Het senator bezigheids therapie topic

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Het senator bezigheids therapie topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 139)
  • Auteur
    Berichten
  • #18164318

    @GSE wrote:

    Aan de leidingen ligt het niet,ik heb een hoop gezeik gehad met fout codes enz die zonder einde leken maar uit eindelijk was het een stekker die wel/niet/half verbinding maakte met alle gevolgen van dien.

    En bij mij zijn de leidingen door verbonden en nog werkt alles,

    Bij een 4 gang automaat maakt het geen drol uit of je nu wel of geen koeler gebruikt der komt een moment na de koude start en nadat de olie is opgewarmt dat ie in de 4 de gang en lockup gaat…
    Zoniet:
    solenoid gaar
    geen snelheidssignaal
    remband gaar
    te weinig oliedruk

    En nog wat meer redenenen.

    En anders google maar is naar een revisie setje…lol

    Wel vreemd dat ie nu dan niet meer lekt (als het niet aan de leidingen gelegen heeft) :hmmz

    De leidingen hebben wel degelijk bijgedragen aan het probleem. Namelijk te heet worden van de olie (die verbrand immers niet zomaar). En het feit dat er niets met jou bak is gebeurd, ondanks dat de leidingen zijn door verbonden, kan er mee te maken hebben, dat ie nog niet heeft hoeven werken (en dus zo goed als geen warmte produceert). Zodra die in de auto hangt, kan ik je adviseren ze toch aan te sluiten. Anders heb je er niet lang plezier van.

    Stekkers zijn het ook niet, anders had die ook niet de tussengang mogen ingaan tussen 3 en 4 (wat die wel doet) en kwa elektronica zit er ook net niets aan de bak (tis geen bak uit een senator B, maar de originele 4 bak van senator A)

    #18164311

    Mijn eerste Monza met een 3 gang automaat had de oliekoeler/warmte wisselaar door gelust dwz niks koeler en daar heb ik 6000km probleemloos mee gereden,koeler zijn wel belangrijk maar op vlak land zonder last niet echt een noodzaak bij normaal gebruik dan teminste bij de 3 gang automaat niet en als mijn radiateur automaat bak sap lekt verbind ik de slangen ook weer.

    #18164319

    Kijk, daar hebben we dus al een cruciaal verschil.

    Ik heb er regelmatig een aanhanger achter. Een grote aanhanger, gesloten met de aerodynamica van een baksteen.
    En ook nog eens af en toe een caravan.

    Geloof me, hier moet die werken, en wordt ie dus wel degelijk warm.

    Wel wat vreemds mee gemaakt vandaag. Heel af en toe ging die de overdrive in, maar zodra je dan aan het gas kwam, was die er ook net zo snel weer uit.

    #18164320

    Ik denk dat het tijd word om de solenoids eens door te meten en anders toch maar een ander bakkie te zoeken…

    #18164321

    Zal een andere bak onder moeten, maar vindt er maar eens eentje. En aangezien er nog meer op de planning staat, vandaag eindelijk maar eens de koplampen onderhanden genomen (lagen pas een 2 maanden in de garage)

    Voor:

    Na:

    Extra groot licht werkt ook, was een kwestie va relais inprikken.
    Ook gelijk ff de motor warm laten draaien. Heeft een maand stil gestaan. Sleutel aanraken en lopen :duim:
    Bij het horen van het geluid, kon ik maar 2 woorden bedenken:

    KU*T REGERING!!!!!!!!!!! :fy1 :fy1 :fy1

    #18164322

    Het volgende deel van de winterstop werkzaamheden is ook begonnen.

    Had bij Rademaker een scheurvrij blauw dash gekocht. Echter bij thuis komst leek die zwart.
    Was al bang dat die over gespoten was, maar bleek gewoon een dikke laag nicotine op te zitten.
    Paar keer met de Dasty eroverheen en het ding ziet er weer 20x beter uit (en is nu tenminste weer vast te pakken)
    Morgen ff de speakerhouders aanpassen, zodat daar de nieuwe JBL’s in kunnen.

    Nu nog wachten op wat beter weer om hem in te bouwen.

    #18164323

    Vandaag na een uurtje sleutelen, zag de senator er zo uit (hopelijk voor de laatste keer)

    Oud vs nieuw.

    Zoek de 10 verschillen…

    Nu nog ff wat tochtstrips halen om de verrotte schuimstrips in de lucht kanalen te vervangen. En dan kan het dash er weer in, nadat er een kabelboompje gemaakt is voor de stoelverwarming.

    #18164324

    En na vandaag zit het dash er weer in.
    Werkt de stoelverwarming (al moet ik wel nog de elementen in de bestuurdersstoel vervangen)
    Hebben we ook een relais op de cruise control (dat die uitschakelt zodra de automaat van de D in de N gaat)

    Het nieuwe dash op zen plek

    Nieuwe plek gezocht voor het alarm ledje, vond het zonde om een gat te maken in het nieuwe dash.

    Blijft een mooi gezicht @ night

    En nog mooier, geen scheurtjes :P (in het dash dan)

    En het geluid uit de JBL speakers.

    Moet toch eens kijken voor fatsoenlijke opname apparatuur. Maar des ondanks, niet verkeerd voor een bandje van dik 20 jaar oud :P

    #18164325

    Zo, weer eens iets gedaan voor de senator.

    Inmiddels ligt er een nieuwe getinte voorruit klaar, een andere 4 bak automaat, de rest van het getinte ramen set. En mogen we op zoek naar een set schokdempers voor de verlaging die erop zit. Dit aangezien de linker voordemper finaal door gezakt is.

    Voor nu hebben we de automaat onder handen genomen.
    Dat houdt in, een aanpassing gemaakt om hem sneller te laten schakelen (thnx Hotrod :duim: )

    Pan verwijderd:

    Modificatie op zen plaats:

    Ventielhuis weer op zen plek en schoon gemaakt.

    Oliepan zit er inmiddels ook weer op ;)

    #18164326

    Zuigers die de rembanden van oliedruk moeten voorzien meer olieflow gegeven?

    #18164327

    Nee, zuigers blokkeren, zodat de schakeldruk sneller bereikt wordt. Waardoor de bak dus sneller schakelt, met minder warmte productie

    #18164328

    Weet je toevallig of dat bij de AR35 ook werkt ?

    #18164329

    Heb ik eerlijk gezegd, geen idee van. Zou je hotrod op big opels eens kunnen vragen. Daar heb ik het idee van

    #18164330

    heb met open mond je hele bouwplan zitten lezen en beluisterd wat een mooi geluid voor een Senator. echt een hele mooie re-build.

    #18164331

    Dank je voor het compliment. We zijn er nog niet. Maar hard op weg.
    Nog 12 dagen en dan mogen we weer :jerry

    #18164332

    Ik blijf je project wel volgens, hoe mooier een oudere opel word hoe beter.

    de senator met zijn 6 in lijn motor is zo mooi!

    #18164333

    Ook hier maar eens een update plaatsen.

    Bak is inmiddels gewisseld, daar de overdrive hartstikke dood was.

    En vandaag weer eens lekker aan de senator geklust.

    Gelijk maar weer verder uit mekaar geschroefd. Dat heet, achterraam foetsie, achterste zijramen eruit, achterbank, hoedenplank, voor schermen, voor bumper.

    Kortom, halve auto :jerry

    En waarom?
    Achter moesten steunen voor de kopsteunen geplaatst worden, moest de hoedenplank vervangen worden, en de ramen moesten eruit, omdat er getinte ramen in komen.

    De steunen achter:

    De hoedenplank:

    Voorschermen moesten eraf voor het plaatsen van de ABS steunen:

    Andere kant komt ergens eind van de week.

    ook nog een klein rot plekje gevonden.
    Gelijk ook maar aangepakt.

    #18164334

    Vandaag het hoofdstuk bakken en braden af kunnen sluiten.

    Rechter steun zit ook op zen plek

    Beginnend plekje op het achterste deel van de rechter dorpel ook aan gepakt.

    En heb je het ene probleem verholpen, kom je het volgende weer tegen :swear :fy1

    #18164335

    Het begint lekker op te schieten.

    Vandaag de bak aan gesloten, cardan gemonteerd, uitlaat er weer onder, motor verder afgebouwd, koelsysteem weer aangesloten, achterbank weer erin, speaker kabels voor achteren gesoldeerd.
    En al het laswerk een kleurtje gegeven.

    Het eind nadert :lachen:

    De bank weer op zen plek:

    Wielrand weer in de kleur:

    Motor deels opgebouwd:

    In de kleur:

    En verder opgebouwd:

    Van de week nog ff slangen halen voor de automaatkoeler, afvullen, en dan kunnen we eens een test start maken, kijken of alles dat doet wat het moet doen.

    #18164336

    En weer een stap dichter bij het eind resultaat.

    Nieuwe voorruit op zen plek (oude was gebarsten)

    Zijruitjes met folie beplakt, evenals de achterruit (ivm privacy en tegen het verkleuren van de bekleding en hoedenplank)


    Lekker donker achterin:

    #18164337

    Ziet er goed uit…. :thumb

    #18164338

    Thnx, maar we zijn er nog niet.

    Gisteren trouwens een leuk pakketje van “Down Under” binnen gekomen (nog vrij snel eigenlijk, zondag avond besteld)
    Setje korte schokdempers, en veerpootlagers.

    Hier moet het inkomen:

    Oude demper gedemonteerd (andere kant was net zo erg)

    Gelijk ff nieuw grilletje passen

    En hij staat weer op zen wielen, bijna af :lachen:

    #18164339

    nice

    #18164340

    :thumb :thumb

    #18164341

    Vandaag de achterveren vervangen, vloeistoffen afgetopt, starten en klik..klik..klik..klik..klik

    WTF :???:

    Accu vol? check.
    Startmotor gaar? Zal niet, heeft daarvoor prima gewerkt.
    Massakabel? …….

    Fuck, massakabel vergeten vast te zetten.

    Zo gezegd, zo gedaan. Kabel vast, sleutel omdraaien en lopen als een zonnetje :D :D :D
    Ook nergens geen lekkages, ook mooi.

    Super, dan kunnen we hem naar voren rijden.
    Bak in de D, eeeeeeeeeennnnnn niets.
    Gewoon echt helemaal niets.
    Geen ruk, kick kraakje, of wat dan ook.
    Zelfs geen motor die in toeren zakt.

    Andere versnellingen dan.
    Ook hier, geen gehoor.

    Olie zit er genoeg in (omvormer half vol, en 2,5 ltr in het carter) dus vermoed dat de oliepomp van de bak aan gort is.
    Scheelt dat ik nog een bak heb liggen met een goeie pomp….

    En dan ben je ook in 1 klap door al je goede zin heen. Weg humeur :swear :puke
    Morgen maar weer beginnen met op bokken, afkoppelen en shit….

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 139)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.