Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

Forumindex Forums Modellen Corsa Het grote ”kleine vragen” Corsa-topic

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 236 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 maanden geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 930)
  • Auteur
    Berichten
  • #18121503

    @tamiya wrote:

    Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)

    Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
    Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.

    #18121504

    Ben van plan om binnenkort de schokdempers en de veren aan de achterkant te vervangen. Dempers heb ik inmiddels(Monroe Reflex), maar veren ben ik nog niet helemaal uit. Het was de bedoeling om hulpveren te kopen(ST veren, 30% stugger bij belasting). Maar vandaag kwam ik een setje Monroe veren tegen, type SP0419, dit zijn versterkte veren(35% stugger). Zijn qua lengte gelijk aan originele exemplaren, alleen dus stugger.

    Wat raden jullie aan of wie heeft ervaring met veren van Monroe? Het moet nog wel wat comfortabel blijven qua rijgedrag. Wat rijdt onbelast het fijnst? Hulpveren of stuggere vervangingsveren? Alvast bedankt.

    #18121505

    Zou in principe weinig uit moeten maken als de veren van hetzelfde materiaal zijn. Veerstijfheden mag je in dit geval bij elkaar optellen.

    #18121506

    @Dave 130R wrote:

    @tamiya wrote:

    Step-han, die velgen kosten je nieuw een flinke bak geld! Ik zou even marktplaats in de gaten houden, ben je een stuk goedkoper uit ;)

    Ik had contact met hem over mijn velgen maar kennelijk was mijn vraagprijs (€400) al te hoog voor hem om überhaupt de moeite te nemen om iets terug te sturen met een eventueel tegenbod.
    Nu staan ze op marktplaats voor €450 en tuurlijk ga ik er dat niet voor krijgen maar ze gaan ook niet voor een habbekrats weg.

    Vraagprijs was niet te hoog, zie mijn PB. Ik had het erg druk en kon daarom (nog) niet reageren.

    #18121507

    Heb pas geleden mijn accu er uitgehad en vast gezet en heb daar voor de Parafaanplaat eraf gehad maar sindsdien heb ik 2 keer een plasje op het plankje onder het Dashboardkastje zien liggen. Ik geloof dat dit gewoon regenwater is, ruikt in iedergeval nergens naar en heeft ook geen kleur. Heb het overigens nog niet gezien na de afgelopen droge dagen. Iemand een idee van waar ik deze “lekkage” kan vinden, bijv. een plaatje of iets? niet op zijn plek?

    Bijvoorbaad dank!

    #18121508

    Accubak doorgerot, haal de plastic onderbak eens onder de Accu vandaan om te kijken..

    Willem

    #18121509

    Ben met de MID bezig in te bouwen, maar waar zit de ECU bij een x12xe? Niet bij bijrijderskant, waar de kiekert zit :hmmz

    #18121510

    M’n c14se heeft al een aardig tijdje last van op 3 cilinders starten (niet altijd) en nu is het stotteren ook begonnen. nu zit ik zelf aan de DIS module te denken, maar weet dit dus niet zeker…
    Wat denken jullie¿¿¿

    #18121511

    Alleen bij de koude start??

    Dan ga ik meestal Vrezen bij deze 8kleppertjes…

    #18121512

    bij koude start op 3 cilinders en schokkerig maar bij warme motor perfect starten maar wel ligt schokkerig stotteren…

    #18121513

    @wim-v6:
    hoezo al vrezen??? zo ernstig kan het toch niet zijn¿¿¿

    #18121514

    Lijkt de Koppakking, heb al heel wat 8kleppertjes voorbij gehad met exact zelfde probleem als je nu omschrijft.

    Willem

    #18121515

    :shock: :shock: :shock:
    vandaag ben ik er mee op pad geweest en het schokkerig viel dit keer velen maler minder op, op de snelweg merk je helemaal niks.
    wel was het tijdens de koude start dat ie weer op 3 poten liep, maar dit keer voor een paar sec. en ging die zonder dat ik eerst gas moest geven (tot 2000 rmp) op 4 poten draaien… met 2uurtjes stil laten staan loopt ie ook gewoon op 4 poten :???: :???:
    daarom staat die DIS module/ bougiekabels/ stekker nog steeds boven aan mijn verdachte lijstje…
    Het kan natuurlijk ook geen kwaad om ff een compressie en lektest te doen ;)

    #18121516

    Dis geeft meestal juist problemen bij WARME motor, evenals de computer.

    Bougiekabels zouden bij koude motor problemen op kunnen leveren.

    Heb hier een X16XE loopt ook kort op 3 poten koud, pakte een bougiekabel beet, en had gelijk de kapotte, kreeg een Flinke opdonder van de kabel..

    Willem

    #18121517

    Dan laat ik de dis nog ff zitten, de kabels ga ik wel ff checken. Heb nog een incompleet setje liggen (3kabels en een dis module)
    Ik realiseer me nu ook net dat ik al 3 maanden te laat ben met de jaarlijkse onderhoud :vertag dus dat as zaterdag ook maar ff doen king:

    #18121518

    Ik heb even een olie vraagje. Momenteel heb ik 5w30 in mijn auto zitten, hiervoor zat er 5w40 in. Dit is beide keren gedaan door garagebedrijven. Na de vakantie ben ik van plan om zelf een beurtje te doen, alleen ik ben er nog niet helemaal uit welke olie ik moet hebben. Nu zat ik zelf te denken om er toch weer 5w40 in te doen(opel schrijft 5w30 voor) omdat ik vind dat mijn motor nu erg kieskeurig is. Als het oliepeil maar een klein stukje onder het maximale oliepeil staat, begint ie als een dieseltje te klinken(stationair), bij max oliepeil is het weg. Bij 5w40 heb ik dit nooit gehad(probeer het wel altijd op max oliepeil te houden hoor ;) ), maar is deze olie uberhaubt wel geschikt voor mijn motortype? Heb zo’n idee dat garages er ook maar wat ingooien wat ze op dat moment voor handen hebben :hmmz

    #18121519

    Doe 5w40 is op temperatuur net iets dikker dan de 5w30. Ook staat in het boekje dat je bij een bepaalde buitentemperatuur een andere dikte olie moet hebben. Maar het verschik tussen deze 2 is bijna te verwaarlozen. Het is ook redelijk normaal om bij een oudere auto, of een auto met flink kilometers, dikkere olie te pakken.

    #18121520

    Ik ben ook van plan om mijn olieb te gaan verversen/bijvullen/checken… Alleen wat betekent eigenlijk 0w40 of 5w40?

    Wat betekent het cijfer voor de “w” en na de “w” ? :) (jajaa, ben nieuwsgierig :vertag :) ) :angel

    Want welke olie ik kan gebruiken kan ik in het boekje vinden denk ik..dan zit vast wel goed :jerry

    #18121521

    et voila:

    http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18121522

    Thank you!

    #18121523

    Ik ben op zoek naar een rubberen ring die tussen de achterklep zit en de achterste ruitenwisser. Heb eventueel ook een foto indien jullie het niet begrijpen.
    Deze rubberen ring is doorgescheurd en is dus aan vervanging toe. Is dit lastig om te vervangen? Ik neem aan dat de achterste ruitenwisser er even afgehaald moet worden.

    Alvast bedankt!

    #18121524

    Heb er nog 1 liggen, weet niet waar je woont. Anders de sloop even proberen. Is dat schuine rubber toch?

    #18121525

    Ja klopt, dat bedoel ik! Regio Friesland ;)
    Zou je het wellicht willen opsturen?
    Kan ik het gemakkelijk vervangen?

    #18121526

    Ruitenwisser eraf bouten, moertje 10 en dan de ruitenwisser eraf trekken, vervolgens rubbers eraf trekken. Zou even een sloop opzoeken, weet je tenminste hoe het zit voordat je de ruitenwisser sloopt (is mij een keer overkomen :p)

    #18121527

    Heb vorige week de veerschotels aan gepakt en ook meteen m’n dorpels van binnen in de ML gezet. Dit is allemaal goed gelukt(ook de nieuwe veren+ dempers). Alleen het stinkt nu in de auto naar die ML tectyl, waar staan de dorpels in verbinding met het interieur? :wtf Wil graag van die stank lucht af, wat kan ik er aan doen?

25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 930)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.