HOE HARD RIJ IK NU EIGENLIJK ??

Forumindex Forums Modellen Kadett HOE HARD RIJ IK NU EIGENLIJK ??

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #18145994

    @076 wokkel wrote:

    @Type>>R wrote:

    Ik ga na mn vakantie kijken wat mogelijk is heb al geprobeerd te zoeken op een teller met een hoger W getal maar zonder succes

    Fiets computers zijn ook zeer nauwkeurig als je ze goed monteerd , ervaring mee op de motor tot 200 klopt het op 2 km na in vergelijking van mn motor gps

    maar kijk na mn vakantie wel wat ik allemaal ga doen en of wat mogeljik is ,

    Heb je spaak velgen of wil je het magneetje heel goed lijmen?
    En tijdens het inveren en uitveren kun je geen snelheid aflezen of heb je hier ook al iets voor bedacht? :jerry

    Dat word lijmen , en er valt vast wel wat te fabriceren dat de lezer op de juiste plek blijft :)

    #18145995

    @Type>>R wrote:

    Nu zit ik op MP te kijken en kom een complete teller Unit tegen voor D Kadett

    met een W getal W=1162

    Er zit nu een W=1137 in , los ik hiermee het probleem beter op ? kom ik in de buurt ?

    Als je het weet graag snel laten weten dan kan ik dat misschien nog snel regelen voor de vakantie :thumb

    Hallo,

    Helaas, je komt wel een beetje in de richting maar je bent er nog lang niet. Je hebt een afwijking van ruim 14%. Je hebt nu W=1137 en als je hier 14% bij optelt kom je uit op W=1299. Dus als je een teller kunt vinden die ergens tussen de 1270 en 1320 ligt kom je een heel eind.

    Groeten Olaf

    #18145996

    @076 wokkel wrote:

    Heb je spaak velgen of wil je het magneetje heel goed lijmen?
    En tijdens het inveren en uitveren kun je geen snelheid aflezen of heb je hier ook al iets voor bedacht? :jerry

    :wors :wors :wors
    Zou je zo’n opnemer niet gewoon op het onafgeveerde deel monteren??? :sleeping Of heb ik dat altijd verkeerd gedaan
    Bijvoorbeeld op de remankerplaat. het magneetje zit dan IN de velg en gaat alleen maar vaster zitten naarmate je harder rijdt.
    Opnemertjes van after-market cruisecontrol’s werden doorgaands op de steekas, of bij een achtwerwielaandrijver op de cardanas bevestigd.

    Volgens mij denk jij dat het opnemertje ergens aan het spatbord hangt :cry

    #18145997

    @olafspoolder wrote:

    @Type>>R wrote:

    Nu zit ik op MP te kijken en kom een complete teller Unit tegen voor D Kadett

    met een W getal W=1162

    Er zit nu een W=1137 in , los ik hiermee het probleem beter op ? kom ik in de buurt ?

    Als je het weet graag snel laten weten dan kan ik dat misschien nog snel regelen voor de vakantie :thumb

    Hallo,

    Helaas, je komt wel een beetje in de richting maar je bent er nog lang niet. Je hebt een afwijking van ruim 14%. Je hebt nu W=1137 en als je hier 14% bij optelt kom je uit op W=1299. Dus als je een teller kunt vinden die ergens tussen de 1270 en 1320 ligt kom je een heel eind.

    Groeten Olaf

    Zou jij enig idee hebben waar ik die W getallen tellers zou kunnen vinden ??

    #18145998

    @Type>>R wrote:

    Bij die fiets computer zit een boekje bij welke inch maat je op welke hoogte je de sensor moet plaatsen , als je dit goed doet kan het heel goed kloppen

    Iets zegt me dat je het nog niet helemaal snapt.

    Waar die sensor zit maakt niet uit, hoe dichter bij het draaipunt hoe beter de respons is, gewoon omdat het magneetje langzamer voorbij komt en de pulsen dan makkelijker geregistreerd kunnen worden. in die fiets-o-meter hoef je alleen maar de doorsnee van de band (gemeten) in te geven OF de lengte van 1 omwenteling (krijtstreepie op de band en op straat, 1 omwenteling voortduwen, krijtstreepie op straat en de afstand in centimeters ingeven. Dat is overigens veel zuiverder dan de doorsnee opgeven, die is moeilijk te meten en je hebt altijd te maken met afwijking door inveren van de band.

    #18145999

    @RobRD wrote:

    @Type>>R wrote:

    Bij die fiets computer zit een boekje bij welke inch maat je op welke hoogte je de sensor moet plaatsen , als je dit goed doet kan het heel goed kloppen

    Iets zegt me dat je het nog niet helemaal snapt.

    Waar die sensor zit maakt niet uit, hoe dichter bij het draaipunt hoe beter de respons is, gewoon omdat het magneetje langzamer voorbij komt en de pulsen dan makkelijker geregistreerd kunnen worden. in die fiets-o-meter hoef je alleen maar de doorsnee van de band (gemeten) in te geven OF de lengte van 1 omwenteling (krijtstreepie op de band en op straat, 1 omwenteling voortduwen, krijtstreepie op straat en de afstand in centimeters ingeven. Dat is overigens veel zuiverder dan de doorsnee opgeven, die is moeilijk te meten en je hebt altijd te maken met afwijking door inveren van de band.

    Ah oke dat wist ik niet thnx :thumb

    #18146000

    Stond het W getal niet gewoon midden onder op de wijzerplaat?

    Zoals hier, fototje van MP opgezocht

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.