hoe kan dit????staartje aan het verhaal

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) hoe kan dit????staartje aan het verhaal

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Auteur

hmmzz dit zijn zware naaistreken…
    dit moet iemand geweten hebben dat deze motor in deze staat was…

Die turbo is gewoon troep..
    Nog geen kwartje waard…

Moet je wel even zeggen dat het je siert hoe je hier mee omgaat:thumbup
    Al vind ik het excuus dat hij/zij de motor zo heeft gekocht erg zwak mocht dat gebruikt worden.
    ik verkoop ook wel eens spullen van en voor een ander en zeker als het dure dingen betreft worden deze eerst uitvoerig bekeken!
    En wat ik uit jouw verhaal begrijp is dit geen motor van 1000euro.
    Ik zou er op staan dat de motor die jij hebt ingeruild weer terug komt.
    Ik denk dat je wel meer gekloot tegenkomt als ik dit zo zie.
    succes ermee!

weetje ik zit niet te wachten op gezijk dus ik doe gewoon chill als ik een ander turbotje kan regelen via de verkoper
    ben ik tevreden het blok zelf is verder wel netjes zo op het oog zit wel nog even te twijfelen of ik de kop eraf moet halen

Nou na dit alles gezien te hebben zou ik hem uit elkaar halen voor zover mogelijk.

Na dit gezien te hebben, zou ik erg gaan twijfelen…..

origineel gepost door david verburg
    weetje ik zit niet te wachten op gezijk dus ik doe gewoon chill als ik een ander turbotje kan regelen via de verkoper
    ben ik tevreden het blok zelf is verder wel netjes zo op het oog zit wel nog even te twijfelen of ik de kop eraf moet halen

Hey ik zou zoiezo ff kleppendeksel eraf pakken en dan de motor voorzichtig met de hand ronddraaien en horen of je niks raars hoort geen getik geen geschaaf.

Ik snap best dat je je genaaid voelt weet hoe het is om belazrd te worden dat heeft EDS bij mij geflikt maar dat staat in een ander topic. Maar ik snap niet dat mensen je zo kunnen naaien vooral als je zelf een top blok inleverd waarin je je hart en ziel heb ingestopt om hem in topconditie te maken en te houden.

Maar ik zou ook eerst proberen om het op de nette manier optelossen en zo niet dan op de harde manier.

Als je deze turbo zou laten reviseren ben je een hoop geld kwijt aangezien je slakkenhuis gescheurd is en je wastegate zitting dus idd een nieuwe k16 van zijn kant zou wel op zijn plaats zijn.

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen. En anders gewoon je blok terug eisen.

motor draaid prima rond geen gekke geluiden oid
    kleppen deksle er al afgehad evenals de pan
    lager kappen los gehaald om de lagers te controleren
    zzag er allemaal goed uit dus denk dat de motor wel goed is maar dat de turbo gewoon naar de hel is
    ik wacht ff tot die jongen terug is van vakantie en dan zullen we zien wat er gebeurd
    wat heb jij met eds meegemaakt dan?

Ik werd bij EDS naar huis gestuurd omdat ” me uitlaat niet goed was” maar achteraf blijkt dus dat me auto in het bovengebied te arm loop.

Erg telurstellend wil ook niks meer met EDS te maken hebben. Ben en klaar mee maar lees ff de topic VDB Works daar staat alles in:D

sluiten die gasten geen lambda meter aan dan tijdens het banken ?
    dan kun je precies zien wat ie doet lekker vaag dat ze het dan op je uitlaat gooien

inmiddels reactie van de eerste eigenaar van de motor(thnx)
    daar is de motor lopend en goed weg gegaan daarna is er niks bekend wat er met de motor of turbo gebeurd is
    behalve dat ie stil gelegen heeft en niet gelopen heeft
    na uitbouw

lijkt mij vrij onwaarschijnlijk

Dit gebeurt niet zomaar

Willem

ff oproepje niemand nog een goeie k16 liggen?
    wil me auto weer lopend maken anders ben ik gedrwongen om mijn nieuwe 2871 te monteren en die bewaar ik liever voor me andere blok

Mooie woorden maar wel een beetje jammer.

Vind het onsportief hij moet geweten hebben dat de turbo slecht was.

Maar ehhh komt hij ook niet met een compensatie?

Zo niet je blok terug halen.

ik heb nog steeds de verkoper nog niet geproken
    dus weet nog niet waar ik aan toe ben maar begin het wel een beetje zat te worden duurt lang………………

echt balen zeg. heb net het verhaal gelezen van je en is echt klote. zou om eerlijk te zijn lekker je oue blok terug halen of hij moet je tegemoetkomen met een andere turbo………..
    wens je heel veel sterkte.
    groeten.

wat een kl*te zooi…denk je iets goeds te hebben :cry
    hopelijk is hij redelijk en kun je het zonder al te veel bloedvergieten oplossen.
    succes

oude blok terug halen lijkt me ook niet alles.. je weet nooit wat daar al mee uitgespookt is.

Lijkt erg op een motor die een tikie aan de voor zijde heeft gehad (tegen de turbo)

motor komt niet uit een schade auto
    maar uit een rijdende belgische calibra

huh?

duitse calibra toch?

ja mooi he de een zegt duitse en de ander belgisch
    :jerry

maakt niet uit waar hij uit kwam

blok is gewoon naar de klote en ze hebben jou gewoon een oor aangenaaid
    dit wist de verkoper ook zeker wel
    want dit gaat niet kapot van in de schuur liggen

dus even een goed gesprek gaan voeren met de verkoper

hoe is dit afgelopen dan??

ben er nog steeds mee bezig
    heb inmiddels de verkoper te pakken en die heeft
    toe gezecht een financiele compensatietje te doen zodra hij wat ruimer zat dus ben benieuwd

word vervolgd

nou eindelijk nieuws,
    ik heb van de verkopende partij 100 euro terug gekregen.
    op voorwaarde dat ik de kapotte turbo zou terug sturen,.
    ik heb inmiddels een goeie turbo gekocht van een maat van me voor 250 euro .
    dit geintje heeft me dus 150 euro gekost
    ik had de verkoper een voorstel gedaan om de helft mee te betalen maar dat was geen optie aangezien hij geen schuld had volgens hem.
    het is al met al een moerlijk verhaal maar ben blij dat ik iig nog iets terug heb gehad
    als ik iedereen een wijze les mag geven
    CONTROLEER AL DE SPULLEN DIE JE KOOPT HIER OP HET FORUM!
    ongeacht wie het is
    gr david

nou de auto loopt nu de motor is verder erfect gelukkig
    alleen de gechipte computer is kapot een extra domper op het hele verhaal
    de motor liep eerst niet helemaal zuiver en als je tegen de ecu tikte of de stekker bewoog sloeg de motor af
    dus hele stekker nagkeken op breuken oid
    niks gevonden
    comp open gemaakt niks geks aan te zien
    weer op de motor gehangen en hij liep goed voor 1 dag
    daarna stotterren bij volgas en afslaan
    weer alles na gezien niks vreemds gevonden
    nu heb ik van een maat een ecu geleend om te kijken of het probleem daar zat
    die eraan geprikt en loopt als een zonnetje geen storing niks meer ook niet als je de stekker rommeld
    dus duidelijk verhaal lijkt me
    kortom
    kapotte turbo
    kapotte ecu
    is dus een duur geintje geworden
    gelukkig heb ik nog vems liggen die ik kan monteren maar goed dat was voorlopig nog niet de opzet
    wou eerst naar de rdw met standaard spul
    ben igg flink teleur gesteld op ze zachts gezegd:argue

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 60)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.