Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850466

    Wat is nou precies je vraag?

    #17850467

    dit was geenvraag, maar een veronderstelling dat de i voor het nummer enkel de irmscher uitvoeringen zij

    #17850468

    deze maand in de flash een originele i300
    Dus met 6 cilinders en multilink achteras van Monza/Senator.

    http://flash.de/heft/ausgaben-sammlung/ausgabe-032015.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Interessant verhaal.

    #17850469

    Manta i300 heeft een starre 5 link achteras, en geen onafhankelijk geveerde achteras zoals de Monza/senator. Ik ben benieuwd wanneer de flash op de deurmat valt.

    #17850470

    Inderdaad, eigenlijk is een i300 een 400 met die loodzware 6-pitter. Hij is dus ook 100kg zwaarder dan een 400.
    De sound van de 6-cilinder is er mooi bijgenomen!

    @Manta-aero
    : die flash is hier al zeker een week binnen, mooi artikel maar wel met een foutje:
    Alle 400’s zijn (naast m’n deur) in Antwerpen gemaakt!

    #17850471

    @H-400 wrote:

    Inderdaad, eigenlijk is een i300 een 400 met die loodzware 6-pitter. Hij is dus ook 100kg zwaarder dan een 400.
    De sound van de 6-cilinder is er mooi bijgenomen!

    @Manta-aero
    : die flash is hier al zeker een week binnen, mooi artikel maar wel met een foutje:
    Alle 400’s zijn (naast m’n deur) in Antwerpen gemaakt!

    Volgens de flash zijn alle “i” versies bij irmscher gemaakt en staan dan niet als opel maar irmscher geregistreerd. Zijn de carrosserien misschien alle in Antwerpen gebouwd en toen naar irmscher verscheept misschien om daar verder te worden afgebouwd ?
    Kan me voorstellen dat irmscher geen complete auto’s bouwt van losse carrosseriedelen tot een compleet casco.

    #17850472

    De “i” staat voor de versies die bij Irmscher zijn gemaakt. Daar hoort de “400” niet tussen. Je komt soms de benoeming “i400” tegen, maar dat
    is volledig uit de lucht gegrepen. Zelfs op de web-site van de Manta-club Nederland staat die vergissing.
    Wat Irmscher wel deed was de wide body kit monteren op de 400, en ze hebben die ook ontwikkeld in de windtunnels van Mercedes.
    Al de 400’s zijn hier als komplete (smalle) wagens de band afgerold, kan je zelfs zien aan het chassisnummer, elke productielijn heeft z’n eigen
    code die je daarin terug vindt.
    Grtjs!

    #17850473

    Wat komt eigenlijk de ‘400’ vandaan? Is dat ergens vanaf geleid of vond men dat bij Opel een mooi getal?

    #17850474

    volgens mij sloeg dat getal 400

    op de 400 straatauto,s die verkocht/geproduceerd moesten worden

    om een homologatie op de wedstrijdversie te krijgen ;)

    #17850475

    Louwe slaagt de nagel op de kop, er moesten in “Groep 4” 400 identieke homologatieversies gemaakt worden die
    geschikt waren voor straatgebruik. Van deze wagens werden dus ook de rallywagens gemaakt.
    Later werd de groep 4 de “Groep B” en waren er maar 200 stuks vereist.
    Daarom zijn er “maar” 268 Ascona’s 400 gebouwd en 245 Manta 400. Opel is de benaming “400” trouw gebleven ook dankzij de wereldtitel v/d Ascona 400.

    #17850476

    Later werd de groep 4 de “Groep B” en waren er maar 200 stuks vereist.

    Klopt, toen had FORD de RS 200. :thumb

    :jerry

    #17850477

    Hier heeft vast wel iemand interesse in een 400 motor !?
    http://www.kapaza.be/nl/onderdelen/nieuw-gereviseerde-opel-400-motor-manta-ascona-93757592.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17850478

    Ben bij Colsoul Rallysport geweest, foto’s (GSM) stellen niet veel voor maar ik wil ze jullie niet onthouden:


    Er stond nog de lightweight als naakte casco, nog op te bouwen.
    Verder wat Escorts Mk1 en Mk2 (vette wagens) en nog leuk spul.
    Ook een gezellige babbel gehad!

    #17850479

    Klopt, die lichtgewicht is plat geweest, gebeurde bij de rally van Marokko, daar zijn ze alweer een tijdje mee bezig om die klaar te krijgen.

    #17850480
    #17850481

    Heb er meer dan genoeg.

    hoed u momenteel voor namaak trouwens, als je de velg ook als investering ziet zijn merktekens erg belangrijk, voor de evt. verkoopwaarde.

    #17850482

    Voor de 400 lectuur verzamelaar ik kwam deze nog tegen

    #17850483

    Heb ik al een tijdje liggen, maar efkes ingescand:







    #17850484

    Weet niet of het een originele is, maar een mooi project anders!

    http://link.marktplaats.nl/m946202772″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17850485

    @Gait Uutdedroad wrote:

    Weet niet of het een originele is, maar een mooi project anders!

    http://link.marktplaats.nl/m946202772″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Nee is geen 200/400.
    Is eentje uit 1978, toen waren die er nog niet, zal wel een 1.6/1.9 zijn.
    En of die uitbouw mooi is………………………….. :hmmz
    Dat laat ik aan een ander over. ;)

    :jerry

    #17850486

    en als het een echte moest zijn, wat duidelijk niet is, dan leg je dat toch zeker niet op gas :wtf

    #17850487

    @commo 67 wrote:

    en als het een echte moest zijn, wat duidelijk niet is, dan leg je dat toch zeker niet op gas :wtf

    Het blijven zuinige Hollanders ;)

    Enne 0.54 ct per liter is ook wel prettig. :thumb

    :jerry

    #17850488

    Hi, k kwam onlangs in mijn archieven een sticker tegen van Bastos. Daar kon je toen de achterkant van de sticker invullen en een manta i200 winnen. Iemand een idee wie die misschien toen gewonnen heeft? http://images-01.delcampe-static.net/img_large/auction/000/225/605/444_002.jpg?v=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #17850489

    @kriboogh wrote:

    Hi, k kwam onlangs in mijn archieven een sticker tegen van Bastos. Daar kon je toen de achterkant van de sticker invullen en een manta i200 winnen. Iemand een idee wie die misschien toen gewonnen heeft?

    #17850490

    Te koop:
    http://www.appreciating-classics.com/car/opel-manta-400/” onclick=”window.open(this.href);return false;

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 513)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.