Hoe beheren jullie je auto onderhoud?

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Hoe beheren jullie je auto onderhoud?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #18101641

    Heb er een paar gehad die zo pijnlijk waren in porto dat ik ze ook wel onthoud :jerry

    #18101642

    @kimmiej666 wrote:

    Heb er een paar gehad die zo pijnlijk waren in porto dat ik ze ook wel onthoud :jerry

    Inderdaad ja, zo had ik in 2002 voor 1200 Euro aan onkosten om mn F, die ik toen net 2 maand had, APK goedgekeurd te krijgen :swear
    Anno 2013 heb ik hem nog steeds :wub :wub :wub

    Rik ;)

    #18101643

    @KadAstra-EF wrote:

    @kimmiej666 wrote:

    Heb er een paar gehad die zo pijnlijk waren in porto dat ik ze ook wel onthoud :jerry

    Inderdaad ja, zo had ik in 2002 voor 1200 Euro aan onkosten om mn F, die ik toen net 2 maand had, APK goedgekeurd te krijgen :swear
    Anno 2013 heb ik hem nog steeds :wub :wub :wub

    Rik ;)

    i Win..

    02-2011 aanschaf
    04-2011 nieuwe veren 300 euri
    07-2011 geschorst wegens problemen
    04-2012 6 nieuwe verstuivers, turbokleppie en apk 2700 pleuri
    07-2012 software update ivm brandstofpomp problemen
    07-2012 drukregelaars + brandstoffilter ca 200 euri
    08-2012 koppeling, vliegwiel, ashoezen, motorsteun, onderhoud 1250 euri

    Na dit alles gerepareerd te hebben rijdt ie pas weer goed.

    Ff voor gein ingevuld via die site:

    Km stand aankoop: 186000 km
    Aankoop prijs: € 3.500,00

    Km stand nu: 218.300
    Kosten services
    Totaal: € 4.235,00

    #18101644

    @kimmiej666 wrote:

    @KadAstra-EF wrote:

    @kimmiej666 wrote:

    Heb er een paar gehad die zo pijnlijk waren in porto dat ik ze ook wel onthoud :jerry

    Inderdaad ja, zo had ik in 2002 voor 1200 Euro aan onkosten om mn F, die ik toen net 2 maand had, APK goedgekeurd te krijgen :swear
    Anno 2013 heb ik hem nog steeds :wub :wub :wub

    Rik ;)

    i Win..

    02-2011 aanschaf
    04-2011 nieuwe veren 300 euri
    07-2011 geschorst wegens problemen
    04-2012 6 nieuwe verstuivers, turbokleppie en apk 2700 pleuri
    07-2012 software update ivm brandstofpomp problemen
    07-2012 drukregelaars + brandstoffilter ca 200 euri
    08-2012 koppeling, vliegwiel, ashoezen, motorsteun, onderhoud 1250 euri

    Na dit alles gerepareerd te hebben rijdt ie pas weer goed.

    Ff voor gein ingevuld via die site:

    Km stand aankoop: 186000 km
    Aankoop prijs: € 3.500,00

    Km stand nu: 218.300
    Kosten services
    Totaal: € 4.235,00

    Oef, dan heb je alles wat kan tegen zitten aan een diesel bijna wel gehad als je kijkt naar de kosten…

    #18101615

    Idd, enkel de turbo zo’n beetje nog qua grote kosten…

    Maar hoop dat die voorlopig wel nog ff blijft leven :-)
    Nu wel ff gehad met al die reparaties :-)

    Heb al een hoop kunnen besparen doordat ik die drukregelaars en koppeling zelf heb gedaan, anders was ik nog wel een dikke 1000 euro lichter aan arbeidskosten.

    #18101640

    Au.

    Meer besteed aan onderhoud als aan de aanschafprijs.
    Had tussendoor een een astra gtc in de lease gereden van 120 tot 160dkm
    Die stond ook elke maand in de garage.
    Daar was een hoek niet van gereviseerd.

    Terwijl ik in het verleden wel eens een astra g diesel had gehad regelmatig olie controleren en
    en de tank vullen en gaan.

    Heb nu prive weer een auto maar hoop niet dat ik daar in 2 jaar 4k aan moet verspijkeren

    Theun

    #18101645

    Ik hou helemaal niets bij. Doe gewoon het onderhoud wat ik nodig vindt, of wat er bij apk gemaakt moet worden. Preventief onderhoudt zoals bougies, filters en olie die ik om een paar jaar. Dit hou ik totaal niet bij,. Als ik wat tijd en geld heb en de filters zijn vies en de olie is zwart aan de pijlstok dan wordt er onderhoud verricht. Dat dit veel geld kost weet ik. Ga ik dit registreren dan slaat mijn vrouw achterover van het totaalbedrag.

    #18101646

    Nou hier gaat voortaan ieder 15.000 en nieuwe dieselfilter erin en rond de 20.000/30.000 nieuw filter en olie.

    Heb een goede zaak gevonden waar ik voor €70 euro 10l castrol olie kan kopen en die 2 filters zijn ook maar €40, dus liever preventief voortaan, maar goed wij draaien ook tegen de 40.000 per jaar weg.

    Als je nagaat dat de station nu bijna 2 jaar in bezit is en in totaal bijna 1 jaar stil heeft gestaan is 32.000 kilometer gereden ook nog niet gek.

    #18101647

    Met de astra f is echt belachelijk goedkoop rijden, het duurste was denk ik de complete koppeling vervangen, 150euro! Wel zelf gedaan dan, word je spontaan vrolijk van king: Verder een keer de remschijven+blokken vervangen voorzijde, thermostaat, radiateur, ruitenwissermotor achter, ontsteking, bougiekabels, remcilinder achter, nieuwe achterdemper, v-snaar, kleppendekselpakking en verder het standaard onderhoud van filters en olie. Sommige dingen 2e hands erin gezet scheelt ook weer natuurlijk. Bij aankoop zat er al nieuwe middendemper op, achterremmen achter waren als nieuw nog, weinig aan de hand dus. Zo weet ik onderhand wel dat het meeste al eens is vervangen haha :thumbup

    Verder wat spuitwerk laten verrichten oa complete front gespoten, achterbumper, spoiler, sideskirts en achterschermen bij laten werken en dit voor 850 euro dus dat was ook wel even een investering :agent

    Auto heeft nu 4 keer apk gehad in mijn bezit en dat was elke keer weer binnen paar minuten klaar, dus daar nooit problemen mee gehad!

    #18101648

    ook al een goede plek gevonden om dat allemaal bij te houden? ;)

    voor de al geregistreerde, ik heb een datum optie toegevoegde bij de onderdelen sectie zodat je de aanschaf datum kan invoeren van het onderdeel. PDF’s genereren is in ontwikkeling en vordert goed!

    #18101649

    Ik heb mijn Kadett erin staan.Moest wel even alle gegevens bij elkaar zoeken.Het invoeren was een appeltje eitje!
    Persoonlijk vindt ik het reuze handig.Soms moet ik wel eens iets weten omrent de auto,dan hoef ik niet naar boven te rennen.Nu kan ik gewoon voor de PC blijven zitten.

    Alle onderhoudswerkzaamheden (garage of ik zelf) die staan er nu in.
    Erg handig.Ook bij verkoop van de auto,even uitprinten en klaar.

    Gr Marcel.

    #18101650

    En wat als de site plots offline gaat? Alle gegevens kwijt

    #18101651

    Via de PDF export kan je binnenkort alle data downloaden naar je eigen PDF bestand. Uiteraard kan je het dan uitprinten.

    #18101652

    Kijk das dan weer wel makkelijk :)

    #18101653

    De export staat online :) Heb een voorbeeld PDF met voorbeeld data online gezet:

    http://www.beheerjeonderhoud.nl/downloads/beheerjeonderhoud_export_26-02-2013_2249.pdf

    Op de detail pagina van je auto staat onder statistieken nu een export knop.

    :thumbup

    #18101654

    heb het maximum aantal auto’s uitgebreid naar 4, omdat er toch wel wat vraag was voor meer :)

    verder staat de volgende grote update ingepland voor een mobile variant. Kleine updates worden wel doorgevoerd (bouwdatum auto incl leeftijd berekenen komt binnenkort) :thumb

    #18101655

    na wat tips onder andere van jullie :), komt er ook een nieuwe optie bij naast de grote beurt, reparatie etc, namelijk een ‘onderhoud/accesoires’ optie, voor als je bv je spoiler of zomerbanden gaat monteren. Verder is er ook een koppeling met het RDW bij gekomen om je auto gegevens op te vragen.

    #18101656

    350.000km tot nu 523.000km
    1x olie ververst, de rest alles wat piep of kraakt ga ik me eens bekijken en als het nodig is vervang ik het en anders gewoon door rijden…

    Zoals luchtfilter of olie/dieselfilter of andere zaken zoals bij grootonderhoud heb ik nooit van gehoord, in mijn ogen allemaal weg gegooid geld om de zoveel 1000km.

    Zit in de fam dat IK er zo over denk.

    Tenslotte nog nooit langs de kant gestaan.

    #18101657

    :wtf phil

    #18101658

    Niks mis mee Stefan.

    #18101659

    hoe doe je dat dan met spanrollen / waterpomp en disriemen etc, weet niet of je daar op de gok ook mee doorrijdt? :)

    #18101660

    Ik hoor er ook een beetje raar van op maar ieder heeft zn eigen manier om zn auto te beheren om het zo maar even te zeggen.

    Rik ;)

    #18101661

    @BeheerOnderhoud wrote:

    hoe doe je dat dan met spanrollen / waterpomp en disriemen etc, weet niet of je daar op de gok ook mee doorrijdt? :)

    1x bij de 4ton.. Ben nu 3000km te laat.

    Heb het wel klaar liggen, moet nog afspraak maken.

    Kijk niet zo op de km.

    En als het gebeurd pech gehad.

    #18101662

    @astraTD wrote:

    @BeheerOnderhoud wrote:

    hoe doe je dat dan met spanrollen / waterpomp en disriemen etc, weet niet of je daar op de gok ook mee doorrijdt? :)

    1x bij de 4ton.. Ben nu 3000km te laat.

    Heb het wel klaar liggen, moet nog afspraak maken.

    Kijk niet zo op de km.

    En als het gebeurd pech gehad.

    Moet je met zo’n ster doen, Ligt het kettingkje zo buiten…

    Heb al 300d’s (met en zonder turbo) gehad hier, waarvan door slecht olieonderhoud de ketting al door het klepdeksel was geslepen… (let wel, nog geen 3ton op de klok).

    maar heb ook keurig onderhoude exemplaren gehad, welke met 7ton nog prima draaiden..

    Willem

    #18101663

    Mja toch vind ik het allemaal kwats die onderhoudsbeurten op de elke kmstand.

    10.000km stad, motor draait 1000uur plus moet 10x zo hard werken.
    10.000km autobaan, motor draait 400uur, en zweeft met 1 constante toerental over de weg.( noem maar iets )

    Groot verschil in slijtage.

    Nogmaals iedereen moet zelf weten wat die doet en aan onderhoud, tenslotte ieder zijn eigen waggie..

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 54)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.