HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling HET KADETT 4X4 TURBO TOPIC :

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,294)
  • Auteur
    Berichten
  • #17494659

    Hij is fein….. Oh nee, Bosch.

    #17494660

    weer een stukje verder met de motor gekomen, het eind is in zicht.
    ondertussen weer het een en ander binnen gekregen.
    intercooler en buizen set via het forum gekocht(mikeopel bedankt).
    bij chargertech een oliekoelerset besteld, en was de volgende dag al binnen.
    het een en ander weer in de lak gezet, de rem bekrachtiger zelfs 2 keer.
    na het afspuiten met blanke lak, werkte de lak plaatselijk op.
    dus alle blanke lak er weer afgeschuurd, en weer opnieuw zwart gespoten.
    na wat speurwerk, heeft mun maatje toch nog lange moeren voor het uitlaat spruitstuk kunnen vinden, bij een opeldealer ergens in nederland.
    de bumper aanpassen viel me reuze mee, dit was zagen zonder spuiten.
    en maar meteen nieuw gaas gekocht, voor die grote muil.
    dinsdag gaan we beginnen om het tellerwiel in de bak te vervangen, zodat de snelheid straks weer klopt.

    groeten.

    #17494661

    Lekker bezig daar.
    Deze auto is zeker een lekker turbo hart waard.

    Blijf posten die updates.

    #17494662

    Netjes Gerwin……. :thumb

    Mvg Paul……..

    #17494663

    Die bumper ziet er zeer netjes uit, :thumbup .
    Dat moet ik bij mij ook nog doen, alleen moet ik daar wel net zo mooi fein, uhhh Bosch apparaatje voor hebben als jou.

    Alles in het zwart ziet er ook weer netjes en fris uit.

    Jammer dat die silicone slangen niet oranje zijn ipv blauw.

    Laat jij je halve maan op de gasklep zitten?
    En heb je die eds inlaathoed afgezaagt op 60mm?

    Verder goed bezig, :thumb

    #17494664

    Bedankt jongens.
    de silicone slangen worden nog een keer vervangen door zwarte, vind dat zelf het mooist.
    Eds hoedje is al afgezaagd, en het halve maantje laat ik er gewon opzitten.
    ze hebben dat er toch ergens voor op gezet, en wil ook gewoon rustig door het dorp kunnen rijden.
    De eerste 2 c20xe’s van me, die waren op laag toeren wel zo schokkerig, dat er niet fatsoenlijk mee door het dorp te rijden was.
    Maarja, we zullen zien.

    Groeten.

    #17494665

    ik heb zelf een vergroot gasklep zonder maan gewoon vlakke klep kan daar gewoon mij rijden zonder problemen

    #17494666

    Hey maat ge zit niet stil. :thumb apfengeil!

    #17494667

    ik vind die grote :D voor in de bumper echt super!

    goed bezig :thumb

    #17494668

    Hey rich, kom maar weer eens aan , jonghu.
    Het tandwiel in de bak is weer een feit, viel reuze mee.
    Inlaat zit ook weer op de plek.
    Nu maar eens een begin gaan maken om de intercooler, en de oliekoeler een mooi plaatsje te geven.

    Groeten.

    #17494669

    Gister nog de f28 even afgespoten, was nog een beetje vies.
    Toen aan de intercooler begonnen, en die hangt inmiddels ook.
    Alleen past mun bumper nog niet, dus word weer even met de bosh aan de gang.
    Morgen eens zien of ik de motor en bakken weer kan verenigen, kan het hele zwikkie er weer in.
    Moet ook nog de uitlaat, baksteun, en intercooler traject gaan aanpassen.

    Groeten.

    #17494670

    Ga je met de standaard gsi benzinetank rijden? En met welke pomp? Of neem je een benzinecatchtank?

    Goed bezig verder hoor. Je gaat aardig snel ook. Voor je het weet kan je rijden.

    :thumb

    #17494671

    ik heb geen gsi tank :vertag , maar de 60 liter tank van een vectra/calibra.
    als je mijn gehele topic hebt gelezen, is het een beetje een frankestein kadett :agent :agent
    heb er vorig jaar een andere pomp onder gehangen, omdat ik dacht dat hij kapot was.
    maar was een storing in het alarm, heb er toen een upgrade pomp van m tech onder gehangen.
    moet goed zijn voor dit vermogen, en nog wat meer.
    ga zometeen weer verder, en zal dan wel weer foto’s maken van de bezigheden.

    groeten.

    #17494672

    goed bezig kerel!!! ga zo door king:
    benieuwd naar het resultaat.

    #17494673

    Dus ook geen benzine catchtank?

    Ik ga zelf met een gsi tank rijden icm een Pierburg pomp. Twijfel alleen of ik een benzinecatchtank neem of niet. Niet zozeer omdat ik twijfel over onvoldoende opbrengst, maar meer lucht aanzuigen in bv lange bochten.

    Bij een geblazen motor is het dan gauw over, :vertag !

    #17494674

    lucht aanzuigen zal ik niet zoveel last van hebben, aanzuigbuis zit onder in de tank in een soort bakje.
    heb er nog nooit last van gehad, maar zorg ook meestal wel dat de tank nooit vrij leeg is.
    en als ik een keer het circuit op ga, zorg ik wel dat de tank vol is.

    groeten.

    #17494675

    zo, gister weer een veeg gegeven.
    keerring aan vliegwielzijde vervangen, verdomme wat zat die oude vast.
    vliegwiel en koppeling gemonteerd, en toen met het schakelmechanisme aan het stoeien geweest.
    heb er van twee, een moeten maken, maar is ook weer gefixt.
    onlangs een speciaal draadeind laten maken, om het schakelmechanisme, op de bak vast te zetten.
    dit omdat er een gat van m12 in zat, maar er een m8 in moest.
    dus even een maatje van me ingeschakeld.
    motor en bakken aan elkaar geschroefd, en toen kon hij er weer in.
    verdomme wat heb je dan weinig ruimte met die f28 eraan, past maar net met een hoop draaien en meten.
    maar hij hangt er weer in, dankzij hulp van twee maatjes :thumbup :thumbup
    nu kan ik weer verder met een nieuwe steun te maken voor de bak aan de achterzijde, en de uitlaat pas te gaan maken.
    binnenkort maar eens achter de kabelboom aangaan, even bellen of andre er al een heeft, kaan dat ook weer aangesloten worden.
    weer een paar foto’s.

    het houd niet over.

    groeten.

    #17494676

    Dat gaat helemaal goed komen.
    :)

    #17494677

    Ik rij zelf me tank ook nooit leeg hoor. Verder ziet het er weer netjes uit, vooral die IC.
    :thumb

    Ook die bout ziet er spectaculair uit, mooi gemaakt hoor. king:

    Gaat je radiateur wel passen zover je het kan zien?
    Waarvoor dient dat plaatje achter op je bak?

    #17494678

    De orginele 16v radiateur gaat niet passen, maar heb nog een cali turbo radiateur die onder de slotplaat past liggen.
    Die plaat achterop de bak dient voor de baksteun die ik nog moet maken.
    Foto’s daarvan gaan komen als ik er mee bezig ben, dan word het allemaal duidelijker.
    Dinsdag gaan we weer verder, moet mijn oliekoeler probleempje ook nog even fixen.

    Groeten.

    #17494679

    gister de steun gemaakt voor achter op de bak.
    was weer even passen en meten onder de auto, maar is weer gelukt.
    ben er wel achter gekomen, dat de motor er weer uit moet :cry :cry
    het stukje kabelboom vanaf de startmotor, en de plastic waterbuis achterop de motor vergeten te monteren.
    stom, stom, stom, gewoon weer te haastig geweest.
    maarja, moet toch nog de baksteun aanpassen.

    bumper ook weer aangepast aan de intercooler, nu past het allemaal.

    groeten.

    #17494680

    Erg netjes Gerwin……, gij kunt ook nie stil zitten hé…….,,,
    Erg gaaf zó n let in je Kadett……

    Mvg Paul

    #17494681

    Ziet er nu helemaal super uit die bumper met intercooler.

    Netjes

    #17494682

    dank je.
    heeft een paar jaar geduurd, maar wil het nu ook netjes en goed maken.
    komt nog gaas in de bumper, maar dat doe ik wel een keer tussen door.

    groeten.

    #17494683

    Heej ik had even een vraagje heb je ook de rembekrachtiger van de calibra turbo gepakt dan?

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 1,294)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.