Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850106

    allemensen, dat is jammer… ik ken de geschiedenis van jouw manta niet, maar was een standaard manta die je zelf hebt omgebouwd?

    #17850093

    ja, het was indertijd een normale gsi exclusive met champagne kleur en met nog de normale assen.

    Dat kun je aleen nog zien aan het typeplaatje ;)

    #17850107

    De schade aan de motor lijkt mee te vallen en we zetten alles op alles om hem in september weer rijdbaar te krijgen, een aantal reparaties zijn al klaar, ook is er een nieuwe bak gevonden en de achteras zit weer inelkaar, gelukkig geen algehele schade, maar de sper was wel aan revisie toe.

    Verder waren nog een paar aanpassingen nodig ivm regelgeving en verbetering aan de auto.

    #17850078

    Bij deze mijn kleine bijdrage:

    #17850036

    Vorig weekend terug naar de Ring geweest,
    spijtig van het weer,
    http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0763.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0760.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    http://i250.photobucket.com/albums/gg259/Herman-64/IMG_0751JPG1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
    maar we hebben ons wel goed geammuseerd!

    #17850031

    Dus hier de fotokes zonder link!


    #17850108

    Hoi,

    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?
    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
    Of was deze sport-getriebe in optie ?

    Dank
    Jeroen

    #17850109

    @djdt wrote:

    Hoi,

    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

    Nee.

    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
    Of was deze sport-getriebe in optie ?

    Dank
    Jeroen

    Inderdaad, optie.

    #17850110

    @henk 400rr wrote:

    @djdt wrote:

    Hoi,

    Een vraagje: heeft de i200 een andere 5-bak of een GSI?

    Nee.

    Op de Opel folder van de i200 staat een 5-gang-getriebe en een 5-gang-sportgetriebe.
    Of was deze sport-getriebe in optie ?

    Dank
    Jeroen

    Inderdaad, optie.

    Dus een 5-gang-sportgetriebe (in optie dus) is wel anders dan een GSI-bak?
    of was deze sport-getriebe ook in optie op de GSI?

    Dank

    #17850111

    Vroeger waren meestal iedere opties wel verkrijgbaar op elke uitvoering, de kans dat je zoiets aantreft op een GSI is kleiner dan dat je hem vindt op een (bijv) manta 400.

    De bak op zich zelf is een totaal andere bak, in het geval van de i200 werd hij daarvoor ook aangeboden omdat de i200 ook gebruikt werd in de rallysport, ivm homologatie in wedstrijdverband is zo’n sportbak daarom ook interessanter in dat model dan bij de GSI.

    Je had ook een groep B uitvoering van de i200, bijna allemaal zijn ze verkocht voor de rallysport, de motor die daarin zat is ook weer anders dan in het straatmodel i200.
    Overigens was de i200 niet alleen verkrijgbaar met de 125pk motor, er is ook een uitvoering geleverd zonder de Rothmans striping en met een 110 pk motor.

    #17850112

    Enkele originele Opel folders over de i200

    En dank aan Henk voor de info !

    #17850113

    Misschien is het al vele malen eerder vermeld, maar waar halen ze nou die extra 10 pk vandaan bij die i200 2.0E?

    #17850114

    Andere nokkenas in combinatie met ontsteking en het gaat om 15 pk tov de normale 2.0E

    #17850115

    Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
    H

    #17850116

    @cobus 24V wrote:

    Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
    H

    is deze set nog steeds te bestellen ? :hmmz

    #17850117

    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

    #17850118

    @McLambo wrote:

    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

    ik weet enkel dat zoals eerder gezegd:
    -Nokkenas
    -Ontsteking en/of computer doos
    -Blijkbaar ook klepveren (wist ik niet)

    en dit maakt +15pk dus 125pk

    Andere aanpassingen zijn:
    -400 spoiler
    -i200/400 interieur (Opel logo’s)
    -Irmscher dubbele lichten
    -groen getinte ruiten
    -Rothmans strepen

    Als ik verkeerd ben , gelieve aan te passen :)

    #17850119

    @McLambo wrote:

    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

    nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
    veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

    ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
    dus vellere vonk????

    #17850120

    @louwe 16 klepper wrote:

    @McLambo wrote:

    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

    nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
    veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

    ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
    dus vellere vonk????

    De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

    #17850121

    @djdt wrote:

    @louwe 16 klepper wrote:

    @McLambo wrote:

    Dat wilde ik ook vragen :-). Is er misschien ook bekend wat precies de verschillen zijn met de ‘standaard’ onderdelen?

    nokkenas zal een andere lift en of hoek hebben
    veren zijn sterker tegen zwevende kleppen vermoed ik

    ontsteking ??mischien een iets hoger voltage
    dus vellere vonk????

    De ontsteking zou bij de i200 niet begrensd zijn had ik gehoord..

    zou best eens kunnen dat de toeren begrenser der niet inzit ;)

    #17850122

    Maar dat zal denk ik verder geen effect hebben op het vermogen? Of kan die i200 motor meer toeren maken?

    #17850123

    @cobus 24V wrote:

    Even een foto van het Irmscher set. De klepveren zijn ook anders.
    H

    uiteraard, andere klepveren, maar dat maakt hem niet sneller ;)

    #17850124

    Nee dit set is niet meer nieuw te verkrijgen. Ik heb het dit jaar gekocht vie E-bay van een zeer fanatieke duitser.(koste 4 ribben uit me lijf) Die heeft in de loop der jaren alles nieuw en orgineel verzameld. Daar heeft hij een Manta overnieuw mee opgebouwd. 400 interieur,bruin ramenset,deurklinken raamrubbers,velgen,Irmser kleppendeksel en nog veel meer. En echt org. en nieuw. Moet maar eens kijken op

    http://www.opel-gt-manta-forum.de” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Het is die rode heeft als het goed is ook al in flash ofzo gestaan.

    Die ontsteking van Irmscher zit de vacuumdoos andersom dus hij verlaat ipv vervroegen.
    Klepveren zijn inderdaad tegen zwevende kleppen,want het max. vermogen komt pas bij hoger toerental. dus wordt het een toeren motor.(zie artikel in nwe OMC blad)
    De toerenbegrenzer word volgens mij gedaan via nokkenas en hydr.stoters, want toen ik bij mijn GSI een snelle nokkenas instak met vaste stoters ging het afgeregelde toerental omhoog.
    Toen kon ik hem makkelijk door trekken naar 8500 tpm (niet gezond maar jankte wel lekker)
    Maar waarom die ontsteking zo is gemaakt weet ik niet.
    DAAROM zoek ik nog afstelgegevens van I200 voor een nwe motor.

    #17850125

    deze advertentie kwam langs op ebay.de:

    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    claim: 400-vooras

    is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.

    #17850126

    @McLambo wrote:

    is iemand bekend met die vreemde motorsteunen? Lijkt wel of de motor een eind verder naar voren komt.

    Klopt, 6-cilinder ombouw.
    @McLambo wrote:

    deze advertentie kwam langs op ebay.de:
    http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140600866619&ssPageName=ADME:B:SS:NL:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    claim: 400-vooras

    Tuurlijk, 4 tapeinden, echt 400 kenmerk ;)

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 513)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.