervangen van dit allemaal?

    Als je iets aan je demper of veer verandert, altijd uit laten lijnen

    #17726772

    Ja, ik moet hem inderdaad nog even laten uitlijnen.
    Ik ga mijn auto eerst even wassen en dan komen de foto’s van het eindresultaat.

    #17726773

    Ik heb bovenstaande HOW TO aangepast met het eindresultaat.

    Succes ermee!

    #17726774

    Jeroen nog bedankt voor je mooie en duidelijke How to.
    Staat je station erg goed zo met die verlaging..:thumbup

    Merk je nu ook verschil met wat je er eerst onder had liggen.

    #17726775

    Aan de achterkant is de vering een stuk stugger.
    Dit komt volgens mij door de kortere dempers.
    Maar overall ligt de Astra nu als een blok op de weg.
    Ik heb een paar bochten genomen en dat is echt leuk!
    Je kan er echt mee hoeken.
    Blijft lekker aan de weg plakken.

    Alleen een beetje uitkijken bij de stoepjes en drempels.
    Hier moet ik niet te hard overheen gaan.
    Maakt verder niet uit, is alleen maar beter voor je auto, dat je gedwongen wordt om rustig over de drempels te gaan.

    #17726776

    ziet er strak en laag uit.

    geen drempel meer veilig,

    hoeveel cm is hij voor gezakt.

    greetz

    Marcel

    #17726777

    Vanaf de grond naar de onderkant van de wielkast (hart) is nu 63 cm.

    #17726778

    Dat ziet er gelikt uit en met zo’n duidelijke HOW TO is het goed zelf te doen.
    Ik vind alleen de voorkant iets te laag. Ik zou het mooier vinden dat het voorwiel precies zo uit de wielkast komt als de achterzijde. Nu zie je het voorwiel iets wegduiken achter het voorscherm. Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk. Verder ziet het er goed uit.

    #17726779

    Ik doelde eigenlijk naar dit topic van jou.
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132027

    Over het probleem met die verlaagde veren.

    #17726780

    Ten opzichte van de verlagingsveren met de originele dempers merk je het verschil wel.
    Met name de voorkant is niet meer zo slap.

    #17726786

    ziet er netjes uit, de voorkant had wat mij betreft een tikkeltje hoger gemogen, maar het resultaat is mooi, en inderdaad zal het wel helpen met veren, het origineel van de astra H stationwagon is slap, veel slapper als wat er onder mijn astra G stationwagon zat

    #17726787

    Op die foto dat je de demper met veer er nog omheen hebt.. Kan je daar de veer er zo vanaf pakken? ik heb wat verlagingsveren en dan heb ik wel wat aan eze how to!

    #17726788

    mag ik vragen wat het comfort nog is na het monteren van eeen schroefset?

    Erwin

    #17726789

    De veer kan je er inderdaad zo vanaf pakken.
    Het monteren van alleen veren gaat op precies dezelfde wijze alleen vervang je de dempers niet.

    Het comfort vond ik zelf heel goed te doen met de set die ik eronder had gezet.

    #17726791

    Handig die tricks :thumb ik ga morgen aan de slag met me schroefset king:

    #17726792

    Ik ga morgen ook aan de gang :). Ik had een setje veerspanners gehaald maar volgens mij gaan ze achter niet passen :(, en voor zijn ze niet nodig.

    Ik had zo’n setje gekocht:

    Maar volgens mij kan dat niet als de veer er nog op zit, de schroefdraad zou dan tegen de bodem van de auto komen.

    Edit:
    Ik kan trouwens ook gewoon het eind van de schroefdraad eraf zagen, het stuk wat te lang is en in de weg zit :thumbup .

    #17726783

    Ik was vandaag sinds half 8 bezig geweest maar helaas zonder resultaat :swear.

    Ik krijg die bovenste moer van de veerpoot gewoon met geen mogelijkheid los, het is ook één blok roest. Ik heb het met de luchtsleutel geprobeerd, wd40 ertussen proberen te spuiten maar helaas zonder resultaat.

    #17726790

    Hier had ik ook last van…
    De aanhouder wint!

    #17726767

    Misschien de volgende keer maar eff een paar keer van te voren de moeren inspuiten met wd40 zodat het er goed in kan trekken. En gaat het los maken van de moer ook beter als de auto nog gewoon op zo’n wielen op de grond staat.

    #17726785

    Heb je achter eigenlijk echt veerspanners nodig? Als je hem omhoog krikt en dan de bout los maakt en als je de krik dan omlaag laat gaan komt de veer toch ook vanzelf rustig los of niet?

    Vandaag nog een uur bezig geweest met de voorste moeren maar weer zonder succes, de demper blijft meedraaien, wat ik ook doe :(.

    Hier een fototje van de staat van de moer:

    Heeft iemand nog tips?

    #17726784

    Hoe zit dat dan met IDS+?? want dat is toch electronisch geregeld??

    #17726782

    @Spacejam wrote:

    Heb je achter eigenlijk echt veerspanners nodig? Als je hem omhoog krikt en dan de bout los maakt en als je de krik dan omlaag laat gaan komt de veer toch ook vanzelf rustig los of niet?

    Vandaag nog een uur bezig geweest met de voorste moeren maar weer zonder succes, de demper blijft meedraaien, wat ik ook doe :(.

    Hier een fototje van de staat van de moer:

    Heeft iemand nog tips?

    Ik had gisteren het zelfde, uren zitten k*tten uit eindelijk was ik er helemaal zat van gezien me slagtol te weinig lucht kreeg uit me compressor ben ik uit eindelijk naar een maat van me gereden die werkt bij een transport bedrijf en heb ik daar de bouten los gedraaid dat was eigenlijk zo gedaan echter was ik daarvoor wel al 5 uur verloren met klooien :S.

    Echter is alles uit eindelijk goed gekomen en zit het er knap onder, heb nu tevens koper vet in die schaal gesmeerd voor tegen de roest.

    Conclusie bij de job is een luchtsleutel wel vereist vind ik persoonlijk anders krijg je de veerpoten niet los voor.

    Ps spacejam ik heb zelf wel veerspanners gebruikt vond dat beter werken voor me zelf.

    #17726781

    @frank de jonge wrote:

    Hoe zit dat dan met IDS+?? want dat is toch electronisch geregeld??

    Ik heb gelukkig geen IDS+ er op zitten dus daar had ik geen last van.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.