Het senator bezigheids therapie topic

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Het senator bezigheids therapie topic

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 139)
  • Auteur
    Berichten
  • #18164342

    Vanmorgen met frisse tegenzin weer verder gegaan. Eerst de slangen van de oliekoeler los, en laten lopen. Niets, nada noppes… Geen druppel kwam eruit.

    3 uur later lag de motor met bak ernaast. Bak gedemonteerd, en de olie pomp eruit. Deze open getrokken en oorzaak gevonden van het niet werken van de pomp:

    Pomp uit de andere bak gehaald, en die zag er zo uit:

    Gelijk speling gemeten volgens WPH, en alles binnen de normen.
    Ook gelijk van de oude bak de 4de gang open getrokken. En de reden waarom die het niet meer deed was gelijk duidelijk. Platen waren blank, zat geen mm voering meer op.

    Donderdag alles weer in mekaar zetten, en dan kan alles weer in de auto. Hopen dat nu eindelijk alles in orde is.

    #18164343

    :shock: :shock: :shock:

    #18164344

    Die pomp zit in 90% van de bakken gelijk achter de koppelomvormer,ook bij jou TH180 alias 3gang automaat Bassie,als je een bak open maakt om de platen enz te vervangen kom je de pomp als aller aller eerste tegen,ik heb deze ook opnieuw afgedicht dmw een grote O-ring bij een 4L60E.

    #18164345

    Oke…..maar ik denk niet dat ik snel zelf een bak los trek.
    Maar zo kom ik wel weer wat dingen te weten ;)

    #18164346

    Weer een paar dagen druk bezig geweest, maar kan nu niet echt zeggen dat we succes boeken :grrr:

    Inmiddels is de motor er weer uit geweest, en de bak weer uit mekaar geweest.
    Maar nog altijd niets. Probleem pomp is wel opgelost, zit nu een werkende pomp in.
    MAAR
    ding wil niet vooruit komen. Pas bij 2000 rpm begint hij langzaam aan vooruit te rollen…

    Komende donderdag gaat de motor er weer uit. Nu staat op de planning om alles in de oude bak in te bouwen (dus overdrive en pomp) daar deze bak aan zich wel goed gereden heeft (met uitzondering van de overdrive dan)

    Heb in de tussentijd wel een paar leuke plaatjes geschoten.

    Bak met omvormer (niet echt speciaal)

    De pomp

    Pomp met tools:

    Pomp los

    De overdrive

    Complete overdrive eruit

    Gisteravond

    En de reden waarom de overdrive niets meer deed, de rechter zou net zou eruit moeten zien als de linker

    Olie is bij gevuld, en gepeild. Bouwt druk op maar wil niet vooruit zoals het zou moeten. Als het na donderdag nog altijd niet lukt, wordt het toch een andere bak eronder :(

    #18164347

    Probleem al gevonden?

    #18164348

    Nee, nog niet. Eerst komende paar dagen eerst maar eens ff rust.

    #18164349

    Snap ik…..
    Als ik het allemaal zo lees en zie, dan is het aardig wat werk…. :(

    #18164350

    Zo vandaag de oude bak uit mekaar gehaald.

    Pan eraf (met veel zooi op de magneten)

    Kleppenhuis open gemaakt, zodat ik deze kan vergelijken met de bak die er nu onder zit. Deze is namelijk open geweest en van de bank af gesodemieterd. Mogelijk dat ergens iets niet goed terug gezet is geworden.

    En een lege bak

    Morgen de motor met bak maar weer eens een keer uit de senator halen :(

    #18164351

    Bakkie doen?

    Kan me nog herinneren dat ik mijn 4 traps enkele keren weer los gehaald had nadat ik de werking van de accumulators veranderd had (busjes in de veren zodat ie sneller overschakelt)
    Had ik de schakelkam verkeerd staan :sleeping
    Hij stond vast in 1 vooruit versnelling :jerry

    #18164352

    @Fearless wrote:

    Bakkie doen?

    Kan me nog herinneren dat ik mijn 4 traps enkele keren weer los gehaald had nadat ik de werking van de accumulators veranderd had.
    Had ik de schakelkam verkeerd staan :sleeping
    Hij stond vast in 1 vooruit versnelling :jerry

    Die fout kon ik me nog herinneren.

    Geloof me maar dat ik dat deel dus 3x gecontroleerd heb, voordat ik hem in mekaar geschroefd had :jerry :jerry :jerry

    #18164353

    Vandaag de senator met tegenzin weer naar binnen gerold.

    Onder het mom van nieuwe dag, nieuwe kansen…

    En 3 uur later:

    En toen stond ie weer buiten, nu zonder motor en bak:

    Bak ligt nu thuis, dus kan morgen eens beginnen met het opentrekken en kijken wat nu precies het probleem is.

    #18164354

    Vandaag de bak aan een nadere inspectie onderworpen, en de mogelijke oorzaak gevonden.
    Als die weer ingebouwd is, en het werkt zoals het moet, laat ik weten wat het probleem was.

    #18164355

    Ik ben benieuwd…

    #18164356

    Anders ik wel

    #18164357

    Komt vast wel goed, aanhouder zal overwinnen :)

    #18164358

    Dat wat ik dacht dat het probleem was, was het dus niet. Bak deed nog altijd niets.
    Dus maar voor een andere bak gegaan die het wel deed.

    Zondag terug van OPN Sevenum. En de senator gelijk een vuurdoop gegeven.

    Hij heeft het perfect gedaan met de caravan erachter. Loopt heerlijk die 24V. Automaat schakelt ook lekker vlot nu (dankzij de upgrade stiften van Hotrod, waarvoor dank :thumb ) Merk ook aan de selector dat de bak veel minder warm wordt (selector zelf wordt beduidend minder warm)

    Het vermoedelijke probleem moet de oude bak is waarschijnlijk het volgende geweest.
    Bij met monteren van het kleppenhuis (na het monteren van de modificatie) heb ik de bouten alle 1x aangedraaid. Bij het verwijderen van de modificatie van de oude bak, viel me op dat enkele bouten los zaten (of in elk geval, heel makkelijk los kwamen)
    Bij het monteren van het kleppenhuis in de nieuwe bak, was me opgevallen dat als ik alle bouten 1x aangedraaid had, enkele weer los zaten (zelfde idee zoals bij kopbouten en klepdeksels)
    Na alle bouten dus 4x aangedraaid te hebben, zaten ze wel allemaal goed vast.

    Het vermoeden bestaat dus, dat enkele bouten los gezeten hebben, waardoor het kleppenhuis kon lekken langs de pakking, met druk verlies als gevolg…

    Dus ga nog een sloop bak erbij halen, en dan van alle bakken de beste delen eruit nemen en dan 1 goede bak maken, en deze op reserve leggen.

    #18164359

    En la pics zoals die er nu bij staat:



    #18164360

    Mooie en nette Senator…. :wub
    Ik dacht al wel dat die van jou was, maar wist het niet zeker

    #18164361

    Vandaag de senator eens grondig onder handen genomen. Vanmiddag taxatie, ben eens benieuwd!







    Laat het zonnetje maar komen!

    Nostalgie

    En alles weer fris gepolijst.

    #18164362

    Heel netjes… :thumb :wub

    #18164363

    Eens een kleine update.

    Na het wisselen van diverse onderdelen (lmm, luchtfilter, stappenmotor, lambda, gaskleppositie sensor) is het probleem van het schommelende toerental nog altijd niet opgelost :fy1
    Nu tijdelijk omzeilt door het toerental geforceerd iets hoger te zetten.

    Ook gelijk een lekkende stuurverkrachting slang gerepareerd.
    En het blok voorzien van een nieuwe look.

    De leiding achter het blok was dus de boosdoener, zat een scheur in de slang onder de knelkoppeling.

    En de nieuwe look van het blok

    #18164364

    Mooie Senna hoor.en mooi project geweest :thumb
    Wat voor gril heb jij erin zitten als ik vragen mag :angel

    #18164365

    Mantzel grill en thnx

    #18164366

    Vandaag onder de kap in orde gemaakt,wat nieuwe klemmen,gecleand,en nu nog op veerpootschotel de sticker erop van achtung…stroomgevaar :mrgreen:

    Meteen nieuwe ruitenwissers op de koplampen..bijna klaar,dat t maar gouw 1mrt is :clap:

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 139)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.