Hitteschild raakt los?

Forumindex Forums Modellen Astra Hitteschild raakt los?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247484

    Van mijn opel astra G Hatchback op lpg, raakt mijn hitteschild los en dit veroorzaakt een wat trillend/klapperend geluid.
    Nu is mijn vraag dan ook of deze gewoon los te verkrijgen is zodat ik dit gedeelte wat los is geraakt door roest kan vervangen of kan ik deze vast zetten op een of andere manier?
    Een garage bedrijf waar ik ernaar vroeg vertelde mij van ruk dat hitteschild er onderuit…maar ik weet niet wat eronder zit en het houd toch gedeeltelijk de weersinvloeden weg van het gedeelt wat daaronder zit…tevens heb ik een lpg installatie in de kofferbak zitten wat het volgens mij niet echt fijn vind als daar warmte naar toe komt…..

    Iemand met een idee is altijd welkom

    #18005133

    ik heb zelf de bout los gedraait en er even een grote ring opgezet past prima geen last meer .
    het kan zo makelijk zijn. snap de garage niet hoezo er iets afhalen wat erop hoort.

    #18005134

    Precies mijn gedachte was dan ook, dat ding zit er niet voor niets en hitte die vrij naar boven toe kan lijkt mij ook geen goed idee…
    Maar ik ga eens kijken of ik een grotere ring kan plaatsen

    #18005135

    Ben je me net voor Krasy, het is idd meestal dat ringetje vervangen door een grotere. Die torx raken niet gauw los nl.

    #18005136

    bedoel je echt een hitteschild of gewoon de buitenmantel van de einddemper ??

    bij mijn station lag de buitenmantel van de demper helemaal los en rammelde tegen de auto , heb deze verwijderd en geen rammel meer , tevens ook geen extra hitte uitstraling naar boven toe , dus ik maak me in elk geval geen zorgen .

    #18005137

    Die hitteschilden BOVEN de uitlaat hangen ook Vaak los, zijn dan uitgescheurd bij de boutgaatjes inderdaad..

    Maar hard roesten zal dat niet, is namelijk Aluminium.

    Grotere ringetjes monteren is de beste oplossing.

    Deze hitte schilden zijn meer voor Isolatie van uitlaat hitte naar binnen, als voor brandveiligheid..

    Willem

    #18005138

    Ik heb mijn hitteschild boven de einddemper er maar af gehaald, zoveel zin heeft die niet.
    Alleen als ik in de zomer naar Zuid-Frankrijk knal, ga ik even goed opletten als ik dan eenmaal aankom bij m’n ouders, waar ze wonen is het vaak meer dan 35 graden en dan heeft het blok meer dan 12 uur achter elkaar gedraaid….dan is alles echt goed warm ;)

    #18005139

    Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
    Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?

    #18005140

    Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.

    #18005141

    @Klopper wrote:

    Gewoon eraf laten, en wil je zeker weten dat het bovenliggende deel beschermd blijft, dan kan je altijd nog hittebestendige tape erop plakken (aluminium-achtig spul). Zie je in sommige motorruimtes ook nog wel eens zitten. Hiermee bedoel ik gewoon de tape, niet die rolletjes doek voor de spruitstukken.

    Kan dat geen kwaad als er van de zomer een caravan achter hangt naar kroatie. Kan me me voorstellen dat het bloed heet eronder wordt.
    In de caravan gaan ook 2 motoren jaarlijks naar italie.

    #18005142

    Ik heb destijds het hitteschild boven mijn uitlaatdemper ook weggelaten.
    Ik reed zomers ook met zware aanhanger naar Zuid-Frankrijk, ben regelmatig onderweg gestopt om te kijken of er niets smolt ofzo.

    Zolang je rijdt, blijft alles goed gaan, kom je na 1200 km rijden op je bestemming aan, dan wordt het wel een probleem (bij mij werd het althans wel ontzettend warm). Dus die aluminiumtape die Klopper suggereert is dan zeker geen overbodige luxe.

    #18005143

    @opc-adrijver wrote:

    Vandaag zag ik dat mijn hitteschild boven de einddemper volledig los hangt. Schild is idd losgebroken op beide bevestigingspunten. Bij een poging om de moeren los te draaien zijn deze beide afgebroken.
    Hoe kan ik het beste het hitteschild weer vastzetten… de tapeinden uitboren? of nieuwe bevestigingspunten maken?

    Ik zie een Gechipte turbo motor, dan is het misschien handiger om hem te laten zitten (Word helemaal Bloedheet!!)

    eenvoudig op te lossen door de punten te verplaatsen, gaatje in de bodemplaat maken, zelftapper met grote ring om vast te zetten..

    Willem

    #18005144

    Hier ook hetzelfde probleem. Gewoon nieuwe bevestigingspunten maken en klaar, half uurtje werk!!

    #18005145

    Thanx,

    Tis idd opgelost met even een boortje en een tappertje erin.

    Weet iemand toevallig ook iets over de handrem viewtopic.php?f=187&t=177086

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.