hoeveel pk

Forumindex Forums Techniek Cih hoeveel pk

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17420040

    als er zoveel toerental verschil zit tussen maximaal koppel en maximaal vermogen dan heb je een heel mooie powerband of niet dan?

    #17420041

    Mijn 2,4 met standaard nokkenas K&N luchtfilter ontsteking en injectie van 2.0E
    en ingekorte aanzuigbuis van 3.0E en injectoren van Alfa Romeo had net iets meer dan 150 pk, als ik er een standaard 2.0E nokkenas in had gezet had hij er nog 5 meer gehad, maar wilde de kop er niet afhalen.
    Ook was hij nog goed zuinig, dit in tegenstelling tot de webers.
    De manta liep hier 210 km/uur mee:thumbup

    #17420042

    kijk aan, leuke resultaten hiero..

    rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
    waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :o

    maar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
    die ik ook even wil opfrissen.

    ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)

    #17420043

    origineel gepost door Duurt
    en injectoren van Alfa Romeo

    welk type alfa kwamen die injectoren???
    kunnen die er zo in of is er nog een aanpassing nodig?

    alvast bedankt :wors

    groeten.

    #17420044

    origineel gepost door toppertheo

    origineel gepost door Duurt
    en injectoren van Alfa Romeo

    welk type alfa kwamen die injectoren???
    kunnen die er zo in of is er nog een aanpassing nodig?

    alvast bedankt :wors

    groeten.

    hoeft helemaal niet,de standaard manta injektoren geven genoeg benzine hoor.

    #17420045

    Interessant topic dit. Zijn 2.4 blokken nog ergens nieuw, of ‘ruil’ te vinden? of is dat compleet uitgesloten in 2010?

    #17420046

    Ik moet zeggen dat ik het ook een interessant topic vind.
    Alleen waar zijn al die spullen te vinden zoals grotere kleppen/klepveren enz.

    Bij welke site kan ik dan het beste kijken?

    mvg Gerry

    #17420047

    http://www.vandenberg-autosport.nl is een goed adres, heeft mij in ieder geval goed geholpen met de afstelling van m’n Manta.

    #17420048

    of deze, kan je bijna alles krijgen. of de prijs dan ook goed is weet ik niet echt.

    http://www.risse-motorsport.de/

    groetjes

    #17420049

    origineel gepost door Emiel-Manta
    kijk aan, leuke resultaten hiero..

    rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
    waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :o

    maar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
    die ik ook even wil opfrissen.

    ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)

    nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…

    #17420050

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door Emiel-Manta
    kijk aan, leuke resultaten hiero..

    rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
    waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :o

    maar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
    die ik ook even wil opfrissen.

    ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)

    nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…

    Ik sluit me hierbij aan. Plus, een standaard 2.0 hoef je vooral al niet verder door te halen dan de 4800/5000 toeren, heb je geen ene mallemoer aan….

    #17420051

    origineel gepost door The_Undertaker

    origineel gepost door Kale gek

    origineel gepost door Emiel-Manta
    kijk aan, leuke resultaten hiero..

    rijdt nu nog met een nagenoeg standaart 2.0e blokkie..
    waar ik overigens wel gewoon boven de 7000 toeren uit kan komen :o

    maar vermogen wend.. en ik kan nu voor een schappelijke prijs een 2400 motortje aankomen,
    die ik ook even wil opfrissen.

    ander nokkenasje, zwaardere klepveren, licht vliegwiel, aanzuigbuis van 3l, andere injectoren (wat zijn m’n opties daarin?) en nog wat ander spul ;)

    nou hier geloof ik niet veel van 7000 toeren met standaard blokje… de standaard 2.0e s die ik heb gehad beginnen de kleppen bij 6500 al te zweven om daarna op 3 of minder poten verder te gaan…

    Ik sluit me hierbij aan. Plus, een standaard 2.0 hoef je vooral al niet verder door te halen dan de 4800/5000 toeren, heb je geen ene mallemoer aan….

    indd

    je hebt die toeren ook niet echt nodig om hard te gaanking:

    #17420052

    ja goed, dan moet het de toerenteller zijn die nogal afwijkt,
    weet het anders ook niet ;)

    blok is er inmiddels uit, en ga nu voor een 16vt.

    #17420053

    Dat zal dan idd wel ja haha

    #17420054

    Op zich vind ik het altijd wel heel mooi, een hoogtoerige motor.

    Bijvoorbeeld bij de Legends de Boucles waar ik van het voorjaar geweest ben. Daar reden van die Escort MKII’tjes mee, die kwamen dan dwars door de bocht heen, terwijl de bestuurder op dat gas aan het pompen was tot tegen de begrenzer aan. Machtig!

    Opeltjes doen het vaak wat rustiger aan in de toeren bij rallies is mijn ervaring. Af en toe zit er eentje tussen die zijn 2.0E hoogtoerig gemaakt heeft, en dat klinkt ook prachtig.

    Maar ik kan me voorstellen dat het blok aardig wat te verduren krijgt bij zullen hoge toeren.

    #17420055

    origineel gepost door mr-turbo
    een paar jaar terug een frisse 2.4 met nieuwe 40mm (!) webers en sportuitlaat , die deed toch maar iets van 125 pk ofzo op de bank :vertag

    En dat terwijl standaard 126 pk is.

    #17420056

    precies…

    #17420057

    Dan is er toch iets fout gegaan?

    #17420058

    40-ers zijn al klein voor een 2.4, welke venturi’s zaten er in? 32 of 34?
    En de std. 2.4 nokkenas is ook geen kunstwerk wat vermogen betreft :jerry
    Die 125pk was dat op de wielen of teruggerekend naar krukas pk’s vraag ik me nu af trouwens?

    #17420059

    had in mijn slalom verleden een 2.2 motor met max afgevlakte kop 304 graden nokkenas en 40er webers.
    onderblok niets aan gedaan.
    op de rollerbank gezet bij randt tuning in helmond (de opel doctor) .
    en maar liefs 173 pk schoon aan de haak.

    heb de bank uitdraai nog wel ergens in een kast liggen.
    het kan dus wel.

    #17420060

    Vandaag ook de webers af laten stellen en tevens vermogen gemeten.

    2.4 std, 45mm, GrA heeft 145 pk bij 5.000 toeren, koppel van 220NM over een behoorlijke lengte van 2.000 tot 4.500

    Ik ben er zeer tevreden over en zoals Keesjr al zei, boven de 5.000 hoeft een std 2.4 sowieso niet

21 berichten aan het bekijken - 26 tot 46 (van in totaal 46)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.