Hoe moet je een trommelrem van een opel astra openen?

Forumindex Forums Modellen Astra Hoe moet je een trommelrem van een opel astra openen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Ik heb een vraagje,……

ik rij met een opel astar 1.6 16v
    Mijn remmen achteraan die blijven hangen…..heb trommelremmen, nu is mijn vraag, hoe moet ik deze der af halen of openen zodat ik de binnenkant kan controleren….

Het is het model van 1998 maar is de eerste keer ingeschreven in 2001

kzou zeggen, zware hamer en eventueel warmstoke, ge zult toch alles moete vervange

of gewoon proberen de trommel eraf tehalen en als dat niet lukt door het gat van de wiel bout terug stellen.
    wat ook nog wel eens wil lukken is de handrem kabel richting de trommel rem terug trekken, kan soms wat spanning opstaan waardoor de trommel er net niet vanaf wil

Heb laatst een astra gedaan daar zijn we gruwelijk lang mee bezig geweest. Trommels zaten muur maar dan ook echt muurvast. Gruwelijk lang terug lopen stellen dat ding en na veel rossen kwam die er net zo mooi af:P Segmenten gebarsten hoop ellende allemaal dus zou met vastzittende remmen niet te lang doorrijden;)

inderdaad eens handrem losser zetten?
    ik had dit laatst … met mijn renault 4L … ;) … t is en blijft een trommelrem ;)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.