Forumindex › Forums › Modellen › Astra › hoe kom ik bij de niet constante positieve draad van het remlicht
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 4 maanden geleden door
Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2017 om 09:39 #18347891
CdeG
DeelnemerGoede morgen,
Wie weet waar de niet constante positieve draad/aansluiting van het remlicht zit, behalve dan achter bij het remlicht zelf neem ik aan.
Ik ben bezig een cruisecontrol aan te sluiten waarvan de rode draad op de niet constante positieve aansluiting van het remlicht moet, dit om de cruisecontrol uit te zetten als ik rem ( ga ik vanuit)
Waar o waar kan ik dit aansluitpunt vinden? op de rembooster? achter het pedaal zit niets! iets moet toch een signaal geven aan een schakelaar of relais zodat de remlichten oplichten als ik rem.
Misschien beter en sneller om een draad naar achteren te trekken, naar het remlicht?? ( links dan wel rechts)
Gr Chris
5 september 2017 om 16:02 #18347905dockedmarc
Deelnemerer zit altijd een schakelaar bij het pedaal, kan het mij niet voorstellen dat deze er niet zit.
5 september 2017 om 23:35 #18347927Anoniem
InactiefIn een niet voorbereide auto zit niet altijd een remlichtschakelaar geschikt voor cruise control
Weet niet om welk model astra het gaat?
Als de remlichtschakelaar niet geschikt is voor cruise control kun je er het beste een halen welke dat wel is (sloop, dealer, internet)
6 september 2017 om 09:43 #18347936CdeG
DeelnemerBedankt voor de reacties tot nu toe,
Ik denk dat ik het mij niet moeilijk ga maken, ik trek gewoon een draad naar achteren, naar het remlicht, daar komt het signaal immers uit, of dit via een relais of rempedaal schakelaar is. Feit is dat er waarschijnlijk een stroompje naar de cruisecontrol moet die hem daardoor ontkoppeld, meer zal het niet zijn. Neem aan dat er geen seconden vertraging zit omdat het signaal eerst door 3 meter draad moet.
Groet Chris
6 september 2017 om 14:23 #18347941dockedmarc
Deelnemer[quote quote=18347927]In een niet voorbereide auto zit niet altijd een remlichtschakelaar geschikt voor cruise control
Weet niet om welk model astra het gaat?
Als de remlichtschakelaar niet geschikt is voor cruise control kun je er het beste een halen welke dat wel is (sloop, dealer, internet)
[/quote]
in een niet voorbereide auto hoef je niet perse een andere schakelaar te monteren.
de in te bouwen cruise control wil een plus signaaltje ontvangen van de remlichten zodat de cruise controle uit gaat, meer is het niet.6 september 2017 om 17:33 #18347943Anoniem
InactiefDat van dat signaal ben ik met je eens! maar meestal zit in een auto met cruise een 4?-polige schakelaar en in een zonder cruise een 2 polige.
Er zit standaard (bij niet can-bus auto’s) in ieder geval een andere schakelaar op.
Of dit bij can-bus auto’s via het can-bus systeem geregeld wordt weet ik niet… maar zou me niks verbazen als ook hier verschillende schakelaars op zitten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.