HOW TO… Koplampen zwart spuiten

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum HOW TO… Koplampen zwart spuiten

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Ook even hier posten, heb zelf een Signum, maar voorkant is identiek aan de Vectra!

Heb deels getwijfeld om eraan te beginnen, maar uiteindelijk toch gedaan!
    Mijn auto is compleet zwart en de donkere uitvoering koplampen vond ik veel beter staan..
    Echter zaten in mijn Xenon koplampen standaard chroom koplampen, vandaar aan de slag gegaan met het spuiten van de lampen, hier de HOW TO:

– De transparante kap aan de rand doorslijpen met een Dremel.
    – Let bij het slijpen op dat je de 4 haakjes van de te spuiten kap niet te ver doorslijpt (deze bevestigingen kun je zien vanuit de buitenkant)
    – Als de transparante kap compleet geslepen is, haal je de kap los van de achterkant.
    – Pak het te spuiten chroom gedeelte eruit door deze op de 4 bevestigingspunten los te klikken
    – Klik het kleine ronde knipperlicht glaasje los aan de achterkant.
    – Plak het chroom gedeelte van de Xenonlamp inwendig af (deze moet reflecterend blijven)
    – Primer en spuit de kap in de gewenste kleur ( ik heb gekozen voor mat zwart)
    – Maak de delen van de achterkap en de transparante kap weer goed vlak.
    – Gebruik 2 componenten kunststof lijm en plak de delen op elkaar (klem de delen en laat deze vervolgens de benodigde tijd drogen. (Lijn de lamp goed uit)
    – Na uitharding van de lijm , rondom afkitten! Als de kit gedroogd is kan de ”nieuwe” lamp geplaatst worden op de auto!

Enkele foto’s bij het verhaal:

De uitgangssituatie van de lamp:

Het los slijpen van de transparante kap van de achterkant:

De kap is los en kan gedemonteerd worden:

Resultaat van lamp na het verwijderen van kap en chroom frame:

Gedemonteerd chroom frame:

Afplakken van reflector en schuren van frame:

Primer en spuiten in de gewenste kleur:

Eindresultaat na terugplaatsen van gespoten frame en lijmen/kitten van transparante kap:

waarom slijp je die koplamp open met een dremel?
    is die kit van die transparante kap echt niet los te wrikken met een hete föhn?

bij een B koplamp kan dat namelijk wel :hmmz

@sw_reijnders wrote:

waarom slijp je die koplamp open met een dremel?
    is die kit van die transparante kap echt niet los te wrikken met een hete föhn?

bij een B koplamp kan dat namelijk wel :hmmz

Ik moet zeggen dat je nog aardig wat door moet slijpen, ik ”denk” niet dat het te doen is zonder slijpen (kap zit echt vast) Maar als iemand het ooit met een föhn voor elkaar heeft gekregen dan graag melden king: Ik heb nog 1 koplamp te gaan :thumbup

pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.
    als het goed is, wordt die dan aardig flexibel en kun je als het goed is die lamp splitsen.

of leg um eens in de oven op 100 graden ofzo

Ik zou niet graag de zaag zetten in mijn koplampen.. Dan koop ik wel een setje gts koplampen.

@sw_reijnders wrote:

pak anders eens een föhn (of electrische verfstripper) en maak die kitrand eens goed warm.
    als het goed is, wordt die dan aardig flexibel en kun je als het goed is die lamp splitsen.

of leg um eens in de oven op 100 graden ofzo

Er zijn meerdere wegen ;)

Maar heb er nog 1 te gaan, ga het proberen :thumb

bij B2 koplampen werkt het iig wel.
    en dan gewoon een grote botte platte schroevendraaier of een oud bestek mes (lekker bot) er tussen steken en je wipt het zo open.

Danku! wordt vervolgt als het werkt :thumb
    Daarnaast koop je niet ff andere lampen als het om xenon gaat ;)

ja hoor :roll:

in de UK zijn ze niet zo duur :D
    de interne onderdelen van rechts gestuurde auto’s heb ik toch liggen en die kun je zo over schroeven.

De UK is inderdaad goedkoper, zo hobby ik ook wat ;)
    En vanuit UK heb ik het nog niet hier… schijnbaar moeten het xenon uitvoering zijn anders gaat het niet passen

Voor how-to’s hebben we tegenwoordig een geheel apart deel ingericht. viewforum.php?f=125

Zou je hier al je how-to’s willen plaatsen?

De C koplampen krijg je open met: een fohn en 2 platte schroevendraaiers. Wrik je hem zo open!
    Er zitten wat klemmetjes, maar die krijg je ook zo open. Ik zou in iedergeval niets doorslijpen. Het gevaar wat je nou loopt is dat ie gaat lekken ! :hmmz

@speaker wrote:

De C koplampen krijg je open met: een fohn en 2 platte schroevendraaiers. Wrik je hem zo open!
    Er zitten wat klemmetjes, maar die krijg je ook zo open. Ik zou in iedergeval niets doorslijpen. Het gevaar wat je nou loopt is dat ie gaat lekken ! :hmmz

Ik ben met een föhn doende geweest, echter ging dit niet gemakkelijk vond ik, kreeg veel meer vervorming.. heb dus voor mezelf gekozen voor slijpen (wel netjes en secuur natuurlijk) Kitten moet je toch altijd opnieuw! En goed kitten geeft geen lekkage ;) Morgen de laatste kap lijmen en afkitten en dan kan ik ze plaatsen!

Gewaagd,maar het ziet er wel netjes uit :thumb

Goed bezig!

(handig hè zo’n engels forum :D )

Heb de koplampen klaar!

Foto’s van het verschil

het resultaat is netjes hoor!!!!
    ik zou ze alleen niet gedremeld hebben, maar goed . . . daar was je al achter :angel

gaaf hoor!!
    ben benieuwd of je hiermee de apk doorkomt.
    Heb een zilveren gtc durf het niet aan om zo ff te proberen.:)

maar toch dikke :thumb :thumbup

zo, nog 1 foto ervan, ik ben tevreden! En was leuk om te doen

@chieltjuh wrote:

gaaf hoor!!
    ben benieuwd of je hiermee de apk doorkomt.
    Heb een zilveren gtc durf het niet aan om zo ff te proberen.:)

maar toch dikke :thumb :thumbup

Waarom zou je hiermee niet door de APK komen dan ??
    ik heb standaard al donkere lampen

ik vind het wel lekker gedaan ;) En dremelen of niet: durven is de kunst. :thumb Heb zo ook al een paar niet-heilige manieren gehad :)

Staat mooi idd. en een beetje lef om een slijptol in de vec te zetten kan zekers geen kwaad. Ik denk altijd maar…In theorie kan het maar heb ik de balle om het te doen :mrgreen:
    Groet jraaf

hallo iedereen,

heeft iemand dit ook wel eens voor een vectra b2 gedaan?
    zoja heeft iemand daar foto’s van??

ik wil dit zelf namelijk ook in mijne doen, maar wil ffies weten of het de moeite waard is..

groeten

jelmer

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.