Hoofdremcilinder Manta / Monza

Forumindex Forums Modellen Manta Hoofdremcilinder Manta / Monza

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17228186

    Even ’n vraag voor de ombouwdeskundigen:

    Past een hoofdremcilinder van een Monza of Senator zo op een Manta? Of moet dan de bekrachtiger ook vervangen worden?

    #17756345

    Volgens mij zit er verschil in de aansluiting op de bekrachtiger, en zul je deze dus ook mee over moeten zetten.

    Heb zelf namelijk de bekrachtiger van een senator op de HRC van een rekord, in een manta gehad, omdat die niet op de bekrachtiger van de manta paste.

    #17756346

    HRC van monza is van ATE. Bekrachtiger van Manta B is dacht ik altijd Delco. Ate wel op Manta A geleverd.
    Bekrachtiger van Rekord E [ATE] is waarschijnlijk de grootste die je kwijt kan in een B.

    #17756347

    Past de Senator hrc direct op de leidingen van de Manta, of moet ik nog remleidingen veranderen?
    Bekrachtiger Rekord-E heb ik nog, dus da’s wel makkelijk, nu nog een Sennie hrc…….. van welk bouwjaar heb je ‘m d’r op zitten?

    #17756348

    Ik heb een hoofdremcilinder van een Monza, met 3 aansluitingen. En een rembekrachtiger van een Rekord 2.2. Hoofdremcilinders van modellen met ABS hebben volgens mij maar 2 uitgangen, en daar zul je dan een T-stuk tussen moeten maken. Volgens mij zit er trouwens niet heel veel verschil tussen de Manta en Monza qua positie van aansluitingen.

    Dit is de enige foto die ik op het moment heb:

    #17756349

    origineel gepost door hanzzz
    HRC van monza is van ATE. Bekrachtiger van Manta B is dacht ik altijd Delco. Ate wel op Manta A geleverd.
    Bekrachtiger van Rekord E [ATE] is waarschijnlijk de grootste die je kwijt kan in een B.

    klopt helemaal, bekrachtiger van senator ben ik wel in manta gehad, maar heb behoorlijk moeten timmeren om die erin te krijgen.
    Zonder de carr te vermeubelen is de bekrachtiger van de rekord 2.2 idd de grootste (laatste modellen 2.0S hebben overigens de zelfde bekrachter en hrc als de 2.2) die past

    #17756350

    Rekord 2.2 hoofdremcilinder is maar 22mm en die van een Monza is 23.8mm.

    #17756351

    origineel gepost door Manta-aero
    Rekord 2.2 hoofdremcilinder is maar 22mm en die van een Monza is 23.8mm.

    400 had toch ook 23.8??

    #17756352

    Klopt, maar volgens mij waren de meeste daarvan van AC Delco. Dus voor de originel rembekrachtiger die in de Manta zit.

    #17756353

    ok, nee had even een hersenspinsel.

    Wilde voor mijn project wagen een HRC van de 400 inbouwen, maar als monza gelijk is, is die wellicht goedkoper uit te halen.

    Heb overigens beide boosters liggen, delco en bosch. Daar verwacht ik dus geen probleem mee.

    Laatste 1 van rekord E (moet die nog pas maken) en 1 van senator A, aangepast aan manta B (hoewel de carr ook aangepast dient te worden voor die booster, lees diameter van de booster is net iets te groot voor een perfecte pasvorm)

    #17756354

    Ik heb ook nog een rembekrachtiger met hoofdremcilinder van een Senator B 24V liggen. Maar weet niet of dat past. Van een Omega B, zijn ze er zelfs met 25,8mm hoofdremcilinder en die past dan weer op een Senator rembekrachtiger.

    Neemer zelf die van een Monza, omdat ik die nieuw heb liggen. En ook voor mijn remmen zal dit meer als voldoende zijn. Heb 296x28mm voor en 279x20mm achter. Overigens moet bij de Rekord rembekrachtiger wel de draad waar de bevestiging voor het pedaal aan zit worden veranderd (verlengt als ik me niet vergis).

    #17756355

    klopt, de draad moet verlengt worden en de stang zelf ingekort.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.