Hoog oplopend toerental

Forumindex Forums Modellen Tigra Hoog oplopend toerental

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Ff een technisch vraagje. Als mijn tigra goed warm is (bijvoorbeeld na een flink stuk snelweg) en ik sta stil voor het stoplicht, gaat mijn toerental omhoog en gaat mijn mm lampje branden.

Hij is al uitgelezen, lambdasensor is vervangen en de Egr schoongemaakt, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand hier wat het zou kunnen zijn?

dat trekt jou motor ergens valse lucht weg.
    ff je lucht inlaat slang nalopen, het hoeft maar een klein gaatje of scheurtje te zijn.
    je kan remreineger gebruiken om het op te sporen

Gert

ik zou zeggen maak je stappenmotor eens schoon en je gasklep

@gertjuh1968 wrote:

dat trekt jou motor ergens valse lucht weg.
    ff je lucht inlaat slang nalopen, het hoeft maar een klein gaatje of scheurtje te zijn.
    je kan remreineger gebruiken om het op te sporen

Gert

Ik neem aan motor laten draaien en remmenreiniger op elke slang spuiten? Zie je dan belletjes ofzo?

@DeMeistah wrote:

Waar zitten die precies?

@utregone wrote:

@DeMeistah wrote:

Waar zitten die precies?

staan ontzettend veel topics en tutorials van op het forum, even de zoekfunctie gebruiken is het makkelijkste :thumbup

Slang gescheurd tussen Gasklep en inlaat..

Willem

Heeft iemand toevallig een foto hoe dat er uit ziet zodat ik kan zien waar ik moet kijken

je egr klep zit achter op het blok, onder het inlaat spuitstuk.
    moeilijk bij te komen.
    en de stappenmotor zit er rechts van. waar de groene pijl naar wijst
    http://img200.imageshack.us/img200/7142/egr2zw.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Gert

Dank je Gert voor de duidelijke foto

ahaha zo kan je er makelijk bij. :jerry :jerry
    het blok ligt nie bij mij in de schuur :D

@wim-v6 wrote:

Slang gescheurd tussen Gasklep en inlaat..

Willem

Tijdje geleden alweer, maar heeft iemand toevallig een foto van de slang zoals Wim bedoeld? Wil dit weekend nogmaals opzoek gaan naar het probleem…

Iemand toevallig een foto of plaatje van bovenstaande?

Toen onze tigra het zelfde probleem had ben ik eens een stukje gaan rijden met het raam open en de radio uit. Bij het optrekken was er een gefluit hoorbaar (lucht die ergens naar binnen gezogen werd).

Om het zonder foto uit te leggen
    Luchtfilterbak – darm- luchtmassamerter (plastiek buisje met stekker op) – vanaf hier alle darmen goed nazien naar de motor toe.

waar wim het over had de gescheurde slang

deze zit tussen het gasklephuis en je bovenste inlaattraject

gasklep huis is (de foto van het motorblok) waar het groene circkeltje is(dat is je stappenmotor)die zit van op de zijkant geschroeft van je gasklephuis
    bovenste inlaattraject is bij je afdekplaat boven op de motor die kronkelbochten
    als je er voor staat zit hij op rechts tussen deze 2 in zit een klein stukje slang deze wil wel eens stuk los raken

http://i427.photobucket.com/albums/pp356/combolfw16v/Motoren%20opel/X14XE%20C16XE%20X16XE/gasklephuis.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

bovenste inlaat traject verwijdert
    rode pijl gasklephuis
    daar tussen de slang

http://www.corsa-novatuning.nl/images/1416tuning/powerbox/MP28.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

Dank je voor de uitleg en foto’s!
    Ik ga eens kijken of ik het kan vinden

na lange tijd eindelijk kunnen kijken naar het euvel met de Tigra. Er was bijna niet meer mee te rijden, toeren liepen steeds hoog op bij het intrappen van de koppeling.
    Eerst even de nodige spullen gehaald:

inlaatspruitstuk verwijderd:

slang van gasklep verwijderd. Dit zou het probleem moeten zijn:

en ja hoor, de slang was op meerdere plaatsen gescheurd:

vervolgens de nieuwe slang op de gasklep geplaatst:

meteen maar even een nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk gedaan:

inlaat weer op de slang gemonteerd (was nog best lastig) en alles weer netjes bevestigd, klaar!

iedereen die gereageerd heeft met tips, bedankt!

direct nog maar 2 vragen:

1) na de montage van de nieuwe slang heb ik ook even wat koelvloeistof bijgevuld (pijl was niet helemaal goed). Bij de test rit rijdt hij prima, maar toen ik voor het stoplicht stil stond stonk het naar een soort verbranden lucht. Tijdens het rijden is dit niet te ruiken. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

2) De Tigra lekt af en toe een druppeltje olie bij de carterpan. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt maar weer!

die verbrande lucht zou ik mijn gee sorgen om maken.
    misschien een nieuwe carterpan pakking.

weet je misschien waar die lucht vandaan zou kunnen komen?

carterpan pakking, is dat een kwestie van carterpan los schoeven en nieuwe pakking er op? (eerst alle olie er uit laten lopen uiteraard)

Ja, als het lek daar vandaan komt in ieder geval. Kan ook van hogerop komen en naar beneden lopen.

ik heb even een nieuw topic geplaats aangezien het ergens anders over gaat.

deze kan gesloten worden :thumb

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.