Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

Forumindex Forums Modellen Manta Het nieuwe i200 i240 en 400 topic

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 513)
  • Auteur
    Berichten
  • #17850341

    zal even een nieuw topic straten in restauratie

    #17850342

    @louwe 16 klepper wrote:

    @teungts wrote:

    Das een mooie schuurvonds pascal :thumb

    Volgens mij heeft hij onlangs een nog mooiere”schuurfondst”gedaan
    :thumb

    De enigste mooie schuurvondsten die ik zie hebben vaak een nietje door de navel ;)

    #17850343

    Kwam nog wat foto’s tegen in het foto album uit 1999. Meeting in het autotron.

    #17850344

    @Black Magic wrote:

    ja klopt louwe wat een mooie gsi is dat zeg

    Inderdaad stond ook in een droge schuur :thumb

    De schokbrekers die er onder zitten zouden
    Eigenlijk ooit onder m,n ascona komen
    Maar dat zal nu wel niet meer gebeuren ;) :D

    Anyway de manta is in goede handen gekomen :thumb

    #17850345

    Wij zijn voor een lang weekend eventjes naar Duitsland/Oostenrijk gereden met de 400Club,
    was weer gezellig en de nodige km’s gemaakt!

    Daar we niet ver van Zwitserland logeerden was dat het moment om de eerste eigenaar te verwittigen.
    Het één en’t ander werd afgesproken en na 25 jaar kon de man (rechts) z’n 400 terug aanschouwen!

    Hij was aangenaam verrast dat z’n 400 nog in zeer goede staat is.

    #17850346

    Dat is wel gaaf!
    Helemaal als je zo’n stoet 400’s onderweg tegen komt.

    #17850347

    Top Herman. :thumb

    #17850348

    Hoi Henk!
    Ik had hem nog aangeboden om zelf met “zijn” 400 een ritje te maken maar dat heeft hij afgeslagen
    daar hij schrik had om de wagen te beschadigen.
    Dan heb ik hem zelf eventjes meegenomen voor een klein toertje in de omgeving (ben niet boven de 6000tr/min gegaan)
    en dat was echt genieten voor de man.
    Was echt een gezellige namiddag!

    #17850349

    Inderdaad mooie actie van je

    Had de man ooit nog spijt gekregen van de verkoop???
    Of is dat niet ter sprake gekomen??

    #17850350

    Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
    rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
    Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)

    veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
    Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.

    #17850351

    Het staat toch duidelijk op de zijkant dat het een 400 is ;)
    Leuk dat je een foto van de eerste eigenaar met de auto hebt :thumb

    #17850352

    @H-400 wrote:

    Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
    rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
    Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)

    veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
    Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.

    Whahahaha
    Blijft een toffe actie van je :thumb

    Ook mooi dat de oude eigenaars nog enthousiast waren :thumbup

    En risl dat er 400 op de zijkant staat /stond

    Was toendertijd nog niet echt n kenmerk van prestatie.s
    Althans niet voor t grote publiek

    Tot ze de achterkant zagen kleiner worden ;) :thumb

    #17850353

    Okay, ja, de 400’s zijn ouder dan ik, dus dat kan ik niet weten, maar de 400’s waren dus niet algemeen bekend als snelle wagens?
    Zeker zo als onverbrede B1 vind ik ‘m schitterend, ziet er uit als een wolf in schaapskleren.

    Ik dacht dat de 400 alleen als B2 werd geleverd, dus met de kunststof bumpers.
    Moet me er nog steeds een keer echt in verdiepen en eens een handig overzichtje maken van 400’s, 200’s en 240’s en waar je ze nu aan kunt onderscheiden van elkaar. Ik probeer http://www.manta400.nl/ ook te blijven volgen, ik weet niet of er vaak updates opstaan, maar ik kijk er toch wel wekelijks op om gewoon te genieten van de foto’s.

    #17850354

    Erg gaaf dat je de eerste eigenaar hebt terug gevonden.
    Zo is het klokje weer rond.
    Die orginele koplampen met wissers stonden ook wel erg stoer.

    #17850355

    Ik zag (waarschijnlijk vrij laat king: ) dat de livery van de Rothmans 400 van Frits van Eerd is aangepast.
    Reclame voor rookwaren mag niet op tv komen, dus de S van Rothmans is veranderd in een 6.

    Rothman6 dus. Hij deelt een serivetent met een maat van me die af en toe navigeert, bij de GTC Rally opnieuw geloof ik.

    #17850356

    @H-400 wrote:

    Hij heeft de 400 geruild voor een Amerikaanse cabrio, ik dacht een Camaro of een Pontiac. Die zijn ook niet zo
    rijk gezaaid. Momenteel heeft deze net over de 30.000km wist hij me te zeggen. Dus wel echt een liefhebber.
    Over spijt heeft hij niets gezegd, wel dat hij dankzij het B1 onverbrede uiterlijk (zie foto)

    veel BMW’s , Golfkes en potentere bolides z’n kont heeft getoond die onder het standaard uiterlijk geen “400” verwachtte.
    Z’n vrouwtje was er ook bij en die ging volledig uit de bol toen ze de wagen terug zag.

    Heb je ooit nog de plannen om de auto weer zo te maken?
    Zoveel 400 B1 heb ik nog niet gezien :angel

    #17850357

    @ Icequeen, als ik het goed begrijp, zijn er ook slechts 23 B1 400’s gemaakt, allen smal.
    Als een soort preproductie-wagens.

    #17850358

    Het zou origineel zijn om hem terug in deze staat te zetten, maar ik vind het wat te braafjes.
    Verbreden ga ik zeker niet doen, want dan moet je onvermijdelijk de achterste wielkasten uit slijpen.

    @RISL
    : Enkele km’s van m’n woonplaats zijn alle 400’s (Ascona & Manta) smal van de band gerold. Het verbreden
    was een optie naar wens van de klant.

    #17850359

    @H-400, het verbreden was toch wel af fabriek? Of werden die wagens dan bij de dealer verbreed? Of bij Irmscher?

    Ik vind een B1 met B2-bumpers ook stoerder staan, maar zelf zou ik altijd gaan voor originaliteit met zo’n zeldzame wagen.

    #17850360

    Ik zeg normaal tegen iedereen met een B1 GSI ombouw setje erop en dubbele koplampen :jerry
    Maar voor deze 400 zou ik persoonlijk een uitzondering maken.
    Heb deze wagen gezien een keer bij een 400 meeting :thumbup

    #17850361

    Mooie wallpaper, ook te downloaden in vol formaat:

    http://farm3.staticflickr.com/2235/5742255735_4d83d4a40c_o.jpg

    #17850362

    Voormalig eigenaar van deze brede 400 heeft zich gemeld , auto is verkocht op 7-10-1999 aan iemand uit Deventer

    RDW zegt geëxporteerd wie weet waar deze auto gebleven is ??

    #17850363
    #17850364

    Een mooie Ascona 400 te koop, maar wat een prijs, kent iemand het verleden?

    http://www.autotrader.nl/klassieker/opel/almelo/5dlqa/opel-ascona-400-full-spec-rally-car/fotos/#foto-20

    #17850365

    €89.500….dat is gewoon bijna €60.000 meer dan de laatste advertentie die ik zag. En ook dat was slechts de vraagprijs, heeftie niet eens gekregen.

25 berichten aan het bekijken - 326 tot 350 (van in totaal 513)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.