hoe haal ik wat meer vermogen uit me corsa B?

Forumindex Forums Modellen Corsa hoe haal ik wat meer vermogen uit me corsa B?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217696

    hallo,

    ik zou graag willen weten hoe ik meer vermogen uit me motorblok kan krijgen. heb een C14SE met 82 pk. maar iets meer zal wel leuk zijn.
    had er al een powerfiter op geschroeft maar dat helpt niet veel heb ik het idee. zit er ook eigenlijk meer voor het geluid/

    maar iemand van hier misschien tips erover??

    greetz
    Corsageak

    #17618647

    Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

    er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

    Willem

    #17618648

    Originally posted by wim-v6
    Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

    er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

    Willem

    orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
    Dat is de juiste keuze..

    Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
    Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

    is goedkoper, makkelijker etc

    #17618649

    inlaat spruitstuk en cilinderkop kanalen polijsten mischien een K&N filter en niet een cheap powerfiltertje

    #17618650

    Originally posted by kiyamizio
    inlaat spruitstuk en cilinderkop kanalen polijsten

    en dan????
    Dat kost toch veel te veel tijd en dus geld voor die 2 pk wat je ervoor terug krijgt!!!!

    Like said..
    gewoon een motorswap.

    Is het snelst, goedkoopst en makkelijkst

    #17618651

    hoe ver wil je gaan :angel
    maar dan moet die 1.4 er ECHT uit!!!

    #17618652

    Gewoon beginnen met een x16, powerbox, snelle nokkenassen, chip op maat dan kom je al een eind.

    #17618653

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by wim-v6
    Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

    er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

    Willem

    orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
    Dat is de juiste keuze..

    Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
    Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

    is goedkoper, makkelijker etc

    Goedkoper om een ander motorblok in een auto te hijssen?
    Schets eens een plaatje van de kosten dan?

    Ik zag pas nog een stuk over een Corsa A met C16SE die zo’n 15PK winst had met het flowen van de kop en het dichttikken van de EGR. Staat geloof ik op Corsanovatuning.nl
    Wie tijd en gereedschap heeft kan zoiets best ondernemen. En ookal is dat omgerekend in uurloon niet economisch, het is wel low-budget en een leuke vrijetijdsbesteding.

    En wie een beetje slim weet te speuren op Ebay en dergelijke sites kan relatief goedkoop performance onderdelen vinden.
    Een sport nokken asje kost je normaal al snel 300 euro, maar in de aanbieding op Ebay kan het al snel voor een euro of 150.
    Ik zag pas nog een Sportex 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk staan voor krap 100 euro. Nokkenassen van KentCams voor 250 euro. Dat soort leuke deals zeg maar.

    Daarbij, wat is de sport van het plaatsen van een groter blok? Wat mij betreft is het veel leuker en een betere uitdaging om elke laatste druppel performance uit een bestaand blok te halen.

    #17618654

    Originally posted by McKaamos

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by wim-v6
    Powerfilter eraf halen, origineel erop, heb je weer wat power erbij..

    er valt niet al te veel te doen met deze motoren verder.

    Willem

    orginele bak met een k&n of Green inlegfilter…
    Dat is de juiste keuze..

    Verder is er niet zo heel veel aan te doen.
    Haal gewoon een x16xe en hang die erin..

    is goedkoper, makkelijker etc

    Goedkoper om een ander motorblok in een auto te hijssen?
    Schets eens een plaatje van de kosten dan?

    Ik zag pas nog een stuk over een Corsa A met C16SE die zo’n 15PK winst had met het flowen van de kop en het dichttikken van de EGR. Staat geloof ik op Corsanovatuning.nl
    Wie tijd en gereedschap heeft kan zoiets best ondernemen. En ookal is dat omgerekend in uurloon niet economisch, het is wel low-budget en een leuke vrijetijdsbesteding.

    En wie een beetje slim weet te speuren op Ebay en dergelijke sites kan relatief goedkoop performance onderdelen vinden.
    Een sport nokken asje kost je normaal al snel 300 euro, maar in de aanbieding op Ebay kan het al snel voor een euro of 150.
    Ik zag pas nog een Sportex 4-1 spaghetti uitlaatspruitstuk staan voor krap 100 euro. Nokkenassen van KentCams voor 250 euro. Dat soort leuke deals zeg maar.

    Daarbij, wat is de sport van het plaatsen van een groter blok? Wat mij betreft is het veel leuker en een betere uitdaging om elke laatste druppel performance uit een bestaand blok te halen.

    ik denk dat je het nog niet helemaal doorhebt.
    Samen met max hier van het forum ben ik eigenaar van corsa-novatuning.nl

    tevens is die 1.6 gsi motor die daar behandeld wordt mijn eigen oude blokje.. Dus ja ik weet hoe en wat.
    En ik blijf erbij, geef 300 euro uit voor een x16xe en hang die erin..

    Dan is de basis goed.

    Geld in een 14se stoppen is jammer geld.
    De 1.4 8v mist namelijk al wat koppel..

    EN voor een paar honderd euro er 20 pk en 30nm erop vooruit gaan is niet mis…
    Tevens kun je de 1.6 veel verder door tunen..

    Ik zoek altijd naar de beste verhouding tussen geld en vermogen

    #17618655

    Luister nou maar naar wat ze zeggen. Die hele kop eraf halen flowen duurt langer en levert minder op dan dat je er een ander blok inlepelt.

    #17618656

    Wat je zegt is natuurlijk wel waar, en ik kan me er ook in vinden. Namelijk dat het tunen van een kleiner blok ”leuker” is dan gelijk een groter blok erin lepelen vanwege de uitdaging. Maar aan de andere kant, wat is wijsheid? Wanneer ik er zelf aan zou beginnen, zou ik er sowieso voor kiezen om een goede basis te hebben. Bekijk maar eens wat projecten van mensen, en vraag eens wat na. Kom dingen te weten over hoe en wat, wat zijn je recourses, wat als er onderdelen stuk gaan? Ik zou liever ergens aan beginnen aan een blok waarvan ik weet dat er genoeg onderdelen op de markt zijn, dan dat ik ergens aan moet beginnen waarvan het maar hopen is dat je er meerwaarde uit kunt halen. PS Als je toch aan je se gaat beginnen, blijf ik het wel volgen :)

    #17618657

    origineel gepost door 2e-c14nz
    Wat je zegt is natuurlijk wel waar, en ik kan me er ook in vinden. Namelijk dat het tunen van een kleiner blok ”leuker” is dan gelijk een groter blok erin lepelen vanwege de uitdaging. Maar aan de andere kant, wat is wijsheid? Wanneer ik er zelf aan zou beginnen, zou ik er sowieso voor kiezen om een goede basis te hebben. Bekijk maar eens wat projecten van mensen, en vraag eens wat na. Kom dingen te weten over hoe en wat, wat zijn je recourses, wat als er onderdelen stuk gaan? Ik zou liever ergens aan beginnen aan een blok waarvan ik weet dat er genoeg onderdelen op de markt zijn, dan dat ik ergens aan moet beginnen waarvan het maar hopen is dat je er meerwaarde uit kunt halen. PS Als je toch aan je se gaat beginnen, blijf ik het wel volgen :)

    Daar heb je ook wel een punt mee idd.
    Voor een minder populair blok vind je inherent ook minder onderdelen, wat het tunen lastiger maakt.
    Het is natuurlijk maar net hoe moeilijk je het wil maken voor jezelf ;)

    #17618658

    Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

    Maar goed basis is wel beter.

    #17618659

    Originally posted by Corsa_GSi
    Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

    Maar goed basis is wel beter.

    Waarom de koppakking??
    Ik snap dit soort reacties soms niet
    Ff goed zoeken naar een net blok..
    Die dingen zijn niet van goud..

    Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

    #17618660

    origineel gepost door Corsa_GSi

    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

    Maar goed basis is wel beter.

    Als je de 1.4 zou gaan bewerken moet je die dingen ook doen dus what’s the F%$*N diffrence??!!??:jerry

    #17618661

    origineel gepost door corsaboy

    Originally posted by Corsa_GSi
    Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

    Maar goed basis is wel beter.

    Waarom de koppakking??
    Ik snap dit soort reacties soms niet
    Ff goed zoeken naar een net blok..
    Die dingen zijn niet van goud..

    Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

    mischien zegt hij dat omdat hij er uit is kan je er wel makelijk bij. je moet ook geen blok met 3 ton nemen. mischien kom je wel een blok tegen waar hij net 10000km terug gedaan is.

    #17618662

    Ik denk dat je sowieso niet op een paar honderd euro moet bezuinigen. Altijd 6 % onvoorzienekosten he :D

    #17618663

    ik heb nog wel een 2 liter 16 klepper liggen met f20 bak
    voor meer info u2u

    #17618664

    ik heb hetzelfde blok erin zitten en ik zit nu op 100 pk.
    ik heb vanaf de kat een remus pijp zonder demper(du 1buis zeg maar van remus)en eind demper van remus.en mijn computer is onder handen genomen door ms-tech.en ik moet zeggen hij rijdt lekker

    #17618665

    Originally posted by bluethunder
    ik heb hetzelfde blok erin zitten en ik zit nu op 100 pk.
    ik heb vanaf de kat een remus pijp zonder demper(du 1buis zeg maar van remus)en eind demper van remus.en mijn computer is onder handen genomen door ms-tech.en ik moet zeggen hij rijdt lekker

    heb je daar een vermogens uitdraai van????
    king:

    #17618666

    Originally posted by corsaboy

    Originally posted by Corsa_GSi
    Je zou nog een 1.6 8v onderblok kunnen overwegen, maar of dat het geld waard is.

    Daarnaast kost een ombouw naar x16xe wel meer dan 300 denk ik (gelijk wel distri en koppakking vervangen enzo).

    Maar goed basis is wel beter.

    Waarom de koppakking??
    Ik snap dit soort reacties soms niet
    Ff goed zoeken naar een net blok..
    Die dingen zijn niet van goud..

    Blokje en ombouw is echt wel tussen de 3 en 600 te realiseren.. Als je het een beetje goed uitzoekt.

    Omdat de koppaking erna 150 dkm-er meestal tussen uit ligt bij die motoren. :vertag

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.