Hoeveel ampere levert een originele bobine?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Hoeveel ampere levert een originele bobine?

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door .
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212580

    Iemand die dit weet? Bijv C20XE 2.5 , C20NE enz

    #17528485

    als je het voltage weet kun je het uitrekenen:

    U=IxR
    P=UxI

    U=voltage [V]
    I=Ampere [A]
    P=vermogen [W]
    R=weerstand [Ohm]

    ff de twee formules bij elkaar gooien en je weer het..

    succes

    #17528486

    Ja ik ken die formules, maar die waarden heb ik toch niet? Ik heb alleen 12v…

    #17528487

    wat ik kan vinden is ongeveer 5 ampere
    je hebt wel te maken waarschijnlijk met een bobine met transistor voorschakeling oid..

    #17528488

    ok :)

    #17528489

    Waarom wil je dat weten? een gaat het dan om om het laag spannings gedeelte of het hoog spannings gedeelte???

    Je zegt, hoeveel ampere levert, dus neem aan het hoogspannings gedeelte??

    #17528490

    Ja secundair, wou eens weten wat ie nou levert, in vergelijking met een vervangingsbobine van een hogere output.

    #17528491

    Afstelgegevens
    Motor
    Motorcode C20XE
    Inhoud 1998 (cc)
    Stationair toerental 860 – 1020 (rpm)
    Klepspeling
    Hydraulisch
    Oliedruk 1.5/860 – 1020 (bar/rpm)
    Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.5
    (1993 -) M 2.8
    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
    Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
    Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :vertag
    Bougies (merk en type) Bosch FR7DC
    Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
    Injectordruk / systeemdruk 2.5 (bar)
    CO percentage < 0.5 (%)
    CO2 14.5 – 16 (%)
    HC 50 (ppm)
    O2 0.1 – 0.5 (%)
    CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
    Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
    Lambda 0.97 – 1.03
    Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
    Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
    Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
    Koelsysteem
    Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
    Thermostaat opent bij 92 (°C)
    Ventilator aan bij 100 (°C)
    Elektrisch
    Accu 44 (Ah)
    Dynamo 70 (A)
    Capaciteiten
    Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
    Koelsysteem 7.2 (l)
    Aanhaalmomenten
    Cilinderkop

    Fase 1 25 (Nm)
    Fase 2 60° (°)
    Fase 3 60° (°)
    Fase 4 60° (°)
    Fase 5 T=80°C
    Fase 6 30° (°)
    Vervang de bout
    Bougies 25 (Nm)

    Remmen
    Schijfremdikte, voor, min. 20.0
    17.0
    9.7 (mm)
    Schijfremdikte, achter, min. 7.0 (mm)
    Wieluitlijning

    Toespoor, achter 10′ + 30′ -20′ (°)
    Camber, achter -1°40′ ± 30′ (°)
    Wielen en banden
    Bandenmaat 205/50R14
    Bandenspanning, voor 2.3 (bar)
    Bandenspanning, achter 2.2 (bar)
    Capaciteiten
    Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
    Handgeschakelde transmissie
    Versnellingsbakolie hervullen 1.9 (l)
    Koelsysteem 7.2 (l)
    Koelmiddel voor de airconditioning 700 (1993-1994)
    900 (1994-1998) (g)
    Airconditioningcompressor-olie 295 (ml)
    Voorwielnaaf
    Fase 1
    (Losdraaien) 100 (Nm)
    Fase 2 20 (Nm)
    Fase 3 90° (°)
    Achterwielnaaf 50 Nm + 30° / 45° (Nm)
    Wielbouten 110 (Nm)
    Bougies 25 (Nm)

    zo heb je gelijk alles..:jerry (3x moeten editen:D)

    #17528492

    of wil je em van alle motoren..?
    Motorcode C20NE
    Inhoud 1998 (cc)
    Stationair toerental 820 – 980 (rpm)
    Klepspeling
    Hydraulisch
    Oliedruk 1.5/820 – 980 (bar/rpm)
    Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic 1.5
    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
    Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
    Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :P
    Bougies (merk en type) Bosch WR8DC
    Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
    Injectordruk / systeemdruk 1.8 – 2.2 (bar)
    CO percentage < 0.5 (%)
    CO2 14.5 – 16 (%)
    HC 50 (ppm)
    O2 0.1 – 0.5 (%)
    CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
    Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
    Lambda 0.97 – 1.03
    Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
    Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
    Gesloten regelcircuit-test bij: 720 – 1080 (rpm)
    Koelsysteem
    Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
    Thermostaat opent bij 92 (°C)
    Ventilator aan bij 100 (°C)
    Elektrisch
    Accu 44 (Ah)
    Dynamo 70 (A)
    Remmen
    Schijfremdikte, voor, min. 21.0 (mm)
    Schijfremdikte, achter, min.

    #17528493

    Motorcode C25XE
    Inhoud 2498 (cc)
    Stationair toerental 600 – 800 (rpm)
    Klepspeling
    Hydraulisch
    Compressiedruk
    Normaal 13.0 (bar)
    Minimum 10.5 (bar)
    Oliedruk 1.2/700 (bar/rpm)
    Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M2.8
    Ontstekingsvolgorde 1-2-3-4-5-6
    Bobineweerstand, primair 0.42 – 0.58 (ohms)
    Bobineweerstand, secundair 10200 – 13800 (ohms) :hmmz
    Bougies (merk en type) Bosch FR8LDC
    Elektrodeafstand 0.8 (mm)
    Injectordruk / systeemdruk 3.0 (bar)
    CO percentage < 0.5 (%)
    CO2 14.5 – 16.0 (%)
    HC 100 (ppm)
    O2 0.1 – 0.5 (%)
    CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
    Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
    Lambda 0.97 – 1.03
    Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
    Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
    Gesloten regelcircuit-test bij: 520 – 880 (rpm)
    Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
    Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 5
    Klepinstelling 2.0 (mm)
    Koelsysteem
    Openingsdruk van de dop 1.4 (bar)
    Thermostaat opent bij 92 (°C)
    Ventilator aan bij 100 (°C)
    Elektrisch
    Accu 55 (Ah)
    Dynamo 100 (A)
    Remmen
    Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
    Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)

    #17528494

    Motorcode C20LET
    Inhoud 1998 (cc)
    Stationair toerental 920 – 1040 (rpm)
    Klepspeling
    Hydraulisch
    Compressiedruk
    Normaal 9.0 (bar)
    Oliedruk 1.5/920 – 1040 (bar/rpm)
    Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.7
    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
    Dynamisch ontstekingstijdstip (voor BDP) 14 – 18/920 – 1040 (°/rpm)
    Bobineweerstand, primair 0.5 (ohms)
    Bobineweerstand, secundair 7000 (ohms) :wtf
    Bougies (merk en type) Bosch FR7LC-2
    Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
    Injectordruk / systeemdruk 3.0 – 3.5 (bar)
    CO percentage < 0.5 (%)
    CO2 14.5 – 16.0 (%)
    HC 50 (ppm)
    O2 0.1 – 0.5 (%)
    CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
    Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
    Lambda 0.97 – 1.03
    Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
    Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
    Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
    Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
    Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 4
    Klepinstelling 1.9 (mm)
    Koelsysteem
    Openingsdruk van de dop 1.20 – 1.35 (bar)
    Thermostaat opent bij 91 (°C)
    Ventilator aan bij 100 (°C)
    Elektrisch
    Accu 44 (Ah)
    Dynamo 70 (A)
    Remmen
    Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
    Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)

    #17528495

    Hey bedankt!

    #17528496

    btw waarom een ander account

    ook gehackt?

    #17528497

    Ja schijnbaar? Mod heeft zelfs ww gewijzigd, niks helpt…

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.