Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoog Verbruik Corsa B X14XE wat verbruikt jullie corsa?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • #18106555

    geeft bij 60km/u dus 3 a 4km minder kms aan…

    maar dat mag geen GROOT verschil in verbruik verklaren.

    Bandenmaat zelf is niet te hoog, te laag zelfs… zou meer kms moeten aangeven.
    Maten Corsa-B:

    145-(80)-13
    165-75-13
    175-70-13
    185-65-13

    165-65-14 (iets lager)
    175-65-14 (iets hoger)
    185-60-14

    185-55-15 (Tigra-A)

    De bandenmaat 165-60-14 is TEN ALLER TIJDEN een kleinere omtrek als alle standaard op de Corsa-B geleverde Bandenmaten, en zou de teller dus ten aller tijde te veel moeten aangeven.

    Willem

    #18106556

    1 op 20 hier zo king:

    #18106557

    1 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.

    #18106558

    @Zakdoekje wrote:

    1 op 7/8 in de stad, en 1 op 13 op de snelweg :p, ik reed voorheen 1 op 10,5 in de stad en 1 op 18 op de snelweg.. Geen idee wat er aan de hand is met mijne, hij loopt sinds een paar dagen ook uit zichzelf te revven als ie stationair loopt, haha.

    Luchtmassametert?

    #18106559

    X14XE, heeft geen lmm, wel map sensor. Die werkt naar behoren.

    #18106560

    gasklephuis en alles eromheen al is schoongemaakt? Valse lucht? Ring tussen gasklaphuis en inlaat gaat wel is kapot.

    #18106561

    Heb er wel een andere klem op gezet, maar zorgt dat voor dat drastische verschil in verbruik als die niet goed afsluit ?

    #18106562

    Geen idee maar hoge toeren stationair is sowieso niet hoe het hoort.

    #18106563

    Hoog is het niet, het is schommelend. https://www.youtube.com/#/watch?v=zpe6PyOlKpo” onclick=”window.open(this.href);return false;

    oordeel zelf maar ;p

    #18106564

    En je had het gasklephuis en stappenmotor schoon gemaakt?
    Vaak zijn ze best smerig, egr vervuilt een hoop:

    #18106565

    Nou, ik heb geprobeerd het los te krijgen.. Maar zonder succes.. Heb wel met de reiniger in de klep gespoten, maar de stappenmotor voelde ik me toen al niet lekker over, aangezien daar niets mee gebeurt is.. De egr heb ik wel over nagedacht die af te doppen, maar die zit ook zo vreselijk weggedrukt. Je heb echt heel weinig ruimte bij de x14xe. Het is nog best een aardig volgebouwde motorruimte voor zo’n klein karretje. Haha. Heb wel een vraagbaak, maar in het engels.. En de technische termen zijn nog best lastig.

    #18106566

    Ja het is best een k*t klus, stappenmotor zal ook wel smerig zijn, zou het toch proberen los te krijgen.

    #18106567

    1:13,7 hier met een gereviseerde kop, nieuwe koppakking e.d. maar met EGR/Alles origineel (sai e.d.)

    Kga nu verbruik meten met alles afgedopt :)

    #18106568

    Nou, zo smerig als op jouw foto is het nog nooit geweest.. En dan rij ik heel veel korte stukjes.

    #18106569

    Ohja, starten gaat ook altijd verrot.. Blijft laag in zn toeren hangen en t olie lampje brand dan, tot dat ie echt op toeren is, en dan loopt ie prima. In combinatie met t hogere verbruik, en onregelmatig stationair lopen. Wat kunnen jullie daarmee verzinnen?

    #18106570

    @mauricee93 wrote:

    hoi iedereen

    ik heb de afgelopen maand mijn verbruik netjes bijgehouden
    en kom steeds op een gemiddeld verbruik van 1liter benzine op 8.5 km
    dit lijkt me niet echt gezond.. voor een corsa b sport x14xe 16v 90pk
    de motor loopt verder komt gewoon netjes op tempratuur iets verder dan 90 graden verder geen olieverbruik en ook geen motorstoringslampje wat brand ofzo

    wel moet ik er bij zeggen dat ik veel in de stad rij en gemiddeld afstanden van 20km heen en vervolgens weer 20km terug rij

    maar dan lijkt dit me alsnog een erg hoog verbruik of licht dit aan mij ?

    iemand eventueel een verklaring hiervoor ? zal dit echt komen door de winter ? heb de auto pas vanaf oktober dus kan niet oordelen over het verbruik in de zomer.

    ik heb ongeveer hetzelfde verbruik, gelukkig rijd ik niet zoveel meer als ik gedaan heb.

    #18106571

    @Klopper wrote:

    Bij mij kwam de temperatuur nooit voorbij de 91 graden bij normaal rijden… Zowel m’n Corsa B X14XE als m’n Corsa B C20XE hadden dit… Maar thermostaat-problemen waren niet aan de orde…

    De Thermostaat opent dan ook bij 92 graden.
    Als hij strak op 91/92 blijft staan terwijl je rijdt (en er dus rijwind koeling is over de radiator) is dat prima.
    Dat geld in ieder geval voor praktisch alle jaren 90 modellen (qua ontwerp), dus is een universeel toepasbare regel.

    Als je stilstaat met een draaiende motor hoort hij ietsjes op te lopen en zodra je weer gaat rijden valt hij weer terug naar 91/92 graden, maar niet verder dan dat.
    Sta je langere tijd stil, dan mag hij tot 98 graden klimmen (+/- 3 graden) en dan moet de radiator ventilatie aanslaan.

    Anyway, is er al eens gekeken naar brandstof lekken?
    Ik verloor bij m’n Calibra ook benzine. Eerst bij de benzinepomp (is extern bij Calibra) en later bij de injectie rail. Beide keren poreuze slang.
    Bij de pomp had ik letterlijk dat er na het rijden wat druppels op de grond lagen.

    #18106572

    Makkelijker te testen: brandstofdruk meten. Als er iets lekt, zou die minder moeten zijn.

    #18106573

    Ach mijn Corsa verbruikt ongeveer 1 liter op zo’n 3 tot 5 km denk ik en dan nog VPower ook ;)

    #18106574

    Hahaha, kan je net zo goed een VW Touareg v6 of 8 gaan rijden..

    #18106575

    @Zakdoekje wrote:

    Hahaha, kan je net zo goed een VW Touareg v6 of 8 gaan rijden..

    Alleen gaat die toureg v6 v8 of w12 de Corsa van Corsa_Gsi niet bijhouden.

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #18106576

    Achja, wat heb je daaraan in NL, Touareg is in dat opzicht een stuk luxer. Wel is de wegenbelasting heel misselijk :p

    #18106577

    Daar heb je zat aan in NL, kan je een hoop lol mee hebben.

    Daarbij is de touareg een stuk onbetrouwbaarder, en knap duurder in onderhoud en reparaties. (tja, VW en hun huidige technieken laten helaas knap te wensen over.)

    Als het dan moet, dan maar een Dikke Chevrolet Suburban, of een Cadillac Escalade

    Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk

    #18106578

    Juist! Daar komen wim z’n bakken.

    #18106579

    Heb laatst bij ons de temperatuursensor vervangen, deze zag er aan de buitenkant zelfs niet heel fris uit. Heb het gemeten en gecombineerd hebben zijn we van 1 op 13 naar 1 op 16.1 gegaan. Let wel, hierbij is er 400 km ongeveer op de snelweg mee gereden (waarvan ongeveer 40% filerijden) en zo’n 100 km aan binnenwegen. Op de snelweg rijden we gewoon 120 bij 120 en af en toe 130.

    Het verbruik is zeker minder geworden.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.