HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • #17494859

    de automaterialen handelaar levert ook gewoon nissens spul dus zal zeker geen slecht spul zijn.

    ben me aan het bedenken of ik zelf niet eens een radiateur heb gekocht van nissens… :hmmz :hmmz :hmmz

    #17494860

    Het rare is, dat ik via ebay wel een radiateur kan vinden.
    komt uit china, via engeland naar hier.
    zoek ik bij een dealer hier, hebben ze hem niet.
    dus weet niet of ik da china spul wel kan vertrouwen.
    Binnenkort ga ik langs een bedrijf dat ze kan repareren, of custom made doen.
    eens kijken wat dan de kosten zijn.

    groeten.

    #17494861

    Nissens is gewoon een gebruikelijke leverancier voor radiateurs in de autowereld, geen problemen mee gehad! :thumbup :thumbup

    #17494862

    Nissens in de Vectra-B-V6 en Corsa-B-TD prima spul

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

    #17494863

    Is een ebay radiateur van aluminium geen optie? Goedkoper als een custommade van hartgers….alleen zelf het front verbouwen om hem te plaatsen.
    Ik heb er 1 van een skyline liggen…met dop, dan ben je gelijk van je reservoir af.
    Sheffield performance in engeland…

    #17494864

    Het front moet nog een keer vervangen worden door een orginele, heb die al liggen.
    het probleem bij een andere radiateur, zal de intercooler zijn.
    deze is aangepast aan een turbo radiateur.
    heb al wat op internet gevonden, maar wacht nog even af tot ik bij het bedrijf ben geweest.

    groeten.

    #17494865

    Nog wel een orginele DICHTE calibra turbo liggen hier …
    Ook tekoop ;) :thumb

    #17494866

    Kijk, ik hou dat even ingedachte.
    Heb ook een volledige aluminium gevonden, maar moet even kijken naar de exacte afmetingen.
    ga dan uitpluizen of ik daar mee weg kan komen in verband met de afstand naar de turbo.
    is nu inclusief spalvin maar een paar mm.
    dus ik houd je in het achterhoofd.

    Groeten.

    #17494867

    Zometeen de kadett weer ophalen, was bij de spuiter geweest voor een schoonheidsfoutje.
    dan maar eens op korte termijn gaan beginnen aan het demonteren, kan de turbo gereviseerd gaan worden.
    radiateur laat ik een nieuw blok in zetten, kan die weer jaren mee.
    en dan nog de olie lekkage verhelpen, dan vind ik het voorlopig weer genoeg, maar dat zal wel weer niet.

    Groeten.

    #17494868

    De radiateur is toch een nieuwe geworden, verschil was niet zo groot met een nieuw blok.
    is morgen binnen, maar heb pas eind van de week tijd om te gaan halen.
    zit nu nog op telefoon te wachten over de turbo, dus het duurt weer.

    groeten.

    #17494869

    Radiateur is binnen, en kan die nu aangaan passen voor onder het voorfront.
    waarschijnlijk zal een orginele er zo onder passen, maar helaas zit er bij mij een front in van een niet nader te noemen bedrijf ( omdat die hier ook op het forum zit).
    met de zogenaamde a kwaliteit :thumbdown :thumbdown
    kan naturlijk ook dat front aanpassen op de radiateur, er moet toch nog een keer een orgineel front in.
    Het telefoontje over de turbo duurde mij te lang, dus was zelf maar met het bedrijf gaan bellen.
    Had het zelf in 3 minuten geregeld, terwijl het telefoontje 4 dagen duurde.
    turbo is onderweg naar het bedrijf, en wacht op contact van hun wat er gemaakt moet worden.
    dus ik wacht weer af.

    groeten.

    #17494870

    Nou, heb bericht gehad.
    het turbinehuis is gescheurd, door en door.
    dus niks meer mee te doen, dat was het rook probleem.
    er word nu gekeken of ze nog iets voor mij kunnen betekenen, zoniet zal ik op zoek moeten naar een andere k16 turbo.
    kan niks groters kwijt, zonder weer een hoop aan te moeten passen.
    En daar heb ik geen zin meer in, dus dat word het hem niet.
    ik hou jullie op de hoogte.

    groeten.

    #17494871

    Ben ondertussen met turboprofi aan het mailen, hun kunnen het wel maken volgens ebay.
    zit weer te wachten op antwoord, net zoals op iemand anders die nog een turbo heeft liggen.
    krijg daar ook geen antwoord van.
    ik krijg wel de indruk, dat een c20let turbo reviseren, een lang traject is.
    wil verdomme weer rijden.

    groeten.

    #17494872

    Whoehoe, turbo is besteld bij turbo profi.
    en het mooiste is, hij komt hem brengen.
    hij moest woensdag naar arnhem toe, en neemt het meteen voor me mee.
    ook het mailen en bellen verliep super, je word er netjes geholpen.
    Dus binnenkort weer knutselen, ga hem dan ook spuiten tegen het roesten.
    zal dan ook weer eens wat plaatjes schieten..

    groeten.

    #17494873

    :jerry :jerry

    #17494874

    Vanmorgen netjes een telefoontje van mattias, we rijden nu aan.
    even later weer een belletje, we zijn er bijna.
    voor naar de weg gelopen, en daar kwamen ze aan.
    ik een doos met losse turbo onderdelen, en hij een hele mooie nieuwe turbo voor mij.
    nog even wat gebabbeld, en toen weer ieder onze eigen weg gegaan.
    mocht de beste man altijd bellen voor vragen of info, is toch netjes.
    Plaatjes komen binnenkort weer.

    groeten.

    #17494875

    nou, daar zijn we weer met een update.
    toen ik de turbo binnen had, heb ik gelijk hitte bestendige verf besteld.
    wilde hem mat zwart hebben, en meteen behandelen tegen de roest die vanzelf weer komt.
    was niet nodig geweest, want kreeg de turbo zo binnen.



    maarja, had het toch besteld.
    dus de boel afplakken en spuiten.
    eerst in de primer.




    dan effe aflakken.



    en omdat je nat in nat moet werken, zie je gauw iets over het hoofd.
    alle lagen binnen een uur verwerken, stond in de beschrijving.
    een geluk, wat ik niet goed geraakt heb, zie je niet.
    dit is het eindresultaat geworden.




    en bij het monteren van de turbo, brak het laatste draadeind ook nog even af.
    dus alles weer losgemaakt, en de turbo weer uit de auto gehaald.
    ben er toen maar mee gestopt, omdat ik anders nog wel eens wil gaan gooien met dingen.
    zaterdag morgen de draad maar weer opgepakt(klinkt ook dubbel).
    ik heb toen bij een andere kop, alle draadeinden eruit gehaald, en deze weer in mijn kop gedraaid.
    meteen van de krukas sensor het o ringentje vervangen, het lekte daar een beetje.
    turbo weer terug in gebouwd, en toen de radiateur aangepast.

    er moest nog een pootje extra bij gezet worden.
    ben door de hele ellende, vergeten een hoop foto’s te maken.
    maar dat zijn jullie wel gewend van mij(schaam schaam)
    als ik bezig ben, vergeet ik alles.
    maar de turbo draait weer als een nieuwe, en heb het idee dat de kadett nu wel wat vlugger is.
    alleen de druk is niet stabiel.
    draaide eerst 0,9 bar, en nu schommelt hij tussen de 0,7 en 1,2.
    heb eigenlijk niks veranderd, maar ga eens zoeken naar lekkage ofzo.
    of iemand een idee wat het kan zijn.
    de beste man van turbo wold, zei wel dat hij de actuator wat strakker had gezet in verband met phase 2.
    nog wat plaatjes.


    en hier een van de versterkte ring van de waste gate.

    nu binnenkort maar eens met de carterpan gaan stoeien, en de olie van de tussenbak vervangen.

    groeten.

    #17494876

    Foutje bedankt!!!!!!!
    ik heb toen ik de turbo eraf had liggen, ook maar meteen het rubber ringetje van de krukas sensor vervangen vanwege lichte lekkage.
    na dat ik alles weer in en op gebouwd had, keek ik op de werkbank, en wat zag ik daar.
    een rubber en een plastic ringetje, ik was dus iets vergeten.
    nou lekt hij pas echt hard :D :D :D
    kan er van boven af niet bij, dus word een klusje voor op de brug.
    nu maar even niet mee rijden, kost wel erg veel olie.

    groeten.

    #17494877

    das idd lullig..
    Wel weer lekker bezig geweest daar :thumb

    kost wat maar je hebt straks wel weer dikke fun :ass

    #17494878

    Gisteravond even vlug op de brug bij een maatje, en het plastic ringetje weer terug gezet.
    Kan weer crossen.

    groeten.

    #17494879

    :thumb :thumb
    Nu nog ff mooi zonnig dagje hebben met beetje hogere temperaturen als dit :angel

    #17494880

    Oohhh, maar ik rijd met ieder weer lekker in mijn kadett.

    groeten.

    #17494881

    wat voor merk verf is dit dan
    heb ook al eens een spruitstuk gedaan met zogenaamd hitte bestendige verf
    nou dat viel toen hard tegen

    t ziet er bij jou wel netjes uit zo :thumb

    ben zelf ook met een turbo project bezig wat voor t mooie even in de verf moet…
    vandaar m,n interesse ;)

    #17494882

    Vht heeft een goeie high temp lak. Dat is tenminste goed spul.

    #17494883

    Die heb ik ook.
    vht, de lak en primer.

    groeten.

25 berichten aan het bekijken - 1,126 tot 1,150 (van in totaal 1,294)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.