hoog verbruik vectra v6

Forumindex Forums Techniek Ecotec hoog verbruik vectra v6

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Auteur
    Berichten
  • #17488950

    origineel gepost door wim-v6
    248km.u heeft Carlo gehaald in de zuiging van mijn 2.5 V6.

    Welke geheel origineel 185pk heeft (1 pk minder als de jouwe had)

    Willem

    welke heeft 185 pk dan ??

    de gewone 2,5 heeft er 170
    de i500 heeft er 190
    en de 3,0 heeft 211

    ik heb er en uit een vectra b met zo,n i500 spruitstuk die heeft er toch ook maar 170.
    en wat krijg je met chippen er bij aan pk s en zijn er dan nog kleinigheden die je kunt doen dat hij meer krijgt zonder meteen extreem de motor open te scroeven

    #17488951

    origineel gepost door pipo

    origineel gepost door wim-v6
    248km.u heeft Carlo gehaald in de zuiging van mijn 2.5 V6.

    Welke geheel origineel 185pk heeft (1 pk minder als de jouwe had)

    Willem

    welke heeft 185 pk dan ??

    de gewone 2,5 heeft er 170
    de i500 heeft er 190
    en de 3,0 heeft 211

    ik heb er en uit een vectra b met zo,n i500 spruitstuk die heeft er toch ook maar 170.
    en wat krijg je met chippen er bij aan pk s en zijn er dan nog kleinigheden die je kunt doen dat hij meer krijgt zonder meteen extreem de motor open te scroeven

    Mijn Vectra op een Testbank.

    Geheel origineel X25XE Vectra-B 1e generatie van ’95 t/m ’96

    inlaat i500 is hetzelfde als normale X25XE eerste generatie, en weinig verschillend met latere typen van deze motor.

    Zal niet echt winst opleveren dus.

    Willem

    #17488952

    Chippen heeft bij de meeste X25XE idd weinig zin.
    Mechanische eigenschappen die je kunt wijzigen zijn al snel geen kleinigheidje meer, zodat overstappen naar een 3.0 of 3.2 veel effectiever is voor je koppel….en je beurs.

    Ik ben nu bezig met het kietelen van mijn X25XE. Hierbij blijft alleen het onderblok standaard. Wat de winst is weet ik nog niet, daarvoor moet ie nog gechipt worden als ie klaar is.
    Maar persoonlijk denk ik dat ik net over de 200pk grens kom, met een kostenplaatje van € 1500 – € 2000.

    Niet erg intresant dus, maar wel leuk om te doen.

    #17488953

    ja niet zo gek 185 pk icm handbak tegen 186 met een automaat.
    Zal wel verschillen denk. Fabrieks opgegeven rijd een automaat al minder snel dan een handgeschakelde met dezelfde motor, + dat sprint ook minder snelgaat.

    Maar 186 pk voor een X30XE ? dat is dan zonder dat er iets aan de motorcomputer gewijzigd is neem ik aan ?

    Vind ik niet veel voor een 3.0

    wel appart trouwens, dat die 3.0 nu 210 pk heeft bij 330Nm. Standaard zou het (icm. met Omega B inlaat) 211pk bij 270Nm
    zijn. Gewoon 50Nm erbij bij (op één pk na) standaard pk waardes dmv chippen ? :hmmz Niet verkeerd !

    Of komt dat omdat icm Vectra B inlaat is ?
    Deze inlaten zijn wel goed en zorgen (icm met motormanagement) voor een gelijkmatiger verloop.. Teministe, dat is ook relatief dan, want iig heel anders dan bij een C25XE. Die heeft zowat karakter van een C20XE zoals dat rijd, reactie op gas los etc. Vind ik dan.

    #17488954

    3 liter met aanbouwdelen 2.5 (dus ook motronic) 186pk
    3 liter met aanbouwdelen 2.5 (gechipt op euro95) 210pk / 330Nm

    Er is duidelijk meer uit de motor te halen, zeker nog een pk of 20, maar moest ik op 98 gaan rijden en dat vond ik het niet waard. Zeker niet gezien het aantal km-ers dat ik er toch mee maak.

    En de huidige waardes zijn voldoende om de trailer met Corsa erop te trekken king:

    #17488955

    haha, daar is die 186pk al genoeg voor hoor!!

    Willem

6 berichten aan het bekijken - 26 tot 31 (van in totaal 31)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.