Hoe een originele monza GSE te herkennen?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Hoe een originele monza GSE te herkennen?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 153)
  • Auteur
    Berichten
  • #17678990

    origineel gepost door GSE
    Moroe schokbrekers
    24mm stabi stang voor
    dat grijze/zwarte recaro interieur
    geen chroom
    boordcomputer
    2cm lagere veren
    geen chroom aan de buitenkant
    stickers GSE op de motorkap deuren en achterklep
    sideskirts
    lelijke 15 inche velgen met ballon 205/60-15 banden
    vaak digitacho
    electrische spiegels met verwarming
    gordels achterin
    GSE achterspoiler
    antenne altijd in de ruit
    getinte ramen standaard
    altijd een 30E als motor (nooit een 2500 of 4 cil)

    En een sper….is een twijfel voor mij,de 1 zegt van wel de ander van niet.

    zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;)

    #17678991

    Getinte ramen is soms ook moeilijk te zien,ik zie eerlijk gezegt ook geen duidelijk verschil tussen de nicotine getinte ruiten van de A1 en de groen getinte ruiten van de A2…

    #17678992

    origineel gepost door Jigsaw

    zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;) [/quote]
    dus ook geen antenne in je ruit :hmmz

    misschien ff een paar pics posten, kunnen wij ook ff meekijken ;)

    #17678993

    wij hebben hier ook een monza A2 GSE staan. zal is kijken of der sperr in zit….

    #17678994

    Wij hebben een Monza A2 GSE uit zwitserland.

    Volgens onderhoudsboekjes en originele registratie-documentatie welke geleverd is bij de auto wordt GSE vermeldt.

    Volgens de vorige eigenaar, die de auto geimporteerd heeft, wilde het RDW geen GSE op het kenteken vermelden, terwijl dit dmv de originele documenten wel te bewijzen was.

    Het hoeft dus niet altijd op het kenteken te staan.

    #17678995

    Dat had ik ik m’n vorige post ook al aangegeven,
    het type gedoe vullen ze nie meer in,
    ben er nu 2 keer geweest, met de A1 en de A2,
    gaat de RDW alleen maar om de chassisnummer, kleurtje ,
    motor [kw’s] en de evt kilo’s, that’s all :thumbup

    dat checken ze met de europese landen die aangesloten
    in zo’n database, klopt dat alles, hup, krijg jij het papiertje erbij.:D

    denk dat zwitserland [nog] niet in dat lijstje met landen voorkomt,
    kennis van me had het meegemaakt, was weinig info te halen uit zwitserland,
    dus met een voertuig vanuit een land dat buiten die database valt,
    kun je nog een beetje mee ……..:agent

    #17678996

    Zwiterland zit ook niet in de EU, en daarom worden die gegevens niet gelinkt.

    Trouwens, naast de “standaard”uitvoering van de GSE, heb ik ook wel een “Exclusive” gezien (de Manta had die uitvoering ook). Die was donker metallic groen, groen getint glas, had groen Recaro interieur erin en was echt fully loaded. Ik weet alleen niet, of dat een origineel vanaf fabriek komende uitvoering was De Exclusive badge zat op de voorschermen en achterklep (in het wit). De auto stond toentertijd altijd in Papendrecht, en was eigenlijk mijn eerste aanraking met de Monza.

    #17678997

    kheb er hier wel een pic van,
    weet alleen niet of je dit type bedoelt :hmmz

    de badge op de voorschermen, groen getint glas :D

    grz ;)

    #17678998

    Ja, als ik in mijn geheugen graaf, zag die Monza er wel zo uit, inclusief de kleur. Alleen geen booskijkers, en andere velgen.

    #17678999

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door Jigsaw

    zover ik kan zien voldoe ik aan alle eisen, behalve de digitacho en getinte ramen ;)

    dus ook geen antenne in je ruit :hmmz

    misschien ff een paar pics posten, kunnen wij ook ff meekijken ;) [/quote]

    antenne heb ik dan weer wel ;)

    hierbij nog wat foto’s:

    achterlichten zijn niet origineel trouwens ;) die heb ik wel nog liggen

    #17679000

    Ziet er niet verkeerd uit, hoor !! Wit staat een Monza beregoed. Je achterlichten en tussenbalk zijn van een normale A2, want chroomstrip. Bij de GSE antraciet.

    Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P

    #17679001

    Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P

    Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz

    #17679002

    Mooie pics, Jigsaw thnx :wub

    die bumper voor, is die org ook van een GSE :hmmz

    idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup

    #17679003

    origineel gepost door senatorman

    Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P

    Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz

    dan zetten we hem andersom, ken ie niet meer voorruit rollen :o :D

    #17679004

    idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup

    Bij mij voor de deur, is een nog mooiere lokatie :P

    #17679005

    origineel gepost door senatorman

    idd een mooi stek, daar waar ie nu staat, een geweldige lokatie :thumbup

    Bij mij voor de deur, is een nog mooiere lokatie :P

    ooooo,………., laat zien :o :kewlpics

    toch niet waar jij die fotos heb gemaakt ;)

    #17679006

    origineel gepost door MonzaRon

    origineel gepost door senatorman

    Je woont in een leuk aflopend straatje. Makkelijk als tie een keer niet starten wil, hoef je niet te duwen :P:P:P

    Minder als je vergeet je auto goed op de handrem te zetten. :o:o………….:argue……..:fy1:hmmz

    dan zetten we hem andersom, ken ie niet meer voorruit rollen :o :D

    links van dat grasveldje is nog een zijstraatje, kan ik em ff in laten rollen en dan weer vooruit de berg af :P

    maar die bumper is naar mijn weten origineel GSE
    zie: klik

    #17679007

    Wordt er getwijfeld aan de bumper? Volgens mij is het exact dezelfde als op elke A2, alleen zijn de chome strips zwart gespoten bij een GSE.

    #17679008

    nee, niet dat ik twijfel dat ie van een A2 is, maar omdat het lijkt,
    dat het rechter rooster dicht is, zo op de foto te zien dan :thumbup

    hier heb je nog een Monza A2 voorbeeld,
    met een afgesloten rechter rooster

    die voorbumper van mij is op die plaatsen helemaal open,
    en met zwarte gaas van binnenuit afgedekt :hmmz


    dacht eerst dat het org was, was zeer netjes afgewerkt.
    maar tis dan ook geen GSE ;)

    een boeiende topic, d’r zijn veel verschillen te herkennen bij de ‘GSE’s
    wist niet dat er zoveel opties waren :thumbup

    #17679009

    Volgens mij is altijd het rechterrooster open, en het linkerrooster dicht. En geldt dit niet alleen voor een GSE, maar ook een gewone A2.

    Deze opening heeft wel degelijk nut bij een GSE, omdat alleen een echte GSE een oliekoeler voor het rechterwiel onder de achterbumper heeft zitten. in de wielkast dus.

    #17679010

    Op autoweek.nl staat nog een brochure over de monza gse,
    hier de link: http://www.autoweek.nl/brochure.php?id=1430&offset=1
    Je moet alleen wel even inloggen…

    #17679011

    :jerry

    thnx, ben nu ingelogd :thumbup

    edit: nederlandstalig, mooi in beeld gebracht, nogmaals dank :wors

    #17679012

    origineel gepost door vectra c20ne driver
    Op autoweek.nl staat nog een brochure over de monza gse,
    hier de link: http://www.autoweek.nl/brochure.php?id=1430&offset=1
    Je moet alleen wel even inloggen…

    thx! Leuk.

    Je ziet ook dat het rooster links in de bumper dicht is, maar zwart is afgeplakt, terwijl het rechterrooster open is.

    #17679013

    volgens mij is een originele gse zwaarder (1484 kg ) inplaats van een gewone 3.0 a2 ( 1408 kg ) zo zijn ook de omgekatte jongens te herkennen , 3.0 a1 weegt namelijk 1396 kg . zal alleen een enkele kilo schelen of het automaat is of handgeschakeld.

    #17679014

    zow, das wel ff 80 kilootjes meer op papier :o

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 153)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.