HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • #17494934

    Precies. :thumb

    Zitten de slangetjes op je amal valve niet verkeerd om? Foutje wat wel vaker gemaakt word en je dan dus ook boost problemen krijgt

    #17494935

    Nope, zitten gewoon goed.
    Heb ze al een paar keer verwisseld, maar probleem blijft hetzelfde.
    wat is vervangen, computer, nokkenassen, en dat pijpje opgeboord en terugslagklep geplaatst.
    nokkenassen twijfel ik niet aan, pijpje is ondertussen afgedopt, en maakt ook geen verschil.
    dus blijft in mijn ogen de computer over. (Nou is een oog wel wat minder :jerry :jerry )
    maar wacht op andre, die zou kijken of hij nog iets kon regelen.

    groeten.

    #17494936

    Ik heb dit turbo druk probleem een keer gehad had 0.6 bar toen was het een bougie kabel die door sloeg naar kleppendeksel. Miss een andere rotor verdeler en kabels proberen?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494937

    als je de nokkenassen hebt getimed zoals bij een xe dan staat de uitlaat te ver en te lang open in bdp
    dus gaat turbodruk verloren
    uitlaatnokkenas van de let erin en klaar
    de turbodruk word toch niet anders door een andere computer

    #17494938

    Je heb een boost meter is de hoeveelheid vacuüm veranderd na dat je xe nokkenassen heb geplaatst als dat minder is zou er inderdaad te veel klep overlap zijn….

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494939

    Voor alle veranderingen had ik phase 1, en ongeveer 0,5 bar.
    dit was met gereviseerde k16 turbo, met de oude turbo was dit 0,9 bar
    nu phase 2 erin zitten, en kom ook niet verder als 0,5 bar, alleen wil de tiurbo nu geen druk opbouwen.
    hij loopt verders goed, en blaast net als anders af, maar heb nu het gevoel van een iets snellere c20xe.
    heb eigenlijk niet zon zin om weer met die distributie te gaan stoeien, om er weer een andere nokkenas in te doen.
    maarja, binnenkort maar eens gaan proberen.

    groeten.

    #17494940

    Ipv distributie los zou ik dan even met een meetklok de boel uitklokken, zo kun je wel zien of er sprake is van klepoverlap.

    #17494941

    De kadett weer even klaargestoomd voor een weekendje sevenum.
    morgen met de maatjes er weer naar toe.

    groeten.

    #17494942

    Is de motor nu weer zoals het hoort?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494943

    Nee, nog niet.

    groeten.

    #17494944

    Zaterdag naar andre toe, eens zien wat we kunnen doen.
    computer wisselen, en kijken of ik iets over het hoofd heb gezien.

    groeten.

    #17494945

    Gister bij andre geweest, en het beest doet het weer.
    Andere chips in de computer, en het was weer goed.
    Bedankt andre :thumb :thumb

    Groeten.

    #17494946

    Mooi dat het probleem opgelost is!! Nog steeds beide xe nokkenassen erin?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494947

    Yep, niks mis mee.

    Groeten.

    #17494948

    Nu slipt de koppeling in de 4,5,en 6e versnelling, dus daar zal iets verzwaard in moeten gaan komen.
    nu zit er nog orgineel spul in, en de plaat is nog redelijk nieuw.
    wat kan ik het beste doen, en welk merk adviseren jullie.
    eventueel met link :thumb

    groeten.

    #17494949

    neem een AP Racing of Helix

    #17494950

    ik rij met helix autosport spullen c20let drukgroep en c20xe paddle plate omdat ik met 5 bak rij gekocht bij dutch power trading dit spul moet 500nm kunnen hebben

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494951

    Hey, bedankt jongens.

    groeten.

    #17494952

    Nog effe een vraagje.
    ben wat aan het rond kijken, maar welke diameter moet ik hebben?
    heb ook niks meer liggen om te meten, en moet ik nog meer gegevens of afmetingen hebben als ik wat bestel?

    groeten.

    #17494953

    mocht je bij dpt gaan bestellen, gewoon ff een mailtje sturen met wat je hebt(bak, motor, type vliegwiel enz) en dan zorgen ze wel dat je de juiste set krijgt :thumb

    #17494954

    Enkel een zwaardere drukgroep zou voor jou vermogen genoeg moeten zijn.(Sach of Helix)
    Maar als je nog toekomst plannen hebt kun je beter gelijk een set kopen..

    #17494955

    Ze hebben toch ook een versie met een zwaardere organische plaat dat is een mooie midden weg.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

    #17494956

    klopt, Helix heeft bv zo’n set

    #17494957

    Larkspeed performence in engeland maakt ook leuke sets. Heb voor mijn project een stage 2 set gekocht daar.
    255 euro….voor een versterkte drukgroep…speciale kevlarversterke plaat en druklager.
    Die verkopen ook wel koppelingen voor de xe en let.
    Je kan ook kiezen voor een stage 3 maar dan krijg je die 4? Plaats koppelingsplaten.

    #17494958

    Ik rij met een 4 puck dagelijkse auto ik heb geen problemen mee. Alleen hij hapt wat agressief kwestie van ‘ff’ wennen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 1,201 tot 1,225 (van in totaal 1,294)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.