Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?

Forumindex Forums Modellen Corsa Hoe zijn deze cilinderwanden eraan toe? Advies?

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18064215

    maar die lagerkap moet dus van de zijkant eraf geschoven worden?

    en dan kan dat tandwiel aan de krukas eraan blijven zitten als ik hem eruit haal?

    de oliepomp is er al af ja ;)

    #18064216

    Ik krijg de oliepomp niet eraf omdat daar het krukastandwiel voor zit, en die krijg ik niet eraf. :p
    En door dat krukastandwiel krijg ik ook de krukas niet eruit hahaha

    #18064217

    niet toevallig een trekkerjte dat erop past..

    Op het wiel kloppen met kunstof hamer wil ook wel helpen.

    #18064218

    Ed, misschien is het verstandiger om een werkplaatshandboek o.i.d. van je auto op het net te zoeken. Daar in staan (haast) alle antwoorden op je vragen.

    #18064219

    Zaterdag bij de revisieboer geweest. Hij had geprobeerd de lichte kras etc eruit te krijgen. Maar het is niet gelukt om de originele maat te behouden. Dus hij is nu geboord & gehoond naar 79,5mm. Nieuwe kolbenschmidt zuigers zijn besteld. En worden dinsdag geleverd en erin gezet.

    Ben van het weekend bezig geweest met de cilinderkop. Heb alle kleppen eruit gehaald. Kleppen schoongemaakt. Kanalen schoongemaakt. Cilinderkop roetvrij gemaakt. :jerry

    Maar zit alweer met 2 probleempjes ;)

    1. Hoe krijg je de klepsteelrubbers eruit?
    Heb al geprobeerd met meerdere tangetjes. Scherp schroevendraaiertje geprobeerd. Maar ze komen niet eruit :(

    2. Klepgeleiders normaal ook vervangen bij revisie?
    Heb deze geprobeerd eruit te tikken (voorzichtig) maar hier kwam geen beweging in.

    #18064220

    Klepsteelrubbers: Met een schroevendraaier of met een simpele tang (hele seal beetpakken en dan trekken). Met die laatste beschadig je alleen de ouwe seals…

    Klepgeleiders: Natuurkunde, warm stoken van de omgeving (alles met beleid) en afkoelen van de geleider door spuitbus met koelmiddel. Klein tikje en los…

    #18064221

    Vandaag het onderblok op gaan halen bij GAM Automaterialen (Geleen).
    Kreeg te horen dat er een drijfstang gaar/kapot was. De piston-pen had in de drijfstang rond gedraaid. Dus deze is vervangen voor een goed 2de hands exemplaar die hij nog had liggen. :D

    Zuigers waren binnengekomen. En deze zijn ook gelijk in het onderblok gezet.
    Drijfstanglagers zijn ook binnengekomen.
    Nu moet ik nog even de krukaslagers bestellen en een onderblok pakkingset.
    Krukas is ook nagekeken bij de GAM en was nog in orde.
    Totale kosten : 500€ (boren , hoonen , nieuwe zuigers , 2de hands drijfstang , drijfstanglagers , montageloon)

    Wachten op de onderdelen en dan kan het in elkaar zetten van het onderblok gebeuren.

    Nu 4 weken zuinig leven en dan is volgende maand de cilinderkop aan de beurt
    :jerry :jerry :jerry

    #18064222

    Dat is een nette prijs
    Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumb

    #18064223

    ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn

    #18064224

    @trashmetal wrote:

    Dat is een nette prijs
    Nog ff en je hebt een nieuw blokje :thumb

    Dat vond ik zelf ook. En dan moet hij wel zeker weten op de testbank , en fatsoenlijk afstellen :jerry
    Dat was ook de bedoeling :jerry

    Zag dat jij zo’n verstelbare brandstofdruk regelaar op jouw x16xel hebt. Wat is daar het nut van ?
    Levert dat nog wat extra pk’tjes op? ;)

    @usbstick wrote:

    ik vind de wanden ,op die kras na, er helemaal niet slecht uit zien, de hoon groeven zitten er nog in.. maar nu zal het vast nog veel beter zijn

    Dat waren ze ook niet echt , maar beters laten boren en nieuwe zuigers. Dan weet je tenminste zeker dat dat goed zit :thumb Zaten toch wat kale plekjes op de zuigers etc

    #18064225

    Waar heb jij vandaan dat ik een XEL heb? :jerry
    M’n blokje komt uit een corsa GSi king: XE dus

    verstelbare drukregelaar die zorgt voor meer vermogen onderin
    maar je moet wel je originele er op laten zitten rond de 3,5 bar is voldoende
    als je een air/fuel ratio meter inbouwd kun je hem nog beter afstellen

    #18064226

    Oh dacht je dat je een xel had :jerry

    En waar plaats je die brandstofdrukregelaar? king:
    Air/Fuel ratio meter? Wacht ik haal hem even uit de schuur :jerry :jerry :jerry :jerry

    #18064227

    tussen de slang die van de originele brandstofdrukregelaar komt
    (dat ronde ding op je brandstofrail met vacuumslangetje er aan)

    een airfuel ratio meter sluit je aan op je lambda en dan zie je de brandstof/lucht verhouding
    kosten niet zo veel op ebaay

    #18064228

    Heb zojuist de krukaslagers binnen gekregen. Maar nu zie ik dat èèn setje breder is dan de andere 4 setjes.
    Ze passen er gewoon op. Maar bij die 4 die smaller zijn vallen ze niet over het complete vlak heen.

    Hebben ze me de verkeerde bij elkaar geduwd of klopt dit? :jerry

    #18064229

    Als je echt interesse hebt in een brandstofdrukregelaar…
    Ik heb er eentje te koop! Met c20xe injectoren op een x16xe rail.

    http://opel-forum.nl/buysell/single_ad.php?ad_id=2675

    #18064230

    Levert dat echt wat op? En krijgt hij niet te veel voor een x16xe dan?

    Iemand nog antwoord op mijn vraag mbt krukaslagers?

    #18064231

    Heb je de oude niet meer? Kun je anders even vergelijken?

    #18064232

    Ga dadelijk even langs bij men vriendin en dan kijk ik even(daar ligt het blok). maar volgens mij zijn die alle 5 hetzelfde.

    Kijk zo even

    #18064233

    Ja het klopt toch ;) de brede zit in het midden.

    Er zitten ook gaten in die lagerschalen. horen die schuin tegenover elkaar te zitten? Of moeten die beide aan een kant zitten. Neem aan dat die schuin tegenover elkaar moeten zitten?

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.