How to do: uitleg uitschakelen secundaire luchtinlaat

Forumindex Forums Modellen Calibra How to do: uitleg uitschakelen secundaire luchtinlaat

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208032

    Bij deze een uitleg en de omtovering naar een How To Do!
    De secundaire luchtinlaat zorgt er voor bij het starten dat je katalysator sneller op temperatuur is wat ‘beter’ voor het milieu zou moeten zijn.
    Dan komen er dus sneller minder schadelijke deeltjes in de lucht. Alleen, zoals bij mij, maakte deze een hinderlijke herrie de tijd dat deze draaide….ik kon zo startbaan 4 bij schiphol op draaien.
    Uitschakelen heeft verder geen consequenties voor de motor!!!

    Wat doet men om de secundaire luchtinlaat uit te schakelen:

    1.
    Men verwijdert de voorbumper:

    2.
    Dan ga je dus naar de rechterkant van je auto, en op de knieën maar.

    3.
    Indicatiefoto

    4.
    De herrieschopper

    5.
    Stekker los trekken.

    Veel succes, need help? u2u me maar!

    Gr. Pastra

    #17448230

    krijgt ie geen foutmeldingscode op je motermanagenment lampje?

    en heeft alleen de v6 dit of ook de 16v en 8v

    #17448231

    Geen melding via MM lampje, en geen storing in geheugen.

    Deze pomp zijt bij alle X gecodeerde 16V en 24V motoren.

    Willem

    #17448232

    en zorgt voor extra zuurstof bij je uitlaat lucht voor je kat om de waarde naar euronorm 4 te krijgen

    #17448233

    Toch knap als euro-4 pas in 2001 is ingevoerd dan een auto van ’97 deze waarde te laten halen.

    Mijn Vectra-B van ’96 moest voldoen aan de E ’96 euronorm (Euro-3) volgens de boeken, deze heeft ook een secundaire luchtpomp.

    en dit extra zuurstof is enkel gedurende de eerste 1 a 2 minuten van de motorloop, daar de motor dan erg rijk mengsel krijgt en de kat op bedrijfstemperatuur moet zijn om een volledige werking te hebben.

    Willem

    #17448234

    hoi hoi, ook ik heb dit probleem gaat hier om een omega b2 x2.5xe v6 deze maakt enorme T… herrie bij het starten van koude motor,na ongeveer 1 minuut slaat hij uit,nu is mijn vraag of iemand een idee heeft wat zo,n ding kost en of dat hij van een vectra,calibra,astra het zelfde is? dan zou ik eerts f kunne kijke op de sloop bvd en groetjes kevin

    #17448235

    Gewoon los koppelen.

    Stekker eraf en bij het voorste uitlaat spruitstuk het vacuumslangetje los trekken en afdoppen van dit potje (dunne slangetje):

    Willem

    #17448236

    Wim, als dat slangetje niet afgedopt zit, kan dat dan een foutcode leveren?

    Zoals je weet had ik veel problemen met mijn blok, het hoge toerental is opgelost(nieuwe dynamo deed wonderen)

    Want ik heb dat slangetje niet losgehaald/afgedopt.
    Alleen de stekker van de secundaire lucthinlaat…

    #17448237

    zit deze op de zelfde plek bij mij ?in ieder geval bedankt voor de info:P groet kevin

    #17448238

    Levert geen foutcode op, maar de motor gaat brommend geluid maken omdat deze uitlaat gassen terug richitng de Sec. Luchtpomp duwt

    Dit geld ook voor de X20XEV!!!

    Willem

    #17448239

    wim weet jij mischien wat voor type lucht pomp of het type nummer wat er in een omega b2 bj 99 v6 2,5zit? want ik wilde hem toch gewoon vervange door een 2 de hans maar die gast waar ik het wil bestellen vroeg me daar om.
    groetjes kevin

    #17448240

    ik zou het niet weten, maar ze zijn voor alle omega’s met een X gecodeerde motor gelijk

    Willem

    #17448241

    okies, bedankt voor de info ik zal het aan m door geven:P

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.