hoge druk zuigers???? ervaringen

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) hoge druk zuigers???? ervaringen

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212755

    hallo allemaal,

    zit te denken binnenkort me blok te laten reviseren. en gelijk te kleppen en inlaat enz te laten bewerken.

    zat er aan te denken gelijk hoge druk zuigers in te doen. kan alleen niet veel info erover vinden.

    wat het verbruik erna is, waar je het meeste merkt en wat eventueel de nadelen zijn.

    blok ligt een B manta.. is dus ook de vraag of de cardan het houd.

    dus als iemand van jullie ervaringen heeft met blok laten bewerken en hoge druk zuigers :cool:

    #17532062

    over de hoge druk zuigers kan ik je over +- een maandje antwoord geven

    dan loopt mijn blokkie weer, met omega zuigers erin

    #17532063

    en loopt die al ;)

    #17532064

    rammelt ie al?;)

    #17532065

    origineel gepost door dr_antrax

    blok ligt een B manta.. is dus ook de vraag of de cardan het houd.

    ik zou me nou niet direct daarover MEER zorgen gaan maken omdat er andere zuigers in komen :P

    #17532066

    origineel gepost door mr-turbo

    origineel gepost door dr_antrax

    blok ligt een B manta.. is dus ook de vraag of de cardan het houd.

    ik zou me nou niet direct daarover MEER zorgen gaan maken omdat er andere zuigers in komen :P

    ik snap hem even niet wat heeft de kardan as te maken met je zuigers???:wtf

    #17532067

    dat je met enkel andere zuigers je niet zorgen hoeft te maken dat je kardan t niet houd.

    #17532068

    gaat het fout, kun je er altijd nog 4 asbakken van maken.
    ik heb zelf 4 wiseco asbakken in de maat 86,5.
    heb je wel zeldzaam dure abakken.
    sorry, waren wiseco en geen wossner.
    is aangepast.

    groeten.

    #17532069

    Ik rook niet :jerry

    #17532070

    ja zijn dan idd asbakken van +- 250 euro per stuk

    #17532071

    Nou aangezien wossners door de meeste tuners toch uitgescheten worden heb je ze al voor 500 euro per 4:jerry

    #17532072

    hmm,
    ok dan…ik heb zelf geen wossner zuigers, maar omega

    1100incl btw per set, adviesprijs

    #17532073

    bij mij zou het wel om wossner zuigers gaan. zijn hier slechte ervaringen mee dan????

    #17532074

    weet ik niet in het algemeen.
    maar ik en mijn maat hebben allebei een kapotte motor met wiseco zuigers.
    zijn beide bij flatlander besteld, maar dat wil niks zeggen.
    heb ook motors gezien met gesmolten omega zuigers.

    groeten.

    #17532075

    Je hoort van elk merk wel slechte verhalen.
    En geloof me 9 v/d 10 keer ligt het aan de afstelling, montage en bijv. slechte injectoren.

    Ken iemand die veel wossner zuigers voor motoren gebruikt.
    Hij vindt ze super.

    Ik zelf heb afgelopen winter een C2.0XE met wiseco zuigers gebouwd.
    Deze heeft al heel wat wedstrijden gezien en loopt nog hetzelfde als in de eerste kilometers.

    Ik zelf heb in mijn turbo Omega zuigers gehad. Deze heb ik uiteindelijk ook verbrand
    doordat ze te warm zijn geworden.

    Dus naar mijn mening maakt het allemaal niet zo veel uit.
    Alhoewel Omega zuigers toch wel het hoogste staat aangeschreven maar dat kost ook wat.

    #17532076

    origineel gepost door TRPower
    hmm,
    ok dan…ik heb zelf geen wossner zuigers, maar omega

    1100incl btw per set, adviesprijs

    Dan ben je flink genaaid. Betaalde 750 voor die van mij. En kan er nu misschien nog wel goedkoper aankomen

    #17532077

    elke zuiger gaat kapot bij verkeerd gebruik.

    Woessner is qua sterkte geen verkeerde zuiger,
    Alleen zijn ze ERG slordig met het afwerken ervan !

    Klepuitsparingen op de verkeerde plek, zuigerpen diameter te krap geboord, klepuitsparingen niet diep genoeg, verkeerde zuiger diameters ! ( 1 zuiger in een set die 0.1mm groter was!!) zuigerveeruitsparingen niet diep genoeg.

    Zuigerveer slotspeling te klein (opzich niet zo erg dan kan je ze nog corrigeren, maar volgens woessner moesten ze zo !gemonteerd worden)

    En zo heb ik er nog wel een paar, als je ze goed nameet, kan je er goede zuigers aan hebben, maar NOOOIT ongemeten in een motor steken

    dat moet je natuurlijk zowiezonooit doen, maar bij omega’s ben ik nog geen maatvoering fouten tegengekomen tot nu toe. en zou ik in geval van nood het nog wel durven (ergens op een circuit zonder meetapparatuur en MOET rijden)

    Net de omega’s maken een hoop meer herrie als ze koud zijn (grotere speling koud) , lijken meer op diesel zuigers :jerry

    #17532078

    ik heb er zelf geen 1100 voor betaald…

    ik had ze viavia voor 525

    ik ga zondag beginnen met opbouwen van mn blok…
    moeten binnen 2 weken rijden

    ennu: ben blij dat er over omega zuigers goed gesproken word

    #17532079

    origineel gepost door mr-turbo
    elke zuiger gaat kapot bij verkeerd gebruik.

    Woessner is qua sterkte geen verkeerde zuiger,
    Alleen zijn ze ERG slordig met het afwerken ervan !

    Klepuitsparingen op de verkeerde plek, zuigerpen diameter te krap geboord, klepuitsparingen niet diep genoeg, verkeerde zuiger diameters ! ( 1 zuiger in een set die 0.1mm groter was!!) zuigerveeruitsparingen niet diep genoeg.

    Zuigerveer slotspeling te klein (opzich niet zo erg dan kan je ze nog corrigeren, maar volgens woessner moesten ze zo !gemonteerd worden)

    En zo heb ik er nog wel een paar, als je ze goed nameet, kan je er goede zuigers aan hebben, maar NOOOIT ongemeten in een motor steken

    dat moet je natuurlijk zowiezonooit doen, maar bij omega’s ben ik nog geen maatvoering fouten tegengekomen tot nu toe. en zou ik in geval van nood het nog wel durven (ergens op een circuit zonder meetapparatuur en MOET rijden)

    Net de omega’s maken een hoop meer herrie als ze koud zijn (grotere speling koud) , lijken meer op diesel zuigers :jerry

    juist daarom hebben de meeste tuners het er niet op!
    Is toch belachelijk dat je niet van bepaalde maten uit kunt gaan?
    gr

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.