Hoe verwijder ik makkelijk kit die tussen me wagen zit.

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Hoe verwijder ik makkelijk kit die tussen me wagen zit.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

Halloi,

ik wil een stukje aan mijn corsa lassen, maar er zit nogal wat kit tussen (orgineel fabriekskit). Hoe krijg ik er dat netjes uit? Wordt het met een plaatmesje aan de gang of zijn er makkelijke tips?

gr Pastei

ik gebruik altijd een verfkrabber, zo’n driehoek ding.
    en bij de gamma haal ik altijd voor 5 euro 3 houtbijtels, de allergoedkoopste zegmaar, en die gebruik ik er ook voor.

en een staalborstel op de slijptol om de laatste restjes te verwijderen. alles met de slijptol kan, maar geen aanrader. je slijptol krijgt dan aardig op de kloten.

smeer jij er nog een goedje op of is het domweg pulken?

domweg pulken.
    als het smelt wordt het zo kleverig, en dat vind ik niet echt handig.
    opzich zit het dan wel minder vast, maar ik smeer er in ieder geval niks op.

ok ivm met las weg moet het natuurlijk wel schoon zijn. Nog meer adviezen?

Zoals Christian beschrijft doe ik het ook, dus met een soort beiteltje en een stanleymesje en dan zoveel mogelijk krabben. Als je even flink hebt lopen krabben, kun je ff met een blaaspistool ff flink in de naad blazen, zodat al het losse spul ook eruit komt.

Ik gebruik een roest-borstel die in de boormachine kan.

Of een kom borstel die op een haakse slijper kan.

seal en bond remover van innotec

in spuiten in laten trekken en dan wil het er gemakkelijk af

super ik ga er mee aan de slag. meer tips zijn welkom!

Seal and Bond Remover is een product voor het weekmaken en verwijderen van vele soorten lijmen en kitten. Zelfs siliconenresten zijn geen enkel probleem. Ideaal te gebruiken om ondergronden mee te ontvetten alvorens over te gaan tot vervolgwerkzaamheden. Het tast de meeste lak- en kunststof soorten niet aan en vervliegt zonder resten na te laten.

hee kijk en waar haal ik dit goedje?

bij mij

:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup

ga maar even op msn

Die vieze gele kit zeker, volgens mij is dat die troep die vocht vasthoud.:thumbdown

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.