Hoge kosten garage

Forumindex Forums Modellen Astra Hoge kosten garage

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241120

    Hallo allemaal,

    Ik heb van de week mijn auto laten keuren, daarbij kwamen de volgende punten naar voren:
    -Veer rechtsvoor gebroken
    -Verbindingsbuis remleiding linksachter lekt
    -Uitlaat lekt
    -Lambdawaarde te hoog.

    Nu heb ik mijn auto naar een andere garage gebracht om te laten maken, (de eerste garage keurt alleen maar) en heb ik zojuist een prijsopgave gekregen van (schrik niet!) €820.

    Met de uitleg als volgt:
    Bij het vervangen van de veer rechtsvoor moet ook linksvoor vervangen worden. (ongeveer 2 x €90 inkoop)
    Als ik het goed heb onthouden is de drukmodulator kapot, vandaar de lekkage aan de remleiding. Deze verkopen ze alleen per setje en kost €180.
    Uitlaat lekt op twee plaatsen, het middenstuk moet vervangen worden (ongeveer €90) en ander stuk kan gerepareerd worden. De hoge lambdawaarde heeft te maken met de kapotte uitlaat.
    Verder zijn er erg veel manuren nodig.

    Mijn vraag is of dit kan kloppen en is het verstandig om eventueel tweedehands wat onderdelen proberen te krijgen, zoals die drukmodulator of veren.

    Gr André

    #17915409

    Wat bedoelen ze met drukmodulator voor de remmen…

    en over wat voor auto spreekt u.

    Willem

    #17915410

    Kost wel een hoop idd.

    Ik denk dat ze die dingen bedoelen wat je nog wel eens tegenkomt onder astra f’s terhoogte van de achteras zit daar een stel ventielen in de leiding. drukregelaars.
    Die gaan wel eens lekken.

    Heb ze wel eens van de sloop gehaald en die gemonteerd.
    Zelfde met veren/dempers.

    Uitlaat is het enige wat ik mischien nieuw zou kopen.

    #17915411

    Waar kom je ergens weg?/

    #17915412

    Bedankt voor de reacties.
    Drukmodulator weet ik ook niet precies wat ze ermee bedoelen. Waarschijnlijk waar Fearless het over heeft. Morgen ga ik even langs dan laten ze mij zien wat er allemaal mis is. Vergeten er bij te zetten: het gaat om een opel astra f uit ’96, Maar ik ga hem in ieder geval niet laten maken, wellicht alleen de uitlaat inderdaad.
    @Koenselaar: waar ik vandaan kom bedoel je? Lieshout, ligt vlakbij Eindhoven.

    #17915413

    Hmm, ik had vorig jaar ook een gebroken veer, linksachter. Heb alleen die veer vervangen (ik weet dat aangeraden wordt om ze beide te vervangen, maar rechts zag er een stuk beter uit). Het is dus niet per sé nodig om ze beide te vervangen.

    #17915414

    Maar het is wel aan te raden om ze beiden te vervangen, gewoonweg omdat de nieuwe veer een stuk stijver is.
    De oude veer is al ‘ingereden’ en een stuk flexibeler.

    gr.
    Pastra

    #17915415

    Klopt, bij mij zag de veer er echter nog dusdanig goed uit dat ik denk dat deze kort voordat ik mijn auto heb aangeschaft, is vervangen. Vorige eigenaar was nogal een beunhaas schijnbaar, dus die had er maar één vervangen. Paar maanden later heb ik dus de andere vervangen.

    Het is echter wel mogelijk om er maar één te vervangen en het bespaart je dus €90.

    #17915416

    veer per stuk vervangen is helemaal niet zo’n probleem als altijd geschetst wordt hoor… is meer verkooppraat, bij normaal rijgedrag ga je het verschil niet merken, behalve als je de pech hebt dat de andere al heel oud is en dus wat meer ingedrukt zodat de auto iets scheef kan gaan hangen…. Maar dan kun je altijd nog besluiten om hem later te doen, mocht het je iriteren.

    #17915417

    Elke veer zakt naar verloop van tijd in.

    Boiet het je niet, kan je rustig 1 veer vervangen, ben je wat zuinig op de auto en wil je m netjs recht houden is het raadzaam 2 nieuwe te monteren of anders de nieuwe links te monteren.

    (we zien het nu met de 2 kolommer wel, dat links meestal lager ligt als rechts van een auto, en dat niet alleen bij ouwe kneut, maar zelfs bij astra’s en Vectra’s van 2004 a 2005 met slechts 100.000km op de klok).

    Willem

    #17915418

    Waarom ligt links vaak lager dan rechts dan? Is dat omdat er links (bestuurder) altijd iemand zit?

    Bij mijn wagen snap ik dat nog wel, links ligt een gastank die gevuld over de 100 kg gaat, daarom heb ik die nieuwe dus links gemonteerd en niets gewisseld. Maar bij een gewone benzine- of diesel lijkt het me dat de wagen toch redelijk recht zou moeten staan.

    #17915419

    Klopt, er zit vaker iemand links dan rechts…

    ik heb een aantal auto’s ook al achteruit op de 2kolommer gereden om te kijken of het mischien aan de brug lag, maar dat is dus niet zo.

    Willem

    #17915420

    Maar dan kun je de nieuwe veer toch het best links monteren? Dan staat je wagen recht.
    Als links normaal lager staat dan rechts, maar beide veren zijn ietswat ingezakt, en je monteert de nieuwe links, staat je wagen toch rechts als je er dan in gaat zitten?

    #17915421

    dat bedoelde ik ook haha, zie ik nu dat ik verkeerd heb neergezet.

    bedank voor de scherpe reactie..

    willem

    #17915422

    Graag gedaan :)

    @ topicstarter: je zei dat je ‘m niet ging laten maken, alleen de uitlaat, maar met een gebroken veer, remproblemen, lekke schokdempers kom je simpelweg niet door de apk. Bedoel je dan dat je het zelf gaat doen?
    Anders hoef je die uitlaat natuurlijk ook niet te laten repareren, want dat is dan zonde van je geld.

    #17915423

    Wielophanging en remmerij zijn toevallig de meest belangrijke zaken die je een stuk veiligheid geven.
    Ik vind het nooit een probleem dat dat soort zaken mij knaken kosten.

    Voor die gebroken veer zou je misschien eens een setje veren/schokkertjes op de sloop kunnen vinden.
    Als je de schokbreker als geheel laat vervangen, dan bespaar je wellicht niet zoveel in materiaalkosten; maar wel in arbeid.
    Voor dat remding zou ik ook een rondje sloop doen, astra-f-jes staan er voldoende.
    Laten monteren bij de ‘vriendelijke-prijzen-garage’ en weer laten keuren.

    #17915424

    daar heb je een mooi punt inderdaad, zo’n veerpoot wandel je er meestal redelijk makkelijk onder vandaan.

    Willem

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.