hoog verbruik en storing

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hoog verbruik en storing

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256395

    goede avond
    heb storing in mijn corsa combo c20xe motor
    uitgelezen kwam lamda uit code 13
    deze uitgewisselt met een andere van mijn kadett week gereden goed doortrekken liep vrij goed
    nog wel hoog verbruik
    weer storing gekregen uitlezen
    kwam er weer code 13 lamda uit
    en coode 55 ecu
    brandstof verbruik ligt rond 1 op 5 1op 6

    reeds temp sensor vervangen
    bobine en kabels uitgewisselt
    4 nieuwe bougies opel 000
    lmm uitgewisseld
    verdelerkap uitgewisseld
    iemand ook weleens gehad of nog een idee hierover

    code 31 motor toeren sensor maar dat komt doordat ie niet lopend is uitgelezen
    mvg ronnie hoor graag jullie idee

    #18118632

    31 heb ik ook gehad, was als ik me niet vergis de krukas sensor. Er bleek achteraf ijzervijlsel aan te zitten waardoor ie meetfouten gaf.

    #18118633

    Brandstof druk te hoog? Drukregelaar defect?

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    #18118634

    Code 31 geeft ie als je um niet draaiend
    Paperclip methode uitleest
    Want dan loopt ie niet en zal men geen toeren
    Meten zou ik hem x lopend moeten uitlezen

    Brandstof druk regelaar kan ie daar ook
    Foutcode van lambda geven dan maar hoe kan
    Het dat ie toen ik lamda had vervangen wel ff een weekje ofzo
    Goed heeft gelopen?
    Alvast bedankt voor de genomen moeite

    #18118635

    Kan nog een massa probleem zijn, die van de LMM moet echt heel goed massa maken. In principe moet de BDR geen foutcodes veroorzaken, hooguit in een extreem geval. De ECU zou namelijk de inspuiting eerst nog verkorten om de lambda waardes goed te houden. Daarom heeft het als tuning zo weinig zin om enkel de druk te verhogen zonder iets aan de kenvelden te wijzigen, hooguit vol gas zou het wat kunnen doen omdat dan de lambda regeling eraf gaat door de gasklep schakelaar.

    Code 55 krijg je al gauw met een ECU waarbij aan de eprom gerommeld is, ik zou voor de gein eens iemand in de buurt opzoeken waarvan je even een goed werkende ECU er op kan steken om te testen.

    #18118636

    Dus beste ff Comp. Uitwisselen en kijken
    Wat ie doet er is wel wat aangedaan auto
    Pas gekocht al hele hoop vervangen veranderd en verbeterd
    Ik kan hem namelijk over 7000rpm halen
    Verder ga ik niet maar wil ermee zeggen dat ie niet ingaat bij 6800
    Hoeweet ik welke Comp. Het is want kunt er niet alles aan zetten
    Kan br relay ook een rol mee spelen af en toe hoor je iets tikken denk relay of bij gasklep
    Als je uitstapt en wil luisteren is het telkens weg ;)

    #18118637

    Zeker even terug naar origineel, deze ECU is op z’n zachtst gezegd verdacht. Staat ergens hier op het forum een lijstje met ECU nummers die voor M2.5 geschikt zijn. Sowieso FP

    De gasklepschakelaar die tikt altijd wel, moet ook. Brandstofpomp relais zou niet steeds moeten tikken, die gaat enkel aan op contact en met doorstarten klikt hij nog eens om de pomp aan te zetten…

    #18118638

    Klopt ik zal ff kijken wat ervoor Comp. Staat
    Als ik um op contact zet blijft pomp lopen
    Vandaar alvast bedankt hou je op de hoogte

    #18118639

    Dan is er enorm in de bedrading gerommeld. Dat brandstofpomp relais moet op het eerste contact enkel de ECU en wat sensoren van spanning voorzien. Zodra de ECU uit het eerste contact spanning terug ziet geeft het pas akkoord voor het vrijgeven van de massa voor het tweede contact voor de pomp. Als dit niet zo zit aangesloten kan er vanalles mis gaan, dit is een soort beveiliging van de motor namelijk. En je eigen veiligheid, want je wilt echt niet dat als jij een klappertje maakt en bekneld zit in je auto dat de pomp op volle kracht de hele tank nog even leeg spuit!!

    #18118640

    Inderdaad ik hoop eigenlijk nog op het relay
    Komt wel vaker voor
    Net brandstofdruk regelaar vervangen en
    Klopsensor voor bij spruitstuk
    Nog geen verschil
    Bij 2500 toeren gaat lampje aan en dan vrij snel weer uit
    Zou verstopte kat ook deze symptomen kunnen veroorzaken geven
    Rijdt nu 1 op 5 a 1 op 6

    #18118641

    Nee denk het niet, met verstopte kat gaat hij enorm inhouden en slaat ook geregeld af. Als pomprelais stuk is dan denk ik ook niet dat de pomp ooit nog uit gaat (bijv. met klevende contacten) want de spanning komt niet van geschakelde, maar constante +

    #18118642

    Oké net kat er onder weg gehaald
    Wel iets beter geworden
    Net ff computer eruit gehaald paar oxidatie
    Plekjes op pinnetjes ff beetje opgeschuurd en in gespoten
    Hopelijk dat dat te maken had met code 55
    Zit een MTECH chip in :cry
    Hij stoekerd nog wel erg als je um 2 stationair laat rollen
    Geen rotte steunen
    Dus beetje lastig andere br drukregelaar gezet alleen ff keer kijken hoeveel druk ik heb
    Ik heb een calibra GQ Comp. Kan ik niet op forum in het rijdje vinden

    #18118643

    Okee, dat is een oudere Calibra computer, ook voor M2.5 dus gewoon bruikbaar. Alleen is een Mtech chip natuurlijk niet alles. Chippen is pas leuk als je er mee op de rollen gaat en een chipje op maat doet. Die universele rommel is allemaal niet echt je van het.

    #18118644

    ik kan nu toch gewoon een een fp proberen uit te wisselen zolang maar geen comp voor de dis is
    weet ik ben helemaal geen mtech fan sorry
    heb um zelf ook niet laten chippen
    kat eronder uit merk ik wel wat verschil vindt alleen ak weg rijdt ff zon inhoud momentje schok voel

    #18118645

    Mijn idee is dat die chip deze motor geen goed doet. En ik had inderdaad al begrepen dat je hem zo hebt aangeschaft…

    Nou weet ik niet wat voor benzine je er in gooit, maar het zou kunnen dat het een 98 only chip is en als je er dan 95 in mikt kan je elke keer een klopsensor signaal krijgen en regelt de ECU terug in ontstekingstijdstip. Dat rijdt ook niet optimaal dan….

    #18118646

    heb nu net ff bij een maat andere computer gehaald
    calibra maar alleen gy code maar trekkracht verschil wel goed merkbaar hoor
    had zelf nog een GC maar daar start ie niet op deedt het ook al niet op de kadett gsi
    HAD ANDERE LMM GEMONTEERD vondt um daar harder stationair oplopen

    #18118647

    gc is ne computer als ik me niet vergis
    had de computer GQ even los gehad maar paar pinnetjes onderzijde wat oxidatie dus daar kan het probleem goed in zitten
    zag dat er mtech GY chip in zat iemand ervaring mee

    #18118648

    andere compute geplaatst en geen problemen meer gehad
    vinci bedankt voor het meedenken :thumb

    #18118649

    Hee da’s mooi nieuws! :thumb

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.