Hoog factuur Opel Garage

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hoog factuur Opel Garage

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Auteur

arbeidsloon..wat tellen die gekke per uur dan wel niet?

@Fearless wrote:

Ja zie, ze hebben 4 stuks gedaan. Dat is wel even wat werk ja.

Schiet me net te binnen. bij mijn vectra ook laten doen alle 4. Bij Vos in duiven(ik was toen erg druk, had zelf geen tijd). samen met beide axiaal gewrichten voor. was een goeie 400 euro kwijt.

Tellen idd goed door, Vindt het gek duur, Denk 56€/uur

ja rond de 50 euro.. maar dat vind ik nou niet schrikbarend duur eigenlijk..

En dan nog me servo peil 1cm te hoog gevuld!

ja das dan weer wel jammer.. misschien zakt ie nog iets..

Ga vandaag terug naar me dealer, Servopeil staat nog steeds +1cm te hoog gevuld,Ook staat op het factuur een soort van kneedbaar metaal, Met tis kom in uit op 6,7uur werken, Dit voor 4ophanginhsbussen achter, Oliepeilgeleiderstok vervangen en kleppendeksel pakking, Als je dan nog een overdreven uur werk pakt voor de band kom je nog steeds maar op 7,7uur, Dit is anders dan de 1,5dag dat zij beweren.

De dealer vraagt normaal wel een 70 of 80 euro per uur exclusief de btw.

Als je bijvoorbeeld 85 euro inclusief neemt zit je ongeveer of 7,5 uur. En waar staat trouwens op de factuur dat ze er 1,5 dag mee bezig zijn geweest? Vind het overigens wel vreemd dat het aantal uren er niet op staat. Bij ons op het werk staat dat altijd wel vermeld. En het servopeil staat ook niet op de factuur dus waarschijnlijk was deze al te hoog?

Dus als ik nu zo de factuur zie vind ik de prijs voor een dealer redelijk normaal. Ze hebben namelijk wel iets meer gedaan dan 1 bus, namelijk 4 en een klepdekselpakking.

Want als ze er echt 1,5 dag aan uurloon voor hebben gerekend gaat voortaan iedereen naar die dealer want dan is het uurloon wel héél laag daar.

Bedragen van € 70 per uur als werkplaatstarief is inderdaad wel normaal bij een merkdealer, toch blijft dit wel een erg hoog bedrag.

ze rekenen al uurloon met bak koffie pakken en kijken
    vind de dealer wel erg duur,ga daarom er ook nooit meer heen,moet wel zeggen dat het magazijn hier wel hun best doen

Vandaag dan weer te horen gekregen dat de airco niet kan worden gevuld omdat het vultopje aan de Hoge druk kant beschadigt is,

twee jaar terug flink ruzie gehad bij dealer,apk punten heb ik laten verhelpen elders en wat ik zelf kon zelf,dan verzinnen ze weer wat nieuws,sorry maar hadden ze eerste keer ook kunnen zien
    kijk eens bij een andere garage

Voor die airco zou ik eens kijken bij een universele airco-boer. Die hebben meestal wel verloopstukken / eindstukken / vuldopjes en doen dan wat minder moeilijk…

@Bartjex88 wrote:

Vandaag dan weer te horen gekregen dat de airco niet kan worden gevuld omdat het vultopje aan de Hoge druk kant beschadigt is,

Daar kan de dealer vrij weinig aan doen lijkt mij toch? Als de vulslang er niet op past kan het systeem niet gevuld worden. Een adapter gaat er dus ook niet op passen. En een universele aircoboer doet het op dezelfde manier als de dealer. Alleen zou deze iets goedkoper zijn.

Moet je op de sloop een andere aircoleiding halen.

Ze hebben me verteld dat het vuldopje een kogeltje inzit, als dit kapot is kan je de airco niet meer vullen, Dit is volgens hen kapot

Er zit inderdaad een kogel in de nippel. Hetzelfde idee als bij een luchtcompressorslangaansluiting (mooi scrabble woord). Als dat kogeltje defect is kan je inderdaad het systeem niet meer op druk zetten. Dan krijg je hetzelfde effect als je fietsband oppompen zonder dat je er een ventiel in hebt zitten ;)

Kijk anders even op de sloop of op ebay naar een vervangende aircoslang.

Juist de wagen terug mogen gaan halen, Ze hebben de airco toch nog gevuld gekregen en alles is in orde

17 berichten aan het bekijken - 26 tot 42 (van in totaal 42)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.