Hoe vervang je de linkerachterdeur?

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe vervang je de linkerachterdeur?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Goedemiddag!

Ik heb vandaag op de sloop een goede linkerachterdeur kunnen vinden voor mijn Astra G maar weet niet hoe ik het moet monteren. Heb volgens mij niet eens gereedschap :shock:

Heeft iemand een handleiding voor hoe het moet zodat ik misschien iemand kan vinden die mij ermee kan helpen?

Ik moet volgens mij ook de oude binnenkant van mijn oude deur overzetten omdat die andere bekleding heeft?

De deur demonteren is kinderspel:
    – stekker onderaan losmaken, deze kan je gewoon losdraaien denk ik
    – Deurstoter (ding wat je deur openhoudt) losmaken aan de kant van de stijl. Niet aan de kant van de deur, want dan kan je net als ik met een ijzerdraad achter
    je deurstoter gaan vissen :swear .
    – Dan aan de twee scharnieren eerst de veiligheidsringetjes van de pinnen halen, dan pinnen uittikken terwijl je de deur ondersteunt.

Monteren is net omgekeerd.

Normaal gezien hoef je de bonnenbekleding niet te vervangen, maar anders zoek je gewoon ergens schroefjes, die vijs je los, en de rest trek je er gewoon af :thumb .

Ja de sloperij waar ik het van heb gehaald heeft bij die stekker de draden doorgeknipt? Volgens mij Is dat van de speaker? Mijn eigen bekleding Is wel anders evenals de hendel voor de deur aan de binnenkant bij mijn eigen huidige deuren zijn die namelijk chroom/zilver

Ikzelf ben woonachtig in Hoogvliet dus als iemand het tegen een kleine vergoeding wilt doen dan graag. Laatste paar keer dat ik iets zelf heb geprobeerd te maken heeft me juist nog meer kosten gebracht :angel

Als het echt niet anders kan dan probeer ik het maar

Als de stekker zelf er nog op zit is het geen probleem, dan draai je die er gewoon af.
    Ik stuur je ff een pm.

Buurman heeft geholpen met de achterdeur plaatsen en bekleding overzetten. Valt mij alleen op dat de deur heel moeilijk open blijft en sluit… :???:

Heb je de deurstoter al eens losgemaakt en dan eens geprobeerd? Soms wringt deze wat tegen waardoor je deze problemen kan krijgen.
    Ik heb ook al horen vertellen dat er een verschil is tussen deuren van oudere en nieuwere astra G’s…

Normaal gaat die zeg maar open in blokjes zeg maar maar nu Is het net alsof die ergens tegengehouden wordt en niet helemaal opengaat. Ook beweegt de deur een beetje naar beneden en boven voor mijn gevoel

Verschil in diameter van de scharnieren?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.