hoi ik ben nieuw en ik heb een probleem

Forumindex Forums Modellen Astra hoi ik ben nieuw en ik heb een probleem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217617

    goedendag.

    ik ben glenn ben 19 jaar en heb 2 weken geleden een opel
    astra gekocht die volgens een familielid van een wel een betrouwbaar autotje was.
    wat dus echt helemaal niet zo is want er was wel wat mis mee
    zoals ik heb de uitlaat van voor naar achter moeten vervangen
    luhtfilter moeten vervangen.
    en de bougies waren ook wel tijd voor vervanging.
    maar nu heb ik een probleem dat ik op de snelweg niet harder kan dan 80 km per uur bij maakt niet meer dan 2000 toeren in zijn 5de versnelling.
    misschien dat jullie weten wat het is.

    opel astra 1994 1.6 si model 155.000 gelopen

    hopelijk is het een beetje duidelijk.

    #17617703

    hallo Glenn,

    welkom hier (nog wel ff voorstellen he :))

    er zouden meerdere oorzaken kunnen zijn voor het niet goed op toeren en snelheid komen van de astra

    zoals bougies, uiltaat, inlaat, LMM, enz enz enz

    dus jaeen grote beurt en die delen vervangen zou miss al een groot deel schelen.

    suc6

    gr vinc

    #17617704

    bedankt voor je reactie
    ik ga morgen even naar de garage vragen want hij ervan vind want hij is nu niet meer vooruit te branden
    ik kan ook geen steile helling oprijden dan valt ie ook uit dus hij moet een keer nagekeken worden
    kan iemand misschien uitleggen waar si voor staat ?? dat staat op me achterklep ik weet niet wat het betekent

    #17617705

    @ Vincent: De C16SE heeft geen LMM.

    en kijk eens of de uitlaat niet verstopt zit, en of er GOEDE druk uit de uitlaat komt, of de katalysator niet kapot is.

    Gaat het gele lampje met het motortje erop branden bij Contact aan??

    Gaat het gele lampje met het motortje erop branden bij draaiende motor??

    Willem

    #17617706

    SI betekend dat niet dat hij een multipoint injectie heeft?

    met een 8 kleper motor??

    #17617707

    Si is een Multipoint 1.6 8V van 100pk.. met DIS ontsteking motorcode C16SE

    Maar alsnog zonder LMM

    #17617708

    Hier maar even inhaken. Astra F van m’n vriendin is ook niet meer de snelste tegenwoordig (was die al niet, maar het wordt erger). Gaat om een 1.6 automaat van 12-1994 (52kw/71pk?).

    Vanaf de 100km/h is de pit eruit. Ding liep voorheen net geen 170 op de TomTom, tegenwoordig haalt die de 150 niet eens meer merkte ik laatst. Jaar geleden is de uitlaat vervangen (middenstuk en einddemper), zou het hieraan kunnen liggen? Dat er iets verkeerd gemonteerd is?

    #17617709

    Kan vanalles zijn..

    Motortje is maar 71pk, en dus al niet erg vlot…

    kijk eens naar inspuiting. zomer winter regeling, bougies, temp sensor, lucht filter, benzine filter..

    willem

    #17617710

    wim-v6
    om jou vragen te beantwoorden
    het gele motorlampje brandt alleen bij contact aan.
    als de motor draait is die altijd uit

    #17617711

    Dan kan het nog vanalles wezen..

    Hoe staat het verder met het onderhoud, Olie, Oliefilter, Benzine filter.

    Geen lekke vacuum slangen??

    Willem

    #17617712

    ik ga zaterdag als het een beetje weer is de olie en de olie filter vervangen en morgen ff wat informatie vragen aan de garage om de hoek
    misschien dat die wat ziet

    #17617713

    anders zou je met een uitleesapparaat de waaden moeten nakijken

    Willem

    #17617714

    Maakt ie in andere versnellingen wel meer dan 2000 toeren? Zoja dan heb je dus vet vermogens verlies. Heb je zelf het onderhoud gedaan? Zo ja, heb je de uitlaat wel correct gemonteerd, geen lekkages? Heb je de goede bougie’s gebruikt? Heb je het luchtfilter correct aangesloten zonder luchtlekkages her en der?

    Zoals Wim zegt, het kan veel zijn, maar je kan is beginnen bij de dingen die zijn gedaan aan je auto.

    #17617715

    in andere versnellingen kan ik wel meer toeren maken
    en de uitlaat heeft de kwik fit gedaan dus dat zit denk ik wel goed en de luchtfilter heb ik zelf gedaan en er komt geen valse lucht en de bougies zitten ook goed en het zijn de goede

    #17617716

    @ wim

    fout van mijn kant :angel

    enne kwiksh*t, ja ik zeg er maar niks over hahaha

    suc6

    #17617717

    Loopt ie voor de rest wel mooi regelmatig? Geen gekke geluiden uit het blok? Geen gebok? Hoe is het vermogen in het algemeen?

    In het ‘ergste’ geval heb je gewoon dik compressieverlies, misschien is het blok een keer warmgelopen of iets dergelijks. Hier hoef je niet perse veel van te merken behalve dat je veel vermogen mist, het blok kan voor de rest wel normaal lopen.

    #17617718

    er zit wel een tik in het motor blok maar hij loopt wel mooi regelmatig
    hij start ook in 1x
    en het vermogen is en de 1e versnelling begint te komen bij 2500 toeren tot 3500 en dan merk je vrij weinig eigenlijk
    en in de 2de versnelling word het al minder eigenlijk zo gaat het een beetje door voor mijn gevoel

    #17617719

    Als hij voor de rest goed loopt, dan denk ik zelf dat er toch iets is gebeurt met het blok waardoor je compressieverlies hebt. Ik kan niks anders bedenken waardoor ie toch nog ‘mooi’ loopt maar geen vermogen heeft, mits de dingen die ik eerder zei goed zijn (bougies, luchtfilter, uitlaat).

    Je zou dus eventueel een compressiemeting kunnen laten doen.

    Maar misschien zie ik iets over het hoofd en heeft iemand een andere mening.

    #17617720

    allemaal bedankt voor de reacties ik ga zo ff naar de garage toe ff babbelen
    misschien dat ik vanmiddag wat meer weet

    #17617721

    Kwikfit is niet altijd al te zuinig op de spullen met montage, hebben ze niet de katalysator aan morrels geslagen om de boel los of vast te krijgen, dan heb je dezelfde problemen die je nu hebt.

    Willem

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.