het kadett400 project

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling het kadett400 project

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
  • Auteur
    Berichten
  • #17596364

    ziet er echt stoer uit
    mooi dat dit 1 van de eersten is die het plan wel door zet:wors:wors:wors:wors

    die manta 400 uitbouw snel vergeten
    en achter ook zelf maken
    is je voor ook al aardig gelukt;);)

    auto staat nu voor al lager als achter
    en dan moet de motor er nog in
    dus vermoed dat je met de veren setup nog niet klaar bent

    maar gaat wel goed komen denk ik;)

    lijkt wel apart zo deze wielen onder een d kadett
    maar te went snel;):thumbup

    nu nog ff investeren in een set 8 en 10 j,s;):P

    kom je met de breedte ook beter uit;)

    enkel moet de portemonee dat wel trekken
    maar kan altijd nog;)

    top project:wors:wors

    #17596365

    origineel gepost door Astraman
    Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

    de mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
    ga zo door, en hou ons op de hoogte.

    groeten.

    #17596366

    bedankt allemaal, vind het tot nutoe zelf ook heel mooi.

    manta uitbouw komt er niet op, misschien een volgend project.

    ik kom kwa breedte al aardig uit, achter moet ik ongeveer 2 cm naar buiten, voor 4-5 cm. is te doen met spoorverbreders.

    het lijkt nog een beetje raar met die wielen, dat komt dat er nu banden 195-65-15 onder zitten, beetje te hoog, komt 45 of 50 op.

    en die veren had ik toevallig nog liggen, onder mn ascona veel te laag, hier al aardig beter, maar idd met motor erin wordt ie vooraan te laag.
    ik moet er nog even achter komen hoeveel cm verlaging dit is, dan kan ik gaan zoeken naar definieve veren.

    achter zal ie aardig goed blijven, het enige wat er daar nog aan gewicht in komt is de tank en rolkooi.

    #17596367

    origineel gepost door kadett4x4

    origineel gepost door Astraman
    Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

    de mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.
    ga zo door, en hou ons op de hoogte.

    groeten.

    de mooiste denk ik niet, en dat verschilt nogal, de 1 vind een kadett 400 niet mooi met die uitbouw, de andere wel weer.

    ik in ieder geval wel :P

    ik maak em eerst klaar met dit uiterlijk, dus gewoon goudkleurig. binnenkant en motorruimte alvast wit. na het keuren wordt de buitenkant pas wit. na een dagje poetsen is deze lak ook nog wel mooi te krijgen.

    iemand een idee hoeveel % je af mag wijken met de spoorbreedte? ik denk dat ik voor het keuren een paar hele smalle velgen moet halen, met hoge ET waarde. kom aardig breed uit nu:afro

    #17596368

    ziet er goed uit:wors

    #17596369

    Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

    #17596370

    Mooi of niet, daar valt om te twisten (ik vind van wel), maar zeker wel 1 van de meest unieke D-kadett’ en van de hele wereld zeg! Ik vind het zeer nobel om zo’n unieke en zeldzame wagen na te bouwen! petje af! :wors

    #17596371

    origineel gepost door Astraman
    Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

    ja ik denk ook wel dat hier dan veel vragen over komen, maar dat is niet erg.

    het zelf even een vraag over de rolkooi, welke staal afmeting kan ik het best gebruiken? in een artikel van knaf sport staat óf 45×2.5, of 50×2.

    als ik het gewicht uitreken is de 50×2 lichter, en dit zal op een hele rolkooi ongeveer 6kg lichter zijn. ik heb nog 48×3 liggen, alleen wordt de rolkooi dan 20 kg zwaarder, blijkbaar doet de wanddikte erg veel met het gewicht.

    ik wil graag zoveel mogelijk een originele 400 kooi nabouwen, dus ook die afmeting gebruiken.

    #17596372

    Ik gebruikte zelf altijd 42 maat buis,
    dat gebruiken ze hier op het Jaba
    circuit ook.

    Het leukste (?) is het middenstuk buigen
    de rest is wel te doen, het is maar
    wat je allemaal extra wilt ?

    Greetz,
    Bear

    #17596373

    zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

    ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

    mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

    42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

    #17596374

    de maat van mijn rolkooi is 38 x 4 mm is een originele aluminium 400 fabieks kooi

    origineel gepost door Christian-tsx
    zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

    ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

    mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

    42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

    #17596375

    ok, bedankt voor de snelle reactie, helaas is dit niet echt een mooie afmeting om in staal uit te voeren, deze afmeting is aardig zwaar, en ik schat dat de kooi dan ongeveer 17 kg zwaarder wordt dan met 45×2.5mm.

    ik denk dat ik dus maar voor 45×2.5mm ga, 50 is me wat te groot, en 48×3 wat te zwaar.

    nu eens kijken wat het kost…

    #17596376

    bij een stalen kooi kan/mag de wanddikte ook dunner zijn dan bij aluminium;)

    alu is vanzich zelf minder sterk dan staal
    dus is een dikkere wanddikte nodig om de zelfde sterkte te krijgen

    maar alu is uiteraard wel lichter dan staal
    dus zelfs met een dikkere wand blijft de alu kooi onder het gewicht van een vergelijkbare stalen kooi;)

    alu is enkel voor de hobbyist iets lastiger
    berwerken ivm lassen
    ;)

    mijn ascona gaat tzt ook een stalen kooi krijgen;)

    #17596377

    Wij zullen er niet met een schuifmaat bij gaan staan hoor, ik zou die stalen pakken. Aluminium is rotmetaal om te lassen en idd akeling prijzig.

    Heb nog wat info over kooien.

    http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/86CFF466E978ED6DC125774C002CD5E3/$FILE/253%20%2810-11%29.pdf

    Hier heb ik btw de officiele eisen die momenteel gesteld worden aan rally wagens van de fia. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar wat hier in staat is natuurlijk niet uit de lucht gegrepen.

    #17596378

    ja het wordt sowieso staal. ik kan niet aluminium lassen. ik hoor als het goed is vandaag wat 45×2.5mm buis kost, ik moet het zo snel mogelijk hebben.

    gister de stuurkolom aangepast, hier waren we niet tevreden over, stond wat te schuin naar boven, en je kon er ook niet goed bij.

    nu is het wel mooi, vanavond nog even afwerken.

    we hangen deze week het blok er weer in, om em rijklaar te maken:afro

    #17596379

    Die uitbouw voor, is dat helemaal zelf gemaakt? of kant en klare delen?

    #17596380

    van een oud spatbord gemaakt, staan een aantal pagina’s terug wel foto’s van het maken.

    als het helemaal klaar is laat ik er een mal van maken als dat kan, om later een polyster set te maken.

    #17596381

    maar even weer een update.

    deze week veel uren in de auto gestoken, metname de stuurkolom en de pedalen koste erg veel tijd om pas te maken.
    deze komen van een manta af, en paste zoals gewoonlijk voor geen meter in de kadett:P

    maar het past allemaal, het koppelingspedaal en rempedaal moet ik nog even afwerken.
    de rembekrachter past bijnaking:

    het blok hangt er weer in, en komt er niet eerder weer uit dan dat ie gereden heeft.
    aankomende week de kop eraf halen, nieuwe pakkingen, kleppen bekijken etc. en de webers reviseren.

    ook heb ik het brandschot in de hoogte ingekort, en alle kit uit de motorruimte gehakt en gekrabt, wat een werk:swear






    denk dat het niet lang meer duurt voordat ie voor de eerste keer gaat starten:wors

    #17596382

    en nog even een vraagje, hoe kun je de distributieketting ontspannen? de spanner aan de zijkant van het blok is er al uit, maar de ketting blijft nog op spanning:hmmz

    #17596383

    nog even over die rolkooi, je kunt ook een kooi van chroom mobideem(ofzoiets) maken, dat weegt weer een stuk minder als gewonon staal.
    kost wel wat meer.
    ik weet niet of het goed geschreven is, maar de gemiddelde ijzerboer weet wel wat je bedoeld.
    word ook veel in de autocross gebruikt.

    groeten.

    #17596384

    ik kan het eens navragen. ik zit er sterk aan te denken om gewoon de buis 48×3 te pakken. is iets zwaarder, maar ik heb het hier liggen en kost me dus ook niks.

    45×2.5 is een aparte maat, ik ben dan al ong 300 euro kwijt aan staal, dat gaat me wat te ver, er was nog wel een vergelijkbare afmeting, dat koste me 120 euro.

    ik bekijk het nog even

    #17596385

    hoi christiaan
    stuurtje ziet er mooi uit zo komt goed naar voren of niet.
    groeten willem

    #17596386

    hallo chris kun en wil jij mij vertellen waar jij je
    as hebt laten omboren ?
    mag per u2u

    #17596387

    stuur je wel even een u2u;)

    ook direct even een update, en een grote:)

    de motorruimte is zo goed als afgebouwd, de kop is eraf geweest, schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeschuurd, nieuwe pakkingen en alles weer gemonteerd.

    de webers zijn uit elkaar geweest, schoongemaakt, en weer gemonteerd.

    de kabelboom is gelegd en aangesloten.

    koelsysteem is klaar gemaakt en de radiateur geplaatst.

    de rembekrachtiger pas gemaakt, geplaatst en aangesloten.

    etc, etc. we waren gisteravond zover dat ie voor het eerst gestart kon worden.
    we hadden alleen geen brandstofleidingen en brandstofpomp, dus hebben we de vlotterkamers met een klein flesje gevult:D

    toen maar eens starten…. en hij liep:wors:wors
    niet echt mooi, maar dat komt nog wel. aankomende week de tank plaatsen en de brandstoftoevoer klaar maken. en beginnen met de rolkooi




    #17596388

    Ziet er goed uit gaat het blok er nog een x uit om netjes te schilderen en zo ??

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 473)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.