Hier hoort toch een filter ??

Forumindex Forums Modellen Tigra Hier hoort toch een filter ??

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207865

    Ik denk dat hier (rode pijl) het één en ander mist..

    Daar hoort een filter in te zitten, maar waar dient dit voor en hoe belangrijk is deze eigenlijk ?

    Gr. Maurice

    #17445848

    Dat is het systeem waardoor de kat eerder op temp is (beter voor milliieu)
    Dat ding zuigt alleen als de motor koud is aan, duurt een minuut ongeveer.

    Er hoort een filtertje in eigenlijk, maar je kan he hele systeem wel demonteren….

    #17445849

    jupz stekker van de pomp afhalen en je hoeft er geen filter meer in zetten.

    belangrijkste is alleen de vakuumklep gestekkert te laten.

    hoe te werk gaan:

    – neem stekker van pomp los
    – maak de vacuumslang die vanaf de motor komt los op de vacuum klep en dop deze slang af

    foto met uitleg:

    >- nu kun je zelfs de pomp verwijderen, geeft je een hoop ruimte, zie foto:

    #17445850

    Ok.. dit is weer zéér complete informatie :wors

    Maar wat is nou werkelijk het verschil, met of zonder die pomp ? en dat stekkertje laat je dan gewoon los liggen ?

    Gr. Maurice

    #17445851

    Stekkertje blijft los liggen.

    Werking secundaire luchtpomp:

    – Deze pomp treed in werking als de motor koud word gestart.

    – Deze zal een 2 minuten in werking blijven.

    – Deze pomp blaast lucht in de uitlaat erbij om de katalysator sneller op temperatuur te krijgen.

    – deze kat verwarming zorgt er enkel voor een snellere werking van de katalysator, zodat het beter voor het milieu is.

    de katalysator zal er niet onder lijden, daar deze katalysator op een ouder type van deze motor ook zonder deze pomp is geleverd.

    Willem

    #17445852

    Juist.. heb hier net ook al wat meer gelezen erover —> http://www.tigrafreaks.nl/viewthread.php?tid=611

    Zal komend weekend eens kijken of ik `m ook verwijderen ga king:

    Gr. Maurice

    #17445853

    origineel gepost door wim-v6

    belangrijkste is alleen de vakuumklep gestekkert te laten.

    is niet nodig de ecu stuurt hem alleen aan, er volgt geen terug melding over de stand/werking vacuummagneetklep.

    magneetklep valt automatisch af als de lambda stroomkring gesloten is

    #17445854

    je krijgt een storings lampje als je de vacuumklep los laat..

    dat is op zijn minst vervelend te noemen.

    vind het al genoeg dat het lampje af en toe aangaat omdat de EGR is afgedopt.

    Willem

    #17445855

    Hoe kun je het gat in je spruitstuk het beste afdoppen?

    #17445856

    Ik heb er een overmaats carterplug ingedraaid :P

    #17445857

    SCHOP! :P

    Ik wil hiermee is aan de slag..
    Heeft iemand hier toevallig een foto van hoe het eruit ziet ‘na’, of een ‘stappenplan’?

    #17445858

    ik ook

    #17445859

    Ben ik blij dat dat systeem achter mijn bumper e.d. zit
    Geen zooi in het motorruim:wors past sowieso weinig meer bij:jerry

    #17445860

    origineel gepost door groenetijger
    SCHOP! :P

    Ik wil hiermee is aan de slag..
    Heeft iemand hier toevallig een foto van hoe het eruit ziet ‘na’, of een ‘stappenplan’?

    ik wil wel een how to maken, maar heb m nooit verwijderd.

    heb een auto waar het nooit ingezeten heb (X14SZ), en een motor die het wel hoort te hebben (X16XE).

    Daarop zit een uitlaat spruitstuk voor een ouder type motor (C16XE) waar dit niet op zit.

    scheelt me ook weer afdoppen.

    Willem

    #17445861

    Is het alleen dat ding op het spruitstuk afdoppen, en verder klaar?
    Want dan is het redelijk snel gepiept lijkt mij?

    #17445862

    op het uitlaatsptuitstuk afdoppen, of de pijp vanaf uitlaatspruitstuk afdoppen…

    Willem

    #17445863

    Ik ga het is proberen, of ik ga de garage is aan het werk zetten :D

    #17445864

    Ff een vraagje, toen ik flexibele deel en de kat van mijn astra verving toen zaten er twee gaten in ipv 1 in de orginele, die tweede heb ik afgedopt, is dat het bewuste gat?? (je weet wel wim, waarvoor die relais ook ontbrak :P)

    #17445865

    aansluiting van de secundaire luchtpomp zitten direct tegen de cilinderkop op het spruitstuk gemonteerd.

    Willem

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.