Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoofdsteunen
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
24 juni 2011 om 20:58 #17236648
Hallo ik heb een vraag.
Ik zal me btw straks ook nog voorstellen.Ik had tot gisteren een Astra G club 3drs uit 1998, en nu een Astra G Comfort 5drs uit 2001.
Alles goed en wel maar de hoofdsteunen in de comfort zijn niet verstelbaar er zit maar 1 inkeping in, nu is mn vraag passen de hoofdsteunen uit de club in de comfort?
Ik kan niet kijken want de club staat al bij de garage.Alvast bedankt en groetjes Aldrik
25 juni 2011 om 08:02 #17868159ik denk dat het wel kan. Omdat het allemaal uitwisselbaar zou zijn?
25 juni 2011 om 09:32 #17868160die inkeping is alleen om hem op zijn plek te houden in de stoel. De hoofdsteun zelf schuift weer over die pinnen heen. Bij bij kun je ze gewoon zonder knopjes in duwen verstellen.
26 juni 2011 om 13:15 #17868161@Astraman wrote:
die inkeping is alleen om hem op zijn plek te houden in de stoel. De hoofdsteun zelf schuift weer over die pinnen heen. Bij bij kun je ze gewoon zonder knopjes in duwen verstellen.
juist dit heb ik dus ook zo
kon het me even niet voor me halen :thumbup26 juni 2011 om 15:50 #17868162Volgens mij zit dit bij een auto vanaf 2000 anders omdat hier standaard actieve hoofdsteunen inzitten,
dwz dat ze bij een aanrijding naar voren klappen,
bij mijn astra uit 200 zijn deze ook niet te verstellen, vond dit ook vreemd maar heb er verder geen aandacht aan geschonken.
maar staan nu dus wel te laag
MVG Ruud26 juni 2011 om 16:33 #17868163Een Astra uit 2000 heeft geen actieve hoofdsteunen maar exact dezelfde als in 1998 geleverd werden. Pas in het H model (2004 – 2009) is Opel overgetapt op actieve hoofdsteunen.
Het is goed mogelijk dat de bussen zitten vastgeroest. Druk de onderzijde van de hoofdsteun eens naar achteren en de bovenzijde naar voren. dan hard omhoog trekken en dan zul je zien dat je omhoog komen.
Enige verschil tussen de hoofdsteunen uit een club en comfort / CDX is het type stof.
Bij de hoofdsteunen die ik achteraf in mij G had gebouwd (kwamen van de sloop af) had ik dit ook.
Ik heb het gedeelte waar de metalen bussen het stof ingingen ingesprayed met WD40 en dit even een minuutje laten trekken. Daarna de hoofdsteunen vastgezet in de bankschroef en zoals boven staat uitgelegd de bussen weer los gekregen.
Hierna liepen ze weer als een zonnetje.27 juni 2011 om 16:31 #17868164Volgens de TIS 2000 software van opel staat voor de astra g vanaf modeljaar 2000 actieve hoofdsteunen beschreven als zijnde vernieuwing,
staat niet bij of het op alle type’s zit vandaar mijn conclusie over active hoofdsteunen.28 juni 2011 om 19:38 #17868165Of ze nu wel of niet actief zijn, feit blijft dat ik in geen enkele Astra G hoofdsteunen ben tegengekomen die niet in hoogte te verstellen waren.
En geloof me : ik heb er al heel wat gezien ;)4 juli 2011 om 16:37 #17868158Ik heb mijn hoofdsteunen inmiddels los,
ik moest de bovenkant ietsjes naar me toe halen en dan omhoog,
dat was zonder wd 40 of kruipolie4 juli 2011 om 17:53 #17868157Ze gingen bij mij in het begin ook stroef, heel veel mensen weten niet dat dit kan en doen er niks mee, ik kwam zelf er laatst achter dat ik de hoofdsteunen van mijn kadett zelfs konden kantelen, die zaten vermoedelijk ook al 32 jaar vast, gaat nu na paar keer soepeler.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.