Misschien een domme vraag, maar ik heb een opel kapitan A van een kennis en hij loopt op 5,5 cilinders. Ontsteking is goed, compressie weet ik zo niet (even geen meter bij de hand).
Nu weet ik dat je bij een CIH blok om de zoveel tijd de hydraulische kleppen kan stellen, en die procedure is wel bekend bij mij.
Bij de Kapitan lees ik in het (duitse) handboek dat je bij BDP moet beginnen bij koude motor en vanaf daar 1,5,3,6,2,4 bij langs moet gaan (in die volgorde)
Dit is dus bij stilstaande motor. Los draaien dat ie net kan bewegen en dan 1,5 slag aandraaien.
Kan dit kloppen? Bij die CIH’s moet het altijd met draaiende motor?
Gaat hier dus om dat stokoude 6 cilinderblok met in/uitlaat aan de bestuurders zijde
Contactpunten staan op 0,4mm en elektrode afstand bougies op 1mm gezet. ontsteking zou goed moeten zijn.
Blok loopt op LPG en benzine en bij benzine en LPG is de stationair loop gelijk dus dat hij net een slag mist.